/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Færdselstavler
Fra : lordfs1nelson
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 13-08-07 19:42

Vi har snakket lidt om regler ang. cykler og knallerter. På et stisystem hvor der er et skilt med cykling tilladt må man da også køre på knallert der ????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-08-07 19:52

Ja en lille knallert må.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-08-07 19:59

Ja med mindre det er angivet ..................... knallert forbudt.

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 13-08-07 19:59

Ja det er en 30 km/t knallert vi taler om, ved du et sted hvor det står sådan med paragraffer og i den dur, det vil nemlig være rart at have det sort på hvidt da det muligvis skal bruges som indlæg i en avis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-08-07 20:01

Det står i færdselsloven.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-08-07 20:03

http://147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL

Citat
Stk. 3. Cykel eller ikke registreringspligtig knallert må ikke føres på cykelsti, såfremt køretøjet på grund af dets bredde i belæsset eller ubelæsset stand kan være til væsentlig ulempe for andre kørende på cykelstien.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 13-08-07 20:04

Citat
Stk. 2. Ikke registreringspligtig knallert skal føres på cykelsti, medmindre andet er tilkendegivet ved afmærkning. Hastigheden skal på cykelsti afpasses således, at der ikke fremkaldes fare eller ulempe for den øvrige færdsel på denne. Cyklist og fører af ikke registreringspligtig knallert må kun anvende cykelsti i højre side af vejen i færdselsretningen, medmindre andet er tilkendegivet ved afmærkning.

Godkendelse af svar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 13-08-07 20:09

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 13-08-07 20:20

Og så husk lige, at alle knallerter anskaffet efter 1/7-2006 er registreringspligtige