/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tilslut Lazer LED
Fra : Steffansteffan
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 29-01-03 20:13

Hvordan tilslutter man Lazer Led i sit kabinet.

jeg har købt dette:
http://www.g-shop.dk/shop/productlist.asp?Id=183

De skriver:

Tilsluttes et powerkabel til 3½" enheder fra din psu. Altså et powerkabel til diskettedrev. De fleste strømforsyninger har 2 af dem som standard.

Hvad betyre dette?

/Steffan

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 110 point
Dato : 29-01-03 20:30

Det betyder at du skal finde et ledigt strømstik. (det er det stik med 4 ledninger der sidder længst ude i siden, bag på evt. dit diskettedrev)
Hvis du ikke har flere ledige stømstik, kan du købe Y-stik hos pc-forhandleren.
Jeg går da ud fra at der sidder ledning på din led, som f.eks. på billede nr. 19 her: http://www.casemodding.dk/atomicwindow.php

Mvh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-03 20:34

Det der som regel er 2 af til diskettedrev er det lille stik til til strømforsyningen.
men powerkabel til 3½ enhed menes der nok det lidt tykkere til harddisk/cd-rom.
Se lige had det er for en spænding den skal bruge.
Emesen.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-01-03 20:40

På mit diskette drev er der ingen stik som linger det som er på Lazer ledet. Det som er rød, gul og sort ud ved.

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-01-03 20:41

den skal bruge 12-14 Volts

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-01-03 20:42

dette kan du med et batteri tilslutte den f.eks
http://www.glowire.com/plugplay.htm
men der burde komme strøm til den fra din strømforsyning.løsningen tror jkeg er at du skal i bios og sætte 3½ diskette drev til altså ikke a: den er say men b: så bios kan give besked til strømforsynig om at give strøm ug gennem b:deskettre drev.gæt ps

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-01-03 20:46

du gør det hvor du ser harddiwsken er sat til,f.ek
1.harddisk-master
2.cdrom-slave
3harddisk -hardisk-sekunder

5:3½ diskette drev a: sat til
6 3½ deskette drev b: ikke sat til
husk -save and exit

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-01-03 20:50

Men jeg skal bare vide hvor jeg skal tilslutte Lazer Ledet hende, og i siger diskette drevet, men der har jeg ingen indgang.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-03 20:54

Prøv lige kanjegik's link og rul helt ned i bunden.
Emesen.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 29-01-03 21:20

Du skal ikke tilslutte direkte på diskettedrevet, men en strømledning der er magen til det der går til diskettedrevet. Hvis der ikke er nogen ledige strømstik (kig på ledningerne der kommer fra din strømforsyning), må du til forhandleren og købe et Y-stik.

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-01-03 22:28

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-01-03 22:34

undskyld men jeg har åbenbart ikke forstået det.
har du ikke et til dit 3½ drev du kan prøve med.
Osse kaldt for deskettedrevet.

Kommentar
Fra : slem

Dato : 19-06-03 13:02

Det er ikke en Lazer led, men et led module. Og det er rigtigt som kanjegik siger, men til en anden gang, så prøv at mail til de rare mennesker hos G-Shop, hvis du er i tvivl om noget.