/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Myg vil stikke.
Fra : LoneG
Vist : 2150 gange
75 point
Dato : 13-08-07 11:58

Så er der kommet lidt for meget gang i de myg. Med et lille barn i huset, ønsker vi bare at de skal dø Det er varmt og man må lufte ud og ind kommer myggene. Har købt en af disse insektfangere med neonlys og gitterpænding, men synes ikke at mygge gider at flyve ind i den? Nogen der synes at de virker eller har andre forslag?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-07 12:06

Insekt net i vinduerne og over barnevognen, det er effektiv, andre mere tekniske løsninger kan aldrig fange alle myg, den nyindkøbte elektroniske myggedræber skal hænge et mørkt sted, langt inde i skyggen ikke i solen, myggene skal jo kunne "se" den og lokkes til at flyve dertil

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-08-07 12:09

Hvis det er dem med blå glødelampe, så virker de stort set ikke. Hvis det er med rigtigt UV-lysrør, så funker de. Indtil min gamle endelig svigtede, tror, jeg, at jeg i dens levetid har hældt i alt en liter kremerede insekter ud af den.
Desværre kunne jeg først gennemskue, at afløseren var en camoufleret glødelampe, da jeg havde pakket den ud og sat strøm på.
Til mit sommerhus har jeg snedkereret rammer, der passer i vindueskarmen incl. tætningslister. De har tyndt gardinstof i stedet for glas og fikseres i karmen ved hjælp af elastikker krænget over skruekroge i rammerne og anverfervugger i karmen. Det fungerer fortræffeligt.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 13-08-07 12:46

Citat
Hvis det er dem med blå glødelampe, så virker de stort set ikke. Hvis det er med rigtigt UV-lysrør, så funker de. Indtil min gamle endelig svigtede, tror, jeg, at jeg i dens levetid har hældt i alt en liter kremerede insekter ud af den.

Ja, det er det - har endnu ikke set en myg i den? (de hygger sig åbenbart på væggen).

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-07 12:50

Husk den må ikke hænge ude i solen, myggene skal kunne se uv lyset og tiltrækkes af det

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-08-07 13:24

Mod myg er det reelt kun lukkede døre og vinduer samt myggenet der dur.

Derudover er der jo de forskellige mere eller mindre giftige afskrækkelses midler.

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 75 point
Dato : 13-08-07 15:23

..... tror lige, jeg holder lav profil et stykke tid

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-08-07 16:11

Som O.V.N Skriver
Citat
Insekt net i vinduerne og over barnevognen,

jeg har prøvet alt og jeg har mygstik på størrelse med en to krone (med blære) i flere uger

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-08-07 16:18

Du skal så lige vide at den blære der kommer er kroppen de reagerer på mygstikket og derfor kommer der blærer (hvide blod legmere)

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-08-07 16:31

hvis man lider af b-vitaminmangel, stikker myggene. det har jeg hørt fra en normalt velinformeret kilde.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 13-08-07 18:20

Det er rigtigt Trimare. Jeg er spejder og før vi tager ned til et spejdercenter med mange myg tager vi et tilskud af b-vitamin (ihvertfald i min familie) det hjælpr

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-08-07 21:55

@trimare Myg reagere på hvordan du lugter samt din kropstemperatur. Der er lavet talrige forsøg der alle viser at nogle mennesker tiltrækker mange myg og andre gør ikke. Hvilke smags og duftstoffer det præcis er de tiltrækkes af ved man dog ikke.

Man får ikke flere myggestik hvis man har B vitaminmangel men der er utroligt mange vandre historier omkring at tiltrække/afskrække myg

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 14-08-07 20:23

Man ved da at blodtypen har betydning.. og når du spiser B-vitamin danner du netop det lugtstof i kroppen som myggene ikke kan lide.

PS. Jeg siger at folk med overskudaf B-vitamin ikke får så mange myggestik som folk der mangler eller har normal værdi af B-vitamin

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-07 01:58

Det eneste effektive er at holde de små insekter ude, jeg har købt insektnet som sættes på med burrebånd, burrebåndet er klæbende og sættes på vindueskarmen, nettet klippes til og hæfter nemt og solidt til burrene en sådan net er næsten usynlig og når jeg vil åbne eller lukke vinduerne, løsner jeg et hjørne og hæfter på igen når jeg er færdig, burrene bliver siddende fra år til år, generer lidt men kun lidt når karmene skal vaskes.
Nu i er igang med metoder til at undgå at myggene stikker, så er den helt sikre her: Du skal holde vejret og nynne, så bliver du ikke stukket med garanti

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 15-08-07 20:31

fikst

Godkendelse af svar
Fra : LoneG

Dato : 15-08-07 23:20

Du er sjov