/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Små dyr i plante, normalt?
Fra : Thorendal
Vist : 1425 gange
200 point
Dato : 13-08-07 10:40

Jeg har for nogle uger siden købt en ny stor plante i IKEA, som ser sund og frisk ud. Da jeg så lige skulle vande den for lidt siden, bemærkede jeg, at det vrimler med små dyr nede i jorden. Er det normalt eller, skal jeg straks skille mig af med planten, eller hvad gør man?

Jeg har hverken mange andre grønne planter eller grønne fingre, så jeg er jævnt uvidende udi denne kategori af spørgsmål

Mvh Thorendal

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-08-07 10:43

- kan du prøve at beskrive disse fremmedlegemer?

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 13-08-07 10:51

Jamen de er bare bitte små - sådan mindre end knappenålshovedstørrelse, der var to slags: En hvid der var lidt længre og så nogle grå/sorte prikker der drøner rundt nede i jorden. Det kunne godt ligne, at der også er nogle andre nogle, der har noget der minder om vinger. Men om det er de små sorte, der bare er større, er jeg ikke helt sikker på. Men de er seriøst bitte små, så det er lidt svært at se.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 13-08-07 10:52

Hvis det er lus.....

Så sæbevand i en forstøver og sprøjt dem......

Godkendelse af svar
Fra : Thorendal

Dato : 13-08-07 10:58

Det må prøves, så håber jeg på, at det er lus. Tak for svaret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 11:02

Selv tak.....

Kommentar
Fra : valde.