/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
"Sammensying" af billeder"
Fra : Smukke_Ole
Vist : 685 gange
200 point
Dato : 13-08-07 09:46

Jeg har to billeder, som jeg skal have "syet sammen" til eet billede.
Findes der er FREEWARE program, der kan klare det ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 10:00

Et hvilket som helst billedprogram...

Hvad har du i forvejen ?????

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-08-07 10:16

-> refi

Jeg har nedenstående programmer

PhotoPlus 4
IrfanView
PhotoImpression 4
PhotoImpression 5
Ulead Photo Express 4.0 SE

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : vith

Dato : 13-08-07 10:26

Med det lille gratis demo-program kan du sætte ikke bare 2 men flere billeder sammen.
Programmet er nemt at bruge og jeg har lavet mange panoramabilleder.

http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 10:41

Bortset fra Irfanview kan de alle gøre det.....

Måden at gøre det på kan så være forskellig....

Men det bliver noget med at åbne begge billeder - klippe det ene - sætte ind i det andet.....

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-08-07 10:42

-> vith

Jeg har prøvet det af dig omtalte program, men med mindre jeg har taget fuldstændig fejl skal programmet kunne finde nogle fælles punkter på de billeder, der skal indgå i "sammensyningen"
Dette er ikke et panoramabillede jeg skal lave, men bare to tilfældige billeder, der helst skal blive til eet, så måske har jeg udtrykt mig forkert.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 13-08-07 10:46

Jeg så, at de benyttede et system i et eller andet tv-program som så vildt smart ud - og som jeg forstod det, var det gratis. Det hedder Autostich og kan findes her:

www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html

Mvh Thorendal

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 10:47

Er det 2 HELE billeder eller er det et trickfoto hvor du trykker hånd med Georg Bush.......

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-08-07 10:52

-> refi

Det er to billeder, som bare skal blive til eet, som så kan indsættes v.h.a. af et andet program, som kun kan indsætte eet billede på det sted jeg ønsker.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 10:56

Så klipper du det ene ud og sætter ind i det andet (som jo skal have en større baggrund (hvid))

Når du så genmmer det færdige resultat er det EET billede....

Hvordan det lige foregår i omtalte programmer kan være forskelligt.....

Kommentar
Fra : vith

Dato : 13-08-07 10:56

Det er rigtigt nok - der skal være nogle fælles punkter på billederne i autostitch, så hvis det er 2 helt forskellige billeder duer det desværre ikke.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 13-08-07 11:00

Alternativt åbner du begge billeder + et tomt billede (i den størrelse du nu skal bruge)

Derefter klipper du de 2 billeder og sætter ind i det 3....

Gemmer resultatet når det er tilfredsstillende....

Evt klipper overskydende ramme af....

Nu har du 1 billede der består af de 2 andre....

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-08-07 12:17

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 12:20

Selv tak.....