/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hewlett Packard - Printer - Laser Jet 5 ~
Fra : JoernBrandt
Vist : 296 gange
10 point
Dato : 29-01-03 19:55

Jeg har arvet ovennævnte printer - men jeg har ingen driver.

Jeg har downloadet fra HP's hjemmeside - LJ123da.exe og LJ428da.exe.. Når jeg forsøger at installere får jeg besked om at indsætte Win98 - CD - 2. udgave. Denne er desværre defekt. En anden måde at installere driver på, giver besked om, at der mangler en nødvendig fil.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-03 20:14

Hvis du er heldig ligger de samme filer på win 98 (1)
Emesen.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-01-03 20:15

Har drivere til både HP laser jet 4 & 5 installeret på min bærbare, og har fundet ud af at driveren til laser jet 4 også kan bruges til laser jet 5 og omvendt. Så prøv om du evt. kan skaffe driveren til 4' eren.

MVH

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-03 20:42

viskinge!
Hjælper ikke - win98 skal stadig bruges sammen med installation.
Emesen.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 29-01-03 21:23

Hej JoernBrandt;

Selvom din installation beder om en fil fra W98 CDen er det ikke sikkert, at den ikke allerede ligger på din PC.
Typisk er din installation oprindelig foretaget fra CD - og dermed er der i din registreringsdatabase en InstallPatch. Det er denne InstallPatch der popper op - selvom filen allerede findes.

Prøv at køre installationen igen; og se så, hvilken fil det er der skal bruges. Herefter gennemsøger du din PC for netop den fil; dvs. via Start / Søg; og finder du den kan du nu manuelt angive en ny placering, hvor installationen skal finde den ønskede fil. Voila! Installationen fortsætter.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : renekok

Dato : 10-02-03 22:45

Hejsa....Jamen det er ik' så svært, men det kan altså godt drille. Har lige hentet en driver til win 2000, og det virker.
Har længe kørt win 98 uden problemer. Du kan godt hente drivere hos HP både til win 98, og andre udgaver af windows.
Man henter filen fra nettet og pakker ud, og installerer. Man kan vist blive nødt til at klikke på ikonet med den gule prik, højreklike og vælge installer. De originale disketter har jeg et eller andet sted, men dem har jeg ikke brugt længe....Lad høre hvad vi kan gøre for dig.....
Hilsen..René.

Kommentar
Fra : renekok

Dato : 04-03-03 09:31

ER du dér??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-07-04 23:08

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH