/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PHP-Server
Fra : crha
Vist : 443 gange
20 point
Dato : 10-09-01 19:35

Jeg har installeret Apache Web Server og php4 efter nogle afvisninger der kan hentes på http://users.theroom.dk/csp/q/ApacheogPHP4.zip (ca. 6 KB)
Jeg kan godt få dos-prompten frem hvor der står at den køre, men jeg kan stadig ikke se php-script. Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-01 19:14

"crha" <crha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nN6n7.6081$9V5.345147@news000.worldonline.dk...

> Jeg kan godt få dos-prompten frem hvor der står at den køre, men jeg kan
> stadig ikke se php-script. Hvad skal jeg gøre?

downloade og installere windowsudgaven af PHP

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/coderedworm.html

Kommentar
Fra : crha

Dato : 11-09-01 12:38

Jeg mener da det er windows-udgaven jeg har hentet og installeret. Men hvor kan jeg ellers finde denne PHP-Server, helst hele URLen

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 15-09-01 23:02

Hejsa her vil du kunne hente dine filer.
http://www.php.net/downloads.php

og her en beskrivelse af hvordan det bliver sat op.

Jeg kan også sagtens hjælpe dig. men så skal du fortælle lidt mere om din konfiguration.
vilket OS du bruger (me/2K) osv. samt til hvilken webserver du vil bruge PHP til.

Mvh,

Dennis.

Kommentar
Fra : crha

Dato : 16-09-01 12:13

Jeg aner desværre ikke hvilket OS eller me/2k jeg bruger, men da jeg hentede PHP-Serveren var det fra siden http://www.php.net/downloads.php.
Under installationen installerede jeg den som Apache.

Hilsen Casper

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 16-09-01 14:12

Hejsa Casper...

Mit spørgsmål var/er...

Hvilket opreativ system(OS) har du installeret på din PC'er; Windows 95/98/ME/2000.
Du skal også installere en WEB server, som kan f.eks. være Apache fra www.apache.org.

Du skriver at du installerede den som Apache, det betyder bare at du fortalte installations programmet at du allerede HAR installere Apache.

Den rigtige række følge er:
1. Inst. WEB server f.eks. Apache fra www.apache.org.
2. Sæt apache op, få den til at virke med almindelige .HTML filer (statiske sider)

3. Download og Installere PHP motoren som skal være til Windows og til apache.

Der efter skal du på www.php.net sider finde en opsætnings vejledning.

Det er ikke en nem ting at sætte op, hvis man ikke har prøvet sådan noget før.

Mvh,

Dennis.

Kommentar
Fra : crha

Dato : 17-09-01 20:06

Jeg har installeret Apache HTTP Web Server, PHP og Windows Personal Web Server...
Men når jeg har nogle PHP-scripts jeg gerne vil have vist, bliver de ikke vist korrekt...

Hilsen Casper

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 04-01-02 19:09

jeg vil lige sige at man kan tjekke hvilken version man har af windows hvis du bare trykker på start, så ligger versionsnavnet på siden

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-03-02 21:44

Har du kontakt til webserveren ... apache mener jeg ?? Hvad sker der når du i din internet explorer går ind på :

http://localhost/

Hvis det giver noget med at apache er installeret kører apache uden problemer, hvis ikke er det her du først skal lede....inden du tænker på at bruge PHP..

Når PHP, så er installeret efter at man har checket at ovenstående er installeret er det vigtigt, at man angiver hvor den eksekverbare php.exe ligger. Dette skal ske i dit PHP-program og kan nogle gange være en smule knudret... men man kan sagtens få det til at køre. Kodeordet er tålmodighed....tålmodighed....tålmodighed....tålmodighed.... og har man det lykkedes det, hvis ikke er det det forkerte man beskæftiger sig med.