/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
prob. med strøm/batteri
Fra : hojriiskim
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 13-08-07 08:12

Hey..

Har et problem.. købte en Packard Bell i A-Z for et par uger siden.. HAr så prøvet, nu 2 gange, at bruge computeren med batteri, og derefter sætte strømforsyningen til, uden at slukke computeren, og så slukker skærmen.. Kan ikk få den til at tænde igen.. Jeg kan slukke computeren ved at trykke på knappen som jeg plejer at kunne, og så tænde den igen og så virker det..

Er det en forkert indstilling? en fejl ved computeren? eller?

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-08-07 08:42

det er forresten med windows vista..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-08-07 09:21

Netkontakt i først, derefter strømforsyning til pc.
Omvendt kan måske skabe problemer.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-08-07 09:56

Ved ikk om jeg helt forstod den..:)
Jeg sætter stikket i stikkontakten og tænder strømmen, og derefter sætter jeg stikket i computeren.. er det det du mener? For det er sådan jeg gør det..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-08-07 10:09

Du forstod helt rigtigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 10:24

Og du har selvfølgelig læst brugsanvisningen til notebooken vedr. dette......

Nå IKKE.....

Det kunne jo være man anbefaler at folk IKKE gør dette da der måske er indbygget en afbryder så maskinen undgår at få et strømchock og bliver ødelagt..

Det kommer jo helt an på HVORDAN systemet er bygget op.....

Accepteret svar
Fra : chaufrat

Modtaget 50 point
Dato : 13-08-07 10:32

Jeg har bla.a en HP Pavilion 6000 og der anbefales at ledning først sættes i computer og derefter i strømstik hvis man vil undgå problemer. Så det refi skriver er det HP anbefaler.
Håber du får løst dit problem.
MVH chaufrat

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-08-07 10:46

At der skiftes mellem batteri og ydre strømforsyning
er helt klart.
Nogle typer afbryder og kobler ny kilde ind.
Andre typer abryder ikke.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-08-07 18:20

jeg har nu prøvet at sætte stikket i computeren først og derefter i stikkontakten.. det virker..

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-08-07 18:21

Tak for svaret chaufrat. Det virkede at gøre det omvendt som du foreslog..

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 13-08-07 23:16

Selv tak. Herligt at du fik løst dit problem.
MVH chaufrat.