/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
SKÆRME??? Noget værre rod!!!
Fra : Keldd
Vist : 1153 gange
200 point
Dato : 12-08-07 20:45

Hej Refi og andre her på skærmsiden.
Jeg gik rundt i den lille provinsby, og kom forbi den lokale TV-pusher.
Den brede dør stod åben, og de store fladskærme viste deres flotte billeder indbydende ud,
til de forbipaserende.
Egentlig var jeg meget godt tilfreds med mit 6 år gamle billedrørsfjernsyn, og jeg havde ikke overvejet at skifte det ud.
Pludselig stod jeg inde i forretningen og kiggede med stor begejstring på de utroligt smukke billeder.
Der var især eet, der skilte sig ud fra de andre, det var et 40" Samsung-LE40M87BDX (1920x1080)
Pris 17999Kr.
Senere har jeg fundet ud af, det kan købes langt billigere på nettet, det billigste var 12.487kr,
og så var der ingen dansk manual, og heller ingen danske undertekster på den indbyggede digitale
reciever, lidt suspekt efter min mening.

SÅ kom det hjem og blev stillet op, men der var lidt i vejen med antennen, nå ja, der var blæst
noget i stykker deroppe (783Kr) men mine gamle DVD'er og videobånd håndterede den pænt.
Antennen var nu blevet lavet, og parabolen målt igennem, men skærmen opførte sig stadig
mærkeligt.
Når den havde kørt en halv time, gik den i sort i 3 sekunder, og kom så igen med fabriksindstillingerne, som slet ikke passede til min stue. Der blev så ringet til importøren, som
fortalte at den stod i butiksmode, og den kunne kun tages væk med en specielkode som ikke stod
i brugsforvirringen, nå men der kom en mand fra forretningen, og lavede det hurtigt.
SÅ går det rigtigt galt, nu skriver den efter 2-3 min., at der ikke er noget signal, prøv at slukke for kontakten får jeg at vide (i 5min), ja, så kommer billedet igen, men kanalerne roder rundt mellem hinanden.
Fat i forretningen og importøren igen, nu er der en firmware i, som ikke passer, og en ny er ikke udviklet endnu????
De kan udvikle lige så tosset de vil, skærmen er sikkert god nok, men bare ikke til mig, lidt for mange hovedpiner synes jeg.
Nu har jeg bestilt et Phillips 37PFL9632D, det var i lørdags, men laver det om i morgen til
Phillips 37PF9731D-DVB-T
Nu har vi nok balladen, for det er hos 2tal jeg handler, og de sælger jo nok kun det de tager hjem i store mængder, og det ser ud til at deres avance skal være så hatten passer, og i det her tilfælde, ser det ud til at det er mig der bliver flået.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-07 20:54

Impulskøb til 18000 kr.
Det må du lære at lade være med.
Normalt er en handel en handel, og er bindende.
Nu er du så heldig at dit tv ikke virker, og importøren forklarer at der skal ny software til, som bare ikke er udviklet endnu. Det er en alvorlig defekt, som er nok til at du kan hæve handelen.
Forhandleren vil måske slå sig i tøjeret, men så skal du snakke om forbrugerstyelse, og advokat indtil han falder til patten.
Men lad være med at handle der mere.
Find dog et seriøst sted i stedet for . Der er nok af dem.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-08-07 20:59

Ja uha da hvor en skræk-historie... gu' ved hvad Samsung har at sige til det?

Fortrydelsesret:
Citat
Ved et almindeligt køb i en butik har man hverken krav på returret, bytteret eller fortrydelsesret.

Hvis du har købt en fejlfri vare i en forretning, har du ikke krav på at få den byttet. En handel er som udgangpunkt altid bindende.

Mange forretninger giver som en ekstra service en eller anden form for fortrydelsesret, for eksempel op til jul. Det kan godt være, du er nødt til at acceptere et tilgodebevis, finde en anden vare i butikken, eller eventuelt betale en form for erstatning til sælgeren for at få lov at fortryde købet. Vilkårene kan fremgå af skiltning i forretningen eller af en tekst på faktura eller bon.

Hvis du mundtligt får et løfte om at varen kan byttes eller returneres, skal du få forretningen til at skrive det på faktura eller bon. De skal også skrive hvor lang tid bytte- eller returretten gælder.

Hvis du derimod køber en vare ved fjernsalg (postordre eller nethandel) har du i næsten alle tilfælde 14 dages fortrydelsesret. Det kan du læse om her = http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad083/

Kilde: http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/fortrydelse/

Du skal nok henholde dig til Reklamationsfristen - se:
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/

men det ku' da være sjovt at rette henvendelse til Samsung DK http://www.samsung.com/dk/ og forelægge dit problem + oplevelse med pågældende forhandler.

Held og lykke med "sagen"
Søren

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-07 21:02

Transor
Tak for din kommentar.
Vær sikker på de er seriøse allesammen når man kommer ind ad døren,
det kniber bare nogengange når det går galt.
Og nej, jeg lærer aldrig at lade være med at være impulsiv, DET kan jeg ikke lære.
Hilsen keldd

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-08-07 21:05

NB: og eller Formodningsreglen/6-måneders reglen fra samme link:
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/
her er der flere ting som taler til din fordel... læs hellere igennem.
Ellers er jeg enig med transor i hans udtalelse / syn på sagen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-07 21:06

Clan:
2Tal, har 14dage med pengene tilbage, eller 30dages ombytningsret.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-08-07 21:12

OK! Så er problemet jo ikke så stort... Samsung under armen og pengene tilbage i morgen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-08-07 21:21

Citat
Nu har jeg bestilt et Phillips 37PFL9632D, det var i lørdags, men laver det om i morgen til
Phillips 37PF9731D-DVB-T

ca. ½-pris af dit "impulskøb" http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237516

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-07 21:47

Clan:
37PF5521D var den du fandt frem, men det skal være den her: 37PF9731D-DVB-T
Der er stor forskel.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-07 22:52

Clan, og andre der følger med.

http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=3386&menuid=249&menu=Multi&catid=356

Den vil jeg gå efter i morgen, stor opløsning (1920x1080) meget lav responstid (0,3ms)
og en del tilslutninger, jeg kan bruge (billeder, foto mm.) foruden årets skærm i 2006.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-07 23:09

Du skal da have et PANASONIC 42" plasmaTV......

Hvad havde du da ellers tænkt dig....

Det er da det ENESTE rigtige....

Og så er det noget der virker....

http://www.klausgarde.dk/Panasonic_617.htm

Bare afbestil alt det andet bras....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-07 23:12

http://www.klausgarde.dk/Panasonic-TH-42PX600E_5812.html

Lige det du mangler hvis det skal være med digitaltuner....

Uden koster det "kun" det halve....

Så er der også til loftet i soveværelset....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-07 23:17

Refi:
Der fik du ødelagt min nattesøvn.
De plasmaskærme jeg har set, har da ikke rigtigt været noget ved, men jeg
er før stødt på typer der argumenterer for plasma skærme, så muligt der er
noget der kan bruges, fandens til circus jeg er havnet i.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-07 23:17
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-07 23:24

Ja den er god med dig, se hvad de skriver:
Vi garanterer ikke for kompatibilitet mht. undertekstning af udsendelser via det danske digitale sendenet på denne model.

Det er fordi de ikke er lavet til det danske marked, og der følger heller ikke dansk brugsanvisning med. Og sådan er det mange steder , når der handles skærm på nettet.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-07 23:38

Refi:
Forresten ingen af de skodplasma skærme du prøver at lokke mig på, har en ordentlig HD opløsning, nemlig kun :
Number of Pixels - 1024x768, hvorimod de LCD skærme jeg kigger på har 1920x1080.
Prøv også at finde ud af hvad responstiden er på plasmaskærmene, de lcd skærme jeg kigger på har 0,3ms, så Refi inden du går i byen og køber skærm, så hø hø, tal lige med mig.
Du har ingen skærm vel ??
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-07 23:59

Citat
Du har ingen skærm vel

Yeps....

3 stk 42" Pana plasma.....

De er SUPER (og jeg bruger IKKE briller)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 00:00

Vi startede med 1.....

Meeeeen - tilfredsheden udviklede sig.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 00:01

Op i (et eller andet) med alle deres tal......

Det er DIG der skal kigge på billedet - IKKE på tallene bagest i brugsforvirringen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 00:04

Citat
Vi garanterer ikke for kompatibilitet mht. undertekstning af udsendelser via det danske digitale sendenet på denne model.

Det var også kun hvis du ville have 2 til 1 pris.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 00:06

Citat
når der handles skærm på nettet.

Vores er så købt ved elgiganten.....

MED dansk brugsforvirring.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 00:07

Så du kan "låne"

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-08-07 07:35

Refi:
Jeg ved sgu snart ikke rigtig.
Men det ender nok med Phillips 37" supermodel, som jeg har set i funktion, hos en anden
forhandler.
Samsungs billede, var sådan set fint nok, men det var mig selv, der skulle opdage der
var fejl på det, forhandleren burde have set det, da de stillede det op.
Forhandleren skulle også have fortalt hvilket signal det fik, da det stod i forretningen,
nå, jeg er blevet om ikke klogere, så en del mere vidende, end jeg var før det her sjov.
Jeg skriver lidt i eftermiddag, om kampen med forhandleren.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 09:39

Citat
som jeg har set i funktion, hos en anden forhandler.

Det er HJEMME HOS DIG SELV - den skal bedømmes......

Forhandlerens signal kan du ikke bruge til andet end fingerpeg....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-08-07 12:20

Refi.
Ja, klart nok, men egentlig var billedet på Samsung fint nok og behageligt,
men kedeligt at der var en firmware fejl, der gav sig udslag i at kanalvælgeren drillede,
og i det hele taget gjorde apparatet ustabilt.
Jeg talte i telefon med forretningen i morges, om de havde fået bestilt den skærm
jeg ville have i stedet for, som jeg havde aftalt med een om i lørdags.
Han var taget på ferie i 3 uger, og ingen vidste noget, men så måtte de da have
det jeg havde til reperation mente ham jeg havde i røret, jeg mener jeg fik ham ud af den vildfarelse, spændende at se hvad der sker, jeg er ved at blive en anelse sur.
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 12:37

Du "låner" da bare et pana i mellemtiden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 12:39

Det er lidt som at skifte fra Ford til Mercedes

Nå må vist hellere stoppe alt det reklame inden de sender mig provision

Men kvalitetsvare - det er det......

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-08-07 14:05

Entusiasme gør blind Refi.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi