/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp til valg af bil..!
Fra : djaytee
Vist : 503 gange
50 point
Dato : 29-01-03 19:47

Hjælp..!

Jeg er en "knægt" på 21 somre, som om godt 2 måneder er udlært og hvis alt går vel have købt mig en dyt - spørgsmålet er bare hvilken?

Jeg har nogle enkelte krav til bilen:

1. Fornuftig i forsikring for en bilist som ikke har haft bil før! (max. 18.000)
2. Rimelig ny (max. 2 år gammel)
3. Ikke alt for dyr (mellem 200- og 220.000,-)

Jeg har overvejet følgende biler seriøst, men mangler lidt erfaringer fra de kloge hoveder...

Audi A3 1.6
Peugeot 206CC 1.6
Mini One 1.6

Det er alle biler som er rimelig i forsikring og samtidig udstråler det frække unge som jeg søger!

Håber på at høre nogle gode råd, erfaringer og input fra folket her.

På forhånd tak!

Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 30-01-03 03:01

Hej Morten

Nu er det rimeligt usandsynligt at du kan købe en bil for mellem 200-220.000 og som nybegynder få dig en kaskoforsikring for max. 18.000,-

Men lad os nu tage det seriøse i det...

Hvorfor ikke vælge en Hyundai Accent??

1,5 CRDi - 5-dørs - 18,2km/l ejerafgift pr. år: 3.860,00 - pris: 167.998,00

eller en brugt Hyundai Coupe fra september 1999 (http://www.bilinfo.dk/hyundai_brugt/3.asp?ID=135900056) til 159.900,- som har gået 44.000 km. Fræk lyseblå metallic og kan hentes i Tåstrup...

Håber dette måske kan bruges... Held og lykke med dit bilvalg...

Mvh

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : djaytee

Dato : 30-01-03 10:23

Hej Henrik,

Hos Fair kan jeg få en Mini One 1.6 for 16.900 med kasko... hvis jeg ellers tegner indbo og ulykkes forsikring hos dem også, hvilket jeg selvfølgelig gør!

Snakkede med dem i går..!

Morten

Kommentar
Fra : djaytee

Dato : 30-01-03 10:29

Dette er blot et eksempel:

Mini One 1.6 3d
15,5 km/l
ejerafgift pr. år: 2.520,-
nypris: 235.000,-
Forsikring m. kasko: 16.900,-

Set brugt hos Terminalen:
Km: 16.000
År: 3/2002
Pris: kr. 219.900,-
Nypris: 260.000,-

Kommentar
Fra : djaytee

Dato : 30-01-03 10:29

Dette er blot et eksempel:

Mini One 1.6 3d
15,5 km/l
ejerafgift pr. år: 2.520,-
nypris: 235.000,-
Forsikring m. kasko: 16.900,-

Set brugt hos Terminalen:
Km: 16.000
År: 3/2002
Pris: kr. 219.900,-
Nypris: 260.000,-

Kommentar
Fra : djaytee

Dato : 30-01-03 10:34

Det sjove med forsikringsselskaber er at nyprisen sjældent betyder det store... det der tæller er motorstørrelsen! Eksempelvis kan jeg slet ikke forsikre en Hyundai Coupe da de påstår det er en sportsvogn. (Coupe = sportsvogn) Mærkeligt nok!?

En Mini One 1.6 kan jeg forsikre rimelig billigt, hvorimod en Mini Cooper 1.6 slet ikke kan forsikres... der er 25HK til forskel!

Morten

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 30-01-03 20:16

Hej Morten

Robert, en god kammerat, kiggede lige forbi, og da jeg forelagde dit forsikringstilbud, snakkede vi om at du skal være opmærksom på selvrisikoen i forbindelse med skader på bilen. Som førstegangskøber kan du i nogle selskaber komme ud for at blive præsenteret for en selvrisiko på ca. det dobbelte af den årlige kasko (hvilket i dit tilfælde kan betyde op til 32.000,-)
¨
Bare så du er opmærksom på det

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 30-01-03 20:16

Hej Morten

Robert, en god kammerat, kiggede lige forbi, og da jeg forelagde dit forsikringstilbud, snakkede vi om at du skal være opmærksom på selvrisikoen i forbindelse med skader på bilen. Som førstegangskøber kan du i nogle selskaber komme ud for at blive præsenteret for en selvrisiko på ca. det dobbelte af den årlige kasko (hvilket i dit tilfælde kan betyde op til 32.000,-)
¨
Bare så du er opmærksom på det

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : djaytee

Dato : 30-01-03 22:25

Hos Fair var selvrisikoen på ca. 8.000,- så det er jo rimelig fornuftigt... ellers tusind tak, det er lige netop sådanne indput jeg søger!

Jeg var forresten ude og prøve Minién og CCén i dag, og valget falder nok på Minién - den bil har bare charme...

Morten

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 30-01-03 23:33

Jeg ved ikke hvor mange flere svar du får -- men hvis der ikke er andre der kommer med input er der også nyhedsgrupperne du kan overfalde...

Der plejer jeg at hente mange gode oplysninger, når jeg engang imellem -- omend det er sjældent -- går i stå.

Held og lykke med bilvalget

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : HNO

Dato : 31-01-03 10:30

Hej Morten

Du skal lige være opmærksom på reservedelspriser på en MINI er pænt høje !!

Kommentar
Fra : djaytee

Dato : 31-01-03 10:57

Hej HNO...

Okay tak skal du have, det er bestemt også med i overvejelserne!

Også tak til dig Henrik...

Hvis der er flere som har noget, eller evt. forslag til andre biler hører jeg gerne fra jer!

Morten

Kommentar
Fra : ZAGA

Dato : 31-01-03 13:46

Hej Morten
Du har råd til at købe en bil som koster ca.200.000kr, som ny begynder, må du næsten ikke tænke på forsikring. Forsikrings priserne er jo "halv-sygdom". Men jeg kan anbefaler dig VW Golf 1,8 trendline, hvis du også vil køre en ordenlige bil. Den støjer lidt i forholdt til 1,6 og 2,0, men den kører bare dejligt. Du kan finde en fra 98-99 fra 120.000kr. Det er altså halv pris, hvad du tænkte på.

Kommentar
Fra : hansen1000

Dato : 05-02-03 00:19

Her er nogle links som eventuelt kan være dig til hjælp: www.bilbasen.dk -
www.hvorlangtpaaliteren.dk
En Lupo er forøvrigt ikke noget dårligt alternativ til de 3 typer du nævner.
Held og lykke

Hansen1000

Kommentar
Fra : KASO

Dato : 05-02-03 15:50

En smart (smag & behag ) bil med fornuftigt økonomi, er en Renault Mégane Coupé 1.6 16V. Den er rimeligt kvik (0-100: 9.6s, 198km/t), har masser af udstyr, regnes ikke for "specialbil" af forsikringsselskaberne og kører 14,5 km/l. Sikkerhedsmæssigt blandt de bedste. 12 års garanti mod gennemtæring.

Ulempe: Modellen erstattes i løbet af året af en ny med stål-foldetag - den bliver formentlig væsentlig dyrere (over 300.000kr. gætter jeg på).

Kommentar
Fra : djaytee

Dato : 06-02-03 21:03

Tak til alle for de mange svar, jeg tror dog det ender med en Mini One... det er jo skønt at være omgivet af så mange kloge hoveder!

Morten

Kommentar
Fra : djaytee

Dato : 06-02-03 21:04

Hmm.. hvordan accepterer jeg mere end et svar?

Accepteret svar
Fra : Lasalas

Modtaget 50 point
Dato : 09-02-03 21:32

Hej..

Det bedste ville i dit tilfælde være at samle så mange af dine forsikringer det samme sted som muligt.. så får du mest muligt rabat.. Hvis du germe vil tjekke forskellige biler ud, kan du bruge www.forsikringsluppen.dk, den fortæller dig også, hvor meget du skal betale i selvrisiko m.m., for det meste er det første år klart det dyreste, så sørg for at få at vide, hvad prisen er efter 1 år skadesfri kørsel. Dette kan du også taste ind på forsikringsluppen. Nogle steder bliver det billigere, hvis dine forældre i første omgang er gode kunder, så er der lidt goodwill til børnene (Det gælder Codan, Tryg, Almindelig Brand, og muligvis også Top Danmark) (Hold dig fra de billige selskaber, der er en grund til, at det er billigere.. husk, man får, hvad man betaler for) præcis det samme gør sig gældende med den bil du køber, du får det, du betaler for. God fornøjelse.. (På forsikringsluppen skal man taste et registreringsnr., men hvis du vælger et tilfældigt, så kan du sagtens komme videre..)

Kommentar
Fra : TrezuR

Dato : 16-03-03 19:19

21 år.
Nu er jeg selv 21 år, jeg kommer fra kbh og færdes i de kredse hvor man godt vil have en bil der rykker lidt og ser bare en smule flot ud..

Jeg foreslår at du f.eks køber en brugt bil..
En Fiat Bravo 1.8 GT fra omkring 98?? med et lavt km tal osv.
Det er en god, pænt hurtig bil, med mange stylings og motor ombygnings muligheder. Jeg kender en der stod i samme dilemma som du for ca ½ år siden, han tog denne mulighed og er YDERST tilfreds idag med det valg..
Han er også 21, og betaler en fair lav forsikring på den, han har Fair forsikring ironisk nok :)
Men,
smæk et KN injection kit på den og den lyder som en V8´er, køb et Styling kit hos Carzone eller lign. og den ser også brutal ud..
Efter monter en turbo - intercooler og tilhørende, og den bliver kun bedre. Lige netop dette nævner jeg fordi jeg ved at det få´s UHYGGELIGT billigt til netop denne bil.

Desuden er det generelt en dejlig bil med pæne specifikationer i forhold til pris..