/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
ALARM PROBLEMER
Fra : jesper_m_h
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 29-01-03 19:32

Hjæææææælp min alarm gør underligt
Jeg har en Spyball alarm på min MC, og normalt giver den tydeligt signal i form af pip i og blink med afviserne, når jeg bruger fjernbetjæningen.

MEN nu giver den KUN nogle SMÅ pip fra sig og den blinker ikke med afviserene mere, startspærre kredsløbbet virker. JEG KAN IKKE køre på maskinen den vil ikke starte før alarmen er slået fra.
Problemet startete på en tankstation langt hjemme fra og mange forsøg senere fik jeg gang i maskinen.

Men den alarm opfører sig ikke længere normalt

Har andre prøvet dette med en spyball alarm ???

jesper_m_h

Kommentar
Fra : NikolajH

Dato : 29-01-03 23:08

Du har selvfølgeligt kontrolleret batteriet????

Mvh
Nikolaj

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 29-01-03 23:49

Hej Nikolaj.

Kontrolleret batteriet. Hornet på mit styr virker og det gør min nær/fjern lys også, dette er den måde jeg har kontroleret på.

MEN bare for at du nævner mit batteri har jeg lige taget det ind og lader det op her i nat.
Jeg Håber at det er noget så simpelt som mit batteri der er fejlen.

Tak for dit input

jesper_m_h

Accepteret svar
Fra : NikolajH

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-03 23:59

Håber det løser problemet for dig! Alarmen er designet til at virke ved 12V, hvis batteriet efterhånden er blevet lidt svagt risikerer du at spændingen falder når den forsøger at blinke med lyset og gi' lyd fra sig og dermed ikke afslutter oplåsningen.
Jeg skal dog erkende at jeg ikke kender til spy-ball, så det med spændingen er et rent skud.

Sov godt
Nikolaj

Kommentar
Fra : hms

Dato : 30-01-03 12:17

Ja, Jeg har også prøvet noget tilsvarende. Vand i alarm-styreboksen !!!!
Kun små usle bip fra alarmen ved aktivering. Endvidere oplevede jeg at alarmen tilkoblede startspærren automatisk under kørsel. Ret ubehageligt!!.
Har ikke fået den repareret , men har forhørt hos www.lpas.dk om prisen , der er et fast beløb på ca.Kr.500,-

Nu skriver du at maskinen ikke vil køre før alarmen er slået fra. Det er jo meget naturligt,hvis du mener slået fra ved hjælp af din fjernbetjening ! Hvis det er en direkte afkobling af alarmen burde den vel heller ikke kunne køre , eller hvad ?
m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 30-01-03 12:28

Hej hms

Jeg har fået min alarm koplet fra via fjernbetjeningen efter mange forgæves forsøg.
Det hjælper ikke en s.. at tage stikket af alarmen, noget med at nogle ledninger fra motoren går igennem alarmen.
Jeg er ved at have mit batteri fuldt opladet og skal prøve om det "bare" er det der er galt.

MVH
Jesper_m_h

Godkendelse af svar
Fra : jesper_m_h

Dato : 31-01-03 12:31

Tak for svaret NikolajH.
Det hjalp at lade batteriet op. Det mister helt pusten når det er frostvær

Kommentar
Fra : NetMechanic

Dato : 11-05-03 22:33

Mht Spyball produkter, vil jeg gøre opmærksom på mange har direkte advaret mod at købe deres produkter.
I kan bla læse mere her.

http://www.hasselbalchs.dk/DMCN/vis_anm_forh_detail.asp?ID=45