/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
R600 OPKALDSforbindelse via GPRS
Fra : porsen
Vist : 444 gange
120 point
Dato : 29-01-03 18:45

Er der nogen der har fået R600 til at lave opkaldsforbindelse via modem med GPRS, jeg kan ikke selv om telefonen er opdateret med den nyeste ver. Wap via GPRS fungerer OK.
Jeg undre mig over at Ericsson ikke fatter en klap. De kender "IKKE" til problemer. hmmmmm?

Kommentar
Fra : porsen

Dato : 30-01-03 22:00

Jeg overvejer helt seriøst om GPRS via mobiltelefon er andet end salgsgas?

Kommentar
Fra : porsen

Dato : 31-01-03 00:00

Jeg trækker mine ord om GPRS tilbage, har nu lige afprøvet mit kort på en Siemens S45 og den virker uden problemer.
Det siger jo kun alt om at Ericsson R600 har tilsyneladende store problemer, da de ikke kender problemet, og har ikke kunne hjælpe med en løsning.

Accepteret svar
Fra : Ghettofamily

Modtaget 120 point
Dato : 31-01-03 10:14

Jeg ved ikke hvordan du evt. kan komme til at bruge din R600 via GPRS forbindelsen, men jeg vil fortælle dig lidt om historien bag R600.
1. Den er ikke fremstillet på Ericsson's normale fabrik, den er lavet i Taiwan som en rugbrødsmodel i stil med Nokia's 3310'er.
2. Den eneste grund til at den er kommet på det danske marked er, der er ikke andre der vil have den.
3. Jeg har selv haft én i 14 dage, den virkede ikke tilfredsstillende, som en normal Ericsson eller S/E.
4. Hvis du kan få en Siemens til at connecte, så er det indlysende at R600 har endnu en fejl, og hvis du har købt telefonen efter en anvisning fra sælgeren, kan du hæve købet.

Her er et uddrag fra købeloven.

Bekendtgørelse af Lov om køb (Købeloven)

LBK nr 28 af 21/01/1980 (Gældende)

Senere ændringer til forskriften
LOV Nr. 733 af 07/12/1988
DSK Nr. 11305 af 16/12/1988
LOV Nr. 271 af 02/05/1990 § 2
DSK Nr. 11410 af 18/06/1990
LOV Nr. 1098 af 21/12/1994 § 2
LOV Nr. 391 af 14/06/1995 § 25
LOV Nr. 213 af 22/04/2002

Forskriftens fulde tekst

Bekendtgørelse af Lov om køb

(Købeloven)

Herved bekendtgøres lov om køb, jfr. lov nr. 102 af 6. april 1906, med de ændringer, der følger af lov nr. 409 af 30. november 1965, lov nr. 212 af 24. april 1973, § 5 i lov nr. 299 af 8. juni 1977, § 10 i lov nr. 638 af 21. december 1977 og lov nr. 147 af 4. april 1979.

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, kan køberen hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen eller omlevering efter reglerne i § 42, stk. 1, eller § 43, stk. 1 og 2. Køberen kan endvidere forlange, at sælgeren afhjælper mangelen, medmindre dette vil forvolde sælgeren uforholdsmæssig omkostning eller væsentlig ulempe. Ved artsbestemte køb kan sælgeren opfylde sin afhjælpningspligt ved at foretage omlevering.

Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav om afhjælpning er opfyldt. Må mangelen anses som uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.

Stk. 3. Har køberen fremsat påkrav om afhjælpning efter stk. 1, og opfylder sælgeren ikke dette inden rimelig tid, kan køberen hæve købet eller, ved artsbestemte køb, kræve omlevering. Køberen kan endvidere lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger.

Kommentar
Fra : porsen

Dato : 31-01-03 19:18

Tak til Ghettofamily for din info vedr. R600 jeg ved ikke hvor du har din viden fra men nice to know.
Jeg haved også pakket den sammen for at få mine penge tilbage som du også foreslår.
Men nu har jeg sku fået R600 til at connecte op via GPRS, via min søn Mark, efter diverse oplysninger og forsøg med diverse kommandor/opkaldskoder lykkedes det endeligt. Så det kan lade sig gøre at komme på netværk via modem med GPRS forbindelse med en R600.
her er det for Windows 2000:

(This assumes that you have WAP over GPRS already working on the phone)

Phone and Modem Options -> Modems -> Add... -> Don't detect -> Next -> Select "Standard 19200 bps Modem" -> Next -> Select appropriate port -> Next -> Finish

Modems -> Standard 19200 -> Properties -> Maximum Port Speed = 115200
On the Advanced tab, enter the following extra initialization command:
   +CGDCONT=1,"IPV4","internet"
OK -> OK

Network and Dial-up Connections -> Make New Connection -> Next -> Dial-up to private network -> Next -> Modem - Standard 19200 bps.. -> Phone number=*99***1# -> Next -> Enter an appropriate name (ex. "R600 GPRS Internet" -> Finish

In the connect dialog, remove the username and password.
Properties -> Options -> Deselect "Prompt for name and pasword...", deselect "Promt for phone number" -> Networking -> Remove all components except for TCP/IP

Double-click the connection to connect, and you should be good to go!

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 31-01-03 20:15

Fedt at du har fundet ud af det. Jeg er autodidakt med mobiler, har haft de fleste der er på markedet. Derved har jeg lært en del om dem.

Godkendelse af svar
Fra : porsen

Dato : 02-02-03 13:07

Tak for svaret Ghettofamily.

Kommentar
Fra : atwr

Dato : 19-03-03 14:41

Hey Porsen og Getto - Super med de oplysninger!!

Jeg har længe stået mellem Sonofon og Ericsson der blot har peget fingre af hinanden og sagt det er deres skyld (selvom Ericsson har lyt mest proffesionelle).

Nu har jeg da fået kontakt til min R600 og jeg bliver "logget" på, men.......

Jeg kan ikke hente mails/surfe osv?! Under Connection Status viser der også de samme antal sent/received bytes hver gang (1077/217) som om den måske kun registrer at jeg logger på og det er så det!?

Hvad er det der går galt - nogle idéer???