/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter (CPI OLIVER CITY CYL)
Fra : Nermiin
Vist : 1369 gange
100 point
Dato : 11-08-07 12:33

Heeej.
Jeg har et lille problem.
Jeg har en CPI oliver city.
Nu har jeg bestilt et 47,6 ø10, cylinder. men jeg ved ikke helt om den vil passe på min scooter ?
Er der nogen der ved om den vil ku det ?
Hjælp mig :D

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 11-08-07 12:34

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP MIG. PLEASE:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 13:05

Citat
Nu har jeg bestilt et 47,6 ø10, cylinder. men jeg ved ikke helt om den vil passe på min scooter ?

Hvis du nu havde lagt et link til HVAD det er for en du havde købt - så var de muligt at hjælpe,,,,,

Nogle mål alene siger INTET....

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 11-08-07 14:10

Det må du sørme undskylde, men der står ikke så meget om det.
Det er det her : http://www.scooter-shoppen.dk/default.aspx?c=Item&category=12674&item=7373
Håber du ved det:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 14:25

Scooter-Shoppen.dk > Mærker > CPI > Oliver> Cylinder > Airsal 47,6m...

Så ja - den passer

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 11-08-07 14:27

Okaay, det håber jeg da også.
Men tak skal du ha.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 14:28

Skynd dig at slette dit andet spørgsmål inden nogen svarer så får du pointene tilbage......

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 11-08-07 14:53

Det har jeg gjort, og tak fordi du sagde det.
Ved du om det er ø10 eller ø12 der er ved krumtapen, på en cpi oliver city, og krumtapen er ikke skiftet. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 15:03

Næh...

Men hvis den er standard er det vel ø10.....

Går ud fra det er stempelpind du mener.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 15:05

Ellers må du have palleb på banen....

Han ved nok mere om det.....

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 11-08-07 15:06

Det er desværre for dit vedkommende Ø12

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 11-08-07 15:07

Nåh for søren, så må jeg bare bestille en ny.
Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 15:11

Så vil jeg da også lige "lære" lidt hvis du er sikker

Hvorfor 2 størrelser og hvorfor er den KRAFTIGE standard.....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-08-07 15:16

Jeg mener den gl. model kører med Ø10 og Euro 2 modellen med Ø12
Ellers må du jo have cylinderen af, for at måle.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 11-08-07 15:17

Forklaring må du spørge pallebhansen, eller noshyguy om

Ved bare at jeg kender et par stykker der har lavet samme fejl som nermiin. Og det er jo ikke spor sjovt at skulle til at sælge sit nye tun fordi det ikke passede, eller prøve at sende det retur for den sags skyld

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 15:17

Ja - det var nu også min opfattelse......

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 11-08-07 15:19

Kan man ikke bare bestille en ø12, og hvis den er for stor, så bare købe en ø10 krydspind ?

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 11-08-07 15:20

Hvorfor så ikke bare gå over til racerkrumtap sammentidig ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 15:22

http://www.scootergalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=592100

Ifølge "nørderne" er det ø12....

men der ER åbenbart forskel.....

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 11-08-07 15:23

Det skal jeg ikk ha skiftet lige pt, men kan man godt købe en ø12, også en ø10 kyrdspind hvis den ikke passer ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 15:23

Citat
Kan man ikke bare bestille en ø12, og hvis den er for stor, så bare købe en ø10 krydspind ?

Nej

Den skal vel passe til krumtappen.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 15:24

For at være 100% sikker - piller du cylinderen af og MÅLER.....

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 11-08-07 15:36

det har jeg også tænkt mig.

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 11-08-07 15:42

kender i ikke nogle gode hjemmesider, hvor man kan købe et tun cylinder ø12, til en rimelig go pris ? (:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 15:46

Find nu først ud af størrelsen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 11-08-07 15:54

Er det den gamle eller nye model du har?

Kommentar
Fra : Nermiin

Dato : 11-08-07 16:58

Jeg har den nye model, tror jeg da.

Kommentar
Fra : Mester_Rolf

Dato : 11-08-07 21:04

Lige en ting. Kunne det ikke være brugbart at købe et stempel med ø12 i stedet for?
http://www.scooter-shoppen.dk/default.aspx?c=Item&category=12680&item=7517

Så slipper du for mange probleme. Skulle jeg mene ;)

De er godt nok lidt dyre, men her er en billig en, http://www.scooter-shoppen.dk/default.aspx?c=Item&category=12680&item=7532

SÅ håber det hjælper dig lidt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-08-07 22:00

Billig og billig, når hele sættet kun koster 549kr
Desuden kører stemplerne ikke med samme tolerance.
Men værst af alt, så kan man slet ikke bruge andre mærkers stempler, de har ikke samme højder, feks. ned til stempelets skyllekanaler. Husk at cylinder og stempel jo er optimeret fra fabrikken, til feks. hvornår de lukker op for udstødningskanal mm.
Så i bedste fald, kommer der måske 1 HK ud af en sådan sammenblanding.
Såå, det er nok bedre at ringe eller maile, at ordren ikke skal sættes i værk, før de hører andet.
Og de begynder nok først at klare deres ordrer mandag formiddag.
Så der er da tid til at rykke den cylinder af, og finde ud af om alt er ok, eller ordren skal laves om.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mester_Rolf

Dato : 11-08-07 22:04

Det har du jo nok ret i. Men det med stemplehøj kan man jo måle eller undersøge hvis det er. Og tolerencen kan man jo også for høre sig efter.

Men som du siger, kan det ikke svare sig når hele systemet koster det samme som et alternativt stempel.

Så drop min idé...! Pallebhansen har helt ret.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 11-08-07 23:22

Jeg har selv en CPI Oliver City fra 2005 ( http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=80626 ). Har lige skiftet cylinder til en 46mm polini sport Ø12. Er din scooter fra før 2003 er det Ø10 du skal bruge. Efter 2003 er det Ø12. Altså EURO 1 er Ø10, EURO 2 er Ø12. Hvis du skal have cylinderkits med Ø12 så kig på www.speedline.dk (Mærke: CPI - Model: Oliver)