/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Racer Krumtap
Fra : Hemmje
Vist : 526 gange
20 point
Dato : 29-01-03 17:48

Jeg kom til at tænke på om hvis man sætter en racer krumtap eller en anden krumtap er det så ulovligt? hvis Politiet stopper den med tun på vil de så også fjerne krumtappe? eller er det lovlig ?

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 29-01-03 22:04

jeg tror ikke de vil tag den

Kommentar
Fra : thehandymann

Dato : 17-02-03 17:37

Hej Hemmje

NEJ, politiet tar ikke racerkrumtappe de er fuldt ud lovlige for de har ingen indvirkning på farten overhovedet, det er kun et spørgsmål om at forlænge levetiden på din scooter´s motor, min Benelli er "født" med en racerkrumtap og derfor også type-godkendt fra bilinspektionen med racerkrumtappen.
Jeg vil helt afgjordt anbefale at sætte sådan en i hvis man har komplet tun på, det er et stort arbejde men helt afgjordt "bøvlet" værd.

Hilsen Ivan

Kommentar
Fra : LaLLe__

Dato : 11-05-03 13:33

Thehandymann:

En standard krumtap på de fleste scootere er ikke fuldvange. Hvis man sætter en racerkrumtap på som er fuldvange, vil motoren få en bedre fyldning i krumtapshuset som giver en bedre skylning af cylinderen. Det vil give flere omdrejninger på toppen, og flere omdrejninger på toppen er direkte inflydende på motorens hastighed. Din Benelli er heller ikke født med en racer krumtap som standard. Grundet at der bliver fyldt ud på krumtappens vanger vil der også komme mere moment i motoren og det er også en ydelsesgivende faktor

Konklusion: En racer krumtap er ydelses givende såfremt den er fuldvange. Der findes racer tappe der ikke er fuldvange, men de er som sådan ikke mere værd end en standard.

Jeg ville dog ikke være bange for at miste den da de skal skille hele motoren af for at tage din krumtap og det tror jeg ikke de gider, da der er stor risiko for at de kan komme til at ødelægge en hel masse hvis de ikke gør det korrekt.

Kommentar
Fra : Zhaq

Dato : 11-05-03 13:35

Jo det er ulovligt!
Den har mere moment og bedre fyldning og derved bedre skylning i krumtapshuset, så giver det jo flere rpm og det giver mere fart/optræk..

Kommentar
Fra : Stylker

Dato : 11-05-03 13:53

Thehandymann..

jeg er helt enig med LaLLe...
tror du det er for sjov diverse butikke skriver at motordelene på deres HP ikke må bruges på offentlig vej... så vidt jeg ved er krumtap en motordel. de skriver det nok ikke for sjovt, og de hetyder dermed at delene er ulovlige, og at de fralægger sig alt ansvar hvis du bliver gnasket af policen... Altså er det ulovligt, men som LaLLe says, så gider de ikke bøvle med at pille den ud...