/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad sker der?
Fra : klanger
Vist : 860 gange
100 point
Dato : 11-08-07 10:09

Hej

Nu MÅ jeg have hjælp...igen...

Når jeg vil åbne stifinder og vil benytte denne kommer der en fejlmeddelelse som ser sådan ud

explorer.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.... samt
AppName: explorer.exe    AppVer: 6.0.2900.2180    ModName: unknown
ModVer: 0.0.0.0    Offset: 00000000

Skrivebordet opdateres så når jeg lukker...og sådan kan jeg forsætte i det uendelige uden at kan komme ind i mine filer.....

En der har en idé om hvad der er sket....?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 11-08-07 10:35

Hej klanger...

Har du prøvet at slå "fejlrapportering" fra?

Det gør du i KONTROLPANEL-SYSTEM-....nederst kommer der en lille "knap" hvorpå der står "fejlrapportering", tryk på den....og så trykker du bare på den der hedder "deaktiver men sig til hvis noget "farligt" sker.......det har virket hos mig, så håber også det gør hos dig!!

Hvad fejlkoden lige betyder kan du sikkert google dig frem til..

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 11:19

Sæt maskinen et par dage tilbage til da problemet IKKE var der.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 11:23

Evt. blot genstart - det kan være noget der hænger.....

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-08-07 11:39

eller lav en:
1: sfc-scanning (http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22)
eller
2: Repair (http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-08-07 14:08
Kommentar
Fra : klanger

Dato : 11-08-07 22:15

Desværre er der intet af det der hjælper mig....og nu prøvede jeg også at geninstalere XP, men lige lidt hjalp det....

Den er åbenbart svær den fejl, at få væk....?

Så jeg kommer nok aldrig ind i min stifnder mere...!

Er der flere gode idéer derude?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 22:21

Hvis en geninstallation ikke hjælper såååååå

Du må jo have en hardware fejl (måske harddisk i udu)......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-08-07 23:15

Hvis du er helt derude, hvor du alligevel skal geninstallere/formatere ...så prøv lige først inden du kasserer skidtet: http://dban.sourceforge.net/

BEMÆRK: Dette program fjerner ALT fra din harddisk !!!

Derefter opretter du en primær DOS partition med FDISK.EXE evt. fra en WIN98 diskette ( http://bootdisk.com/ ..og evt. den 'nye' FDISK.EXE version: http://support.microsoft.com/?kbid=263044 ) og installerer XP påny.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 12-08-07 08:43

Av-Av det lyder ikke godt, men jeg kan jo heller ikke selv løse fejlen, så....

Heldigvis har jeg en ekstern harddisk, så må jeg jo "smide" lortet derover først.

Lige en sidste: Da jeg geninstalerede XP ville "den" jo opdatere en del filer, men så skete dette...
alle disse filer vil den IKKE instalere....giver det nogen mening i forhold til mit andet problem?

Filer der ikke kan opdateres
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB928843)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB890859)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB914389)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB920683)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB908519)
Opdatering til Windows XP (KB894391)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB935839)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB896428)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB913580)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB923689)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB905749)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB908531)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB904706)
Opdatering til Windows XP (KB930916)
Opdatering til Windows XP (KB916595)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB935840)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB920213)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB900725)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB888302)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB926255)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB918118)
Opdatering til Windows XP (KB922582)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB923191)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB901214)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB932168)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB917953)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB905414)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB917344)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB914388)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB919007)
Opdatering til Windows XP (KB920872)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB926436)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB890046)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB902400)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB918439)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB891781)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB920670)
Samlet sikkerhedsopdatering til Outlook Express til Windows XP (KB929123)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB925902)
Sikkerhedsopdatering til Windows Media Player-plug-in (KB911564)
Opdatering til Windows XP (KB910437)
Samlet sikkerhedsopdatering til Internet Explorer 6 til Windows XP (KB933566)
Sikkerhedsopdatering til Windows Media Player 6.4 (KB925398)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB896358)
Opdatering til Windows XP (KB931836)
Opdatering til Windows XP (KB927891)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB924496)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB873339)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB931261)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB924270)
Opdatering til Windows XP (KB900485)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB896423)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB924667)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB911562)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB911280)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB923980)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB893756)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB920685)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB899591)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB901017)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB929969)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB931784)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB928255)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB923414)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB885836)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB885835)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB922819)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB924191)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB927802)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB927779)
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB899587)
Sikkerhedsopdatering til Windows Media Player 10 til Windows XP (KB917734)

HJÆLP........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-08-07 08:55

Det lyder som du enten sidder med en 'ulovlig' kopieret version af XP ...eller at du skal have genaktiveret din XP med hjælp fra Microsoft ..hvis det er en registreret version.

http://support.microsoft.com/kb/307890/da

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-08-07 08:59

..eller også skal du liiiiige huske at tillade ActiveX komponenten til 'Genuine Advantage Notifications'.

Læs mere her: http://www.microsoft.com/genuine/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 12-08-07 10:31

Til Molokyle:

Så fik jeg også gjort det, og selvfølgelig blev min XP valideret korrekt og ActiveX tilladt......

men lige lidt hjalp det..den vil bare ikke installere de opdateringer!!!!!!! Der kommer hele tiden denne skide gule meddelelse på værktøjslinien om nye opdateringer....

Og det problem jeg egentlig skrev om først (fejl i stifinder) er jo heller ikke blevet løst...så jeg ved snart ikke hvad jer gør.....og jeg behøver vel ikke fortælle, at det sidste jeg har lyst til er en formatering.... I ved selv alt det man skal igang med senere...Netbank nøgler, E-boks osv osv.....selvom man (selvfølgelig) har gemt nøgler og har digital signatur,så...

I øvrigt ved jeg ikke hvor længe jeg kan blive ved, med at spørge efter Jeres ellers store og ihærdige hjælp....der er en der siger vi skal noget andet...!!!!

Så hvis der en ny idé så...hurtigt...undskyld...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-07 10:34

Citat
Der kommer hele tiden denne skide gule meddelelse på værktøjslinien om nye opdateringer....

Det kan der sagtens komme et stykke tid da visse opdateringer kræver at andre er installeret...

Så de skal jo lige først i køen....

Så bare bliv ved.... Det bliver nok mindre og mindre....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 23:37
Kommentar
Fra : klanger

Dato : 15-08-07 21:38

Den sidste fra stl_s hjalp på noget, men nu bare flere fejlmeddelelser.....

Hvordan får man egentlig disse "bokse" kopieret, så de var lette at vis her på Kandu, og måske lettere for nogle at løse...

Er der andre der kender programmer der evt. kan finde fejl og evt. reparere XP....

Endnu engang tak for hjælpen....og endnu har jeg da heldigvis ikke skulle formatere.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-08-07 22:12

Du kan prøve denne kommando, som reparerer alle beskyttede Windows filer.

Gå i Start -> Søg, skriv sfc /scannow (husk mellemrummet) og klik ok. Du skal måske have din Windows CD i drevet. Du får ikke besked om at noget bliver repareret.

Den hjælper nogle gange, andre gange gør den ikke.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-08-07 23:44

stl_s >> sfc scanningen er allerede foreslået 11-08-07 11:39 og det hjalp ikke - se 11-08-07 22:15

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-08-07 00:00

Ups

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-08-07 00:06

det er blevet sent og vi er nok alle trætte - jer er, så jeg lukker ned nu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-07 09:13

En anden årsag til at opdateringer ikke lykkedes er noget så simpelt som, at tid og dato er sat forkert. Tjek lige om årstal, dato og tid er indstillet korrekt på computeren. (Dobbeltklik på uret nede i højre hjørne af skærmen.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 16-08-07 12:16

Hej igen!

Tak for Jeres tålmodighed......

Nu er alle opdateringer installeret, så langt så godt....

Nu er der "kun" nogle fejlmeddelelser når jeg starter op, men trykker jeg på annuler så kan jeg arbejde videre...!!!!!!

Det er indtil videre godt nok, men jeg håber lige jeg må spørgsmålene stå åbent lidt endnu....

Ellers sig fra...... Og jeg kan desværre ikke lige se hvad det er der har taget nogen af fejlene...!

Men noget er der sket...!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-07 15:49

Citat
Nu er alle opdateringer installeret...

Hva' er SÅ 'probelemet' ???

Stadig:
Citat
explorer.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.... samt
AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: unknown
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00000000

??? </MOLOKLYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 16-08-07 15:51

Ps. Lad os så se omtalte 'problermer' med:'

Citat
.."kun" nogle fejlmeddelelser når jeg starter op

Hvilke 'problemer' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 16-08-07 17:15

En fejlmeddelelse:
ITUNESHelper.exe
Instruktionen ved "0x77f43ce0" referede hukommelsen ved "0x77f43ce0". De krævede data blev ikke skrevet i hukommelsen, pga. I/O-fejlstatus "0xc0000185"

Rent volapyk for mig.....

Men kan jo håbe det gi'r en mening for andre!!!!!!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-08-07 19:41

Prøv at geninstallere Itunes

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 16-08-07 22:05

Tak for svaret molokyle. Jeg smed pointene til dig da jeg syntes du kom med de fleste løsninger.......

Nu har jeg kun lidt småproblemer, det eneste der kan irrertere lidt er jeg aldrig fandt ud af hvordan alle disse fejl sådan pludselig dukkede op.......

Men tak til Jer alle for Jeres gode hjælp....

Go'nat