/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
'RAR'
Fra : pop3
Vist : 632 gange
500 point
Dato : 11-08-07 00:17

Når jeg vil sende pakke programmet ’RAR’ som vedhæftet fil, får jeg beskeden at der er en fejl.
Men hvis jeg sender et billede er det ok.
Er der en løsning på det problem.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-08-07 00:55

Prøv at gå i Outlook - Funktioner - Indstillinger - Sikkerhed og fjern fluebenet i `Tillad ikke, at vedhæftede filer, der mugligvis kan indeholde virus, Gemmes eller åbnes`

Det virker ihvertfald den anden vej så man ikke kan modtage exe og andre filer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-08-07 01:05

Er det i Messinger du sender, så er den tit blokeret?
Prøv om du kan sende den til dig selv, for at se om det er dit eget antivirus eller andet der blokerer.
For det er vel ikke fordi modtagerens postkasse ikke kan modtage så en så stor fil ?, for så får du det retur-svar i e-mailen at :mail-daemon notices osv
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 11-08-07 01:28

Jeg bruger vistas mail.

Har prøves ' Funktioner - Indstillinger - Sikkerhed og fjern fluebenet i `Tillad ikke, at vedhæftede filer, der mugligvis kan indeholde virus, Gemmes eller åbnes .

Men ordlyden er den samme som før:
Der er opstået en ukendt fejl. Emne 'Rar', Konto: 'pop.emailadr.dk', Server: 'pop3.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 Error: Attachement of type .exe considered unsafe - see http://support.microsoft.com/?kbid=883260', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC69

VH POP3

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-08-07 02:13

Det er jo mugligt at modtageren har flueben i "Tillad ikke, at vedhæftede filer, der mugligvis kan indeholde virus, Gemmes eller åbnes " så kan han ikke modtage den.

Ellers skal det være Mailserveren der afviser den.

Ellers prøv at pakke den i en ZIP-fil, kan være det hjælper.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 11-08-07 09:44

Gør som pallebhansen forslår dig, send den til dig selv.

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 11-08-07 09:56

Har gjort alt det som er blevet foreslået.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-08-07 10:04

Hvis du har gjort som beskrevet_ så er der sikkert virus i din fil,
og så kan den ikke sendes, selvom du tillader det,
eller filen er for stor.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-08-07 10:05

der er blokkeret for at du må/kan sende "exe" filer hos din mail udbyder
Citat
Attachement of type .exe considered unsafe

du skal derfor pakke "rar" og vælge det skal hedde f.eks rar.zip og ikke rar.exe

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-08-07 10:35

En anden vej: Hvis modtageren kan modtage en så stor fil, kan han da selv hente programmet på www.download.com ??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 11-08-07 11:15

hvis du har bedt winrar om at pakke filen som selvudpakkende så er det ikke en rar-fil men en exe-fil.... (og dem kan du ikke sende)

du skal pakke den som rar-fil.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 11:17

Citat
Attachement of type .exe considered unsafe

Så det er nok det du forsøger på........

Godkendelse af svar
Fra : pop3

Dato : 11-08-07 13:20

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 13:29

Selv tak....