/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Problemer med afspilning af mpeg film
Fra : haahr
Vist : 405 gange
50 point
Dato : 29-01-03 17:44

Jeg har downloadet en mpg film, som giver problemer ved afspilning. Jeg har prøvet med tre codecs: DivX 5.0.0, DivX 5.0.3 og Nimo 4.3.3. Hvis jeg bruger Windows Media Player (som forresten hentede et codec selv, da jeg prøvede at afspille filmen), afspiller den i ca. 6 sek. uden lyd og uden billede, hvorefter computeren fryser fuldstændig fast. Med Quick Time gør den det samme, dog uden at fryse fast til sidst.

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 60 point
Dato : 29-01-03 17:58

prøv med dette program:

det hedder BS player

http://heureka.inf.elte.hu/download/bsplayer/

vælg bplay085.exe

/Steffan

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-01-03 18:10

Hej haar!

Prøv med real player du kan hente det via:
http://www.real.com/realoneplayer.html?pp=home&src=012803realhome_1_2

Vær lige opmærksom på at hente den gratis vers. marker nederst tilhøjre "Download Free ...."

Hvis du afviser formoded svar fra Steffan får du sikkert flere forslag som du så selv senere kan bedømme og acceptere også ved kun kommentarer.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-01-03 18:13

Hej igen haar!

Har du opdateret dine drivere til grafikkort med de nyeste kan også være det!

Endvidere hvis du stadig har problemer så oplys lige lidt om din PC, grafikkort m.m. samt Windows eller andetstyresystem vers.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-01-03 18:18

Det kan jo oså være fordi at du har en for lille computer. eller din computer er for rudet prøv at køre en diskfragmentering og/eller så slet alle dine temp-filer.

Sletning af temp:

C-drev > Windows > Temp

Marker så alle dine temp filer og slet dem. (Du skal ikke være bange for at slette dem)

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-01-03 18:19

husk at genstarte din computer inden du afspiller dine videoer igen.

/Steffan

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 30-01-03 05:02

hvis du ønsker at få alle de codecs der findes skal du bare kigge ind på www.dvdbrennen.de :)

Kommentar
Fra : haahr

Dato : 31-01-03 21:58

Tak for hjælpen. Har dog i mellemtiden fået DivX Alpha 2.0 til at virke, og det kan godt afspille filmen.