/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Gæster
Fra : Dudder
Vist : 317 gange
100 point
Dato : 10-08-07 16:57

Jeg har 2 hanhunde, der er mega overstrømmende i deres velkomst af gæster. Vi får ikke gæster så tit, men når der endelig kommer nogen, går de helt bananas

Sidste gang vi fik besøg, gik gæsterne bare ind af havelågen, den yngste hoppede op af gæsten og nappe ham i armen, der skete ikke noget, jeg tror faktisk bare hans tand ramte gæstens arm i springet - det skal lige siges, at hvis jeg ikke når at putte noget i munden på ham, så kan han godt finde på at smånappe, ikke i nogen ond mening, men af ren og skær kæleskab - men det er dæleme irriterende.

Hvad skal jeg gøre ved dem - det er jo ikke altid, jeg når at stoppe dem, når der kommer nogen helt uventet ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 16:59

Tja....

Så lige igår at 20% af alle hunde aflives pga. adfærdsvanskeligheder......

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 10-08-07 17:00

hahaha - der er skam ingen adfærdsvanskeligheder her, men jeg kan da godt aflive dem fordi de er glade

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 17:02
Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 10-08-07 17:05

Glem det, jeg sletter tråden, det ser ud til, at min spørgsmål bliver misforstået.

Annuller spørgsmålet
Fra : Dudder

Dato : 10-08-07 17:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 10-08-07 17:09

der står "Hidsige hunde bliver aflivet" som overskrift på den link og det er jo slet ikk det han/hun søger råd til men derimod hva man skal gøre for hunde som er bare over glade når der kommer gæster..

Jeg har selv sådan en lille glad pige og hun hopper os op ad folk når de kommer på besøg.. Pt. har jeg ikk gjort noget af afhjælpe det da jeg ikk synes måden hun gør det på er til gene.. men ellers plejer jeg at distrahere med griseøre eller noget.. og hvis folk ikk kan lide det skal de vende ryggen til hende og hun stopper med det samme..

ellers kan du læse mere her med evt. andre metoder http://www.netdyredoktor.dk/sw21665.asp
og evt. kig efter det med napperiet på den ovenstående link jeg har postet.. held og lykke med
træningen..

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 10-08-07 17:12

hejsa

samme problem havde vi med luna i mange år og vi kunne ikke finde ud af om det var fordi hun var gal eller det var dominans, hun kan stadig godt finde på at gøre det men ikke over for dem hun kender men kender hun dem ikke kan hun godt nappe lidt. det er ikke hårdt hun gør det og det er som du skriver kun lige når de kommer er de først kommet ind ( i live ha ha) er der ikke noget.
vi har opgivet at gøre noget da hun snart er 11 år. men det kan være birgitta kommer på banen hun har altid nogle gode forslag

venlig hilsen chicapigen