/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
FZ 50
Fra : JRC
Vist : 555 gange
60 point
Dato : 10-08-07 12:48

Hejsa Har en fz 50 som har kørt godt...Den havde en tom udstødning og kørte næsten 40 på speedometeret. Nu er der en 45 mm cylinder på og en lidt større dyse og så har jeg hævet nålen. Den kørte godt men med en høj tomgang som er svær at stille. Den kørte 60 på speedometeret. Nu køre den kun 30 og har en meget højre tomgang og den hakker meget i det,

Hva kan det være?

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 30 point
Dato : 10-08-07 17:26

Prøv at sænke nålen, - det lyder lidt for mig som den får for fed blanding (luft/benzin).

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 10-08-07 22:40

Jeg tror det kan være chokkeren prøver jeg lige.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-08-07 01:29

tilstoppet luftfilter.
fra og til hvad dyse skiftede du?
Den får alt for meget benzin hvis den hakker så meget at den kun kører 30kmt.

Kommentar
Fra : NILVIS

Dato : 12-08-07 14:26

TIL jrc !!!!!!!!!!!!!!!! Du kører med en forkert dyse/eller en alt for fed blandning!!!!!!!!!!!!!! Hvis du kan få dyret startet så lad en hjælper løfte den bagi så du kan stille luft/blandning .Den skal have fuld gas når du stiller på karburatoren Håber det kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 13-08-07 20:55

Har lige sænket nålen nu skal jeg bare bare stilt den på tomgangen. så køre den igen.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 14-08-07 16:10

VILVIS. hvis han giver den fuld gas med baghjulet oppe, så sætter cylinderen sig, da den ingen vind får.
Man kan heller ikke stille på fuldgasblandingen udefra.
Det er kun tomgangsblandingen som kan stilles på en skrue.

JRC.
Prøv at rense dit luftilter eller gør på anden måde så der kan komme mere luft igennem det.
og hæv nålen igen.
Det er den rigtige måde at gøre det på.

Godkendelse af svar
Fra : JRC

Dato : 14-08-07 16:22

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-08-07 17:52

Jeg bèr.