/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fejl ved eksport i InDesign
Fra : Tobster
Vist : 486 gange
50 point
Dato : 10-08-07 12:08

Jeg har lavet en flyer i InDesign, men når jeg ekspoterer til et PDF-dokument, så kommer der bare en grå kasse der hvor jeg har sat mit grafik ind.

Hvad er fejlen?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 10-08-07 13:20

Har du både In-design og Acrobat pro fra CS Pakken?
Ammitz

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 10-08-07 13:23

Det er InDesign CS2 og Adobe Acrobat 8.

Jeg kan fint udskrive flyer'en - her ser den fin ud, men når jeg eksporterer så er der 2 grafik-filer den blot laver om til grå boks... Men den har jo fint nok fat i dem...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 10-08-07 13:57

Prøv at lav et nyt dokument - med simpelt indhold og eksporter dette til PDF.
Hvis det kan lade sig gøre, - ligger fejlen et sted i den nuværende In-design fil.
Får du samme resultat, - er der en fejl i In-designs opfattelse af Acrobat.
Prøv så at genstarte dit anlæg.
Ammitz

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 10-08-07 14:59

Har lige prøvet...

Porblemet er på min side 2.

Undskyld mit InDesign-sprog, men jeg håber du forstår:

Det er som om at når "den ydre afgrænsende ramme" bliver trukket ud oger papirets kanter, så kommer den grå boks i min eksport, som om den netop her ikke kan klare overprint.
Det virker fint på flyer'ens side 1.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 10-08-07 16:54

Har du tryk helt til kant - eller ud over kant på sideformatet?
Ammitz

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-08-07 20:25

Overprint og print til kanterne er 2 forskellige ting.
Går trykkret ud over kanterne kan du afkrydse dette i destilleren inden du laver pdf filen.

hawaii7

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-08-07 21:19

der kan opstå problemer med gennemsigtighed og PDF. det er et flueben der skal vinge i . jeg er ikke hjemme, så jeg kan ikke åbne programmet og derfor heller ikke fortælle hvor det sidder.