/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
FTP script
Fra : tinolarsen
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 09-08-07 22:49

Nogen der ved hvordan man laver et scrip til at tilgå sin ftp server.

Jeg har en hjemmeside - lad os kalde den www.hjemmeside.dk

jeg kan skrive ftp.hjemmeside.dk i min browser, og derefter indtaste login og kodeord for at tilgå ftp..

Kan man ikke lave et script til det - vel en form for bat fil.

Så jeg ikke skal skrive login og kodeord hver gang - det skal ligesom ligge i bat-filn...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 23:52

Du kan da bare bruge et lille ftp program.....

http://www.pcworld.dk/download/16/665

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-08-07 00:22

Brug MS_explorer___den husker koderne.
men at lave en ? fil der åbner din server = hjemmeside
KAN IKKE være klogt.
Se her__den er gratis_ doh med VISSE begrænsninger.
Men en af de bedste/// GRATISSER.
http://www.smartftp.com/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-08-07 00:41

Kan DESVÆRRE ikke se om den stadig er gratis__SORRY
ellers er refi´s bud bedre end = det du tænker på.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-08-07 00:42

Kan du bruge denne___så smid en PM/emmer
http://www.cuteftp.com/cuteftppro/

Accepteret svar
Fra : Squanto

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-07 10:14

hmm hvis du bare skal tilgå siden

så kan du gøre det vi IE*

username

kodeord

ftpserver.dk

stregen er så

ftp://username:kodeord@ftpserver.dk

sætter du det ind i browseren...logger den på og det hele vel det du ønsker at komme på ftp serveren

eller vil du have en web baseret ftp til at logge på din ftp?

i dette tilfælde der der eks. http://www.net2ftp.com/

håber det var svar nok ellers spørg

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 10-08-07 10:23

læste lige din post igennem du vil have det som batfile script?

lav en batfile med følgende:

echo off
echo " starting ftp process"
ftp -s:c:\info.cmd -i -d
echo "process complete"
echo on

gem den så den ligger i c:\ftpweb.bat

lav en anden fil med logon info

open ftpservernavn 21
brugernavn
kodeord

disse tre linjer i notepad og gem filen som "info.cmd" på c:\

Forklaring på dette kode noget:

echo off
echo " starting ftp process"

ftp -s:c:\info.cmd -i -d

Den starter ftp op henter info fra info.cmd og signer dig på serveren

echo "process complete"
echo on

Denne måde at tilgå er mega besværlig da det consol baseret ...vel ikke det du vil have som jeg kan forstå vil du bare administrere dine filer på din ftp så den anden lettere

ftp:\\username:kodeord@ftpservnavn.dk:21

port 21 er som regel standard.

var det nok svar?

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 10-08-07 11:02

Tak for svaret Squanto.

ftp://username:kodeord@ftpserver.dk - var hvad jeg havde brug for.

Har jo bare tilføjet den under fotrukne, så det er dejligt nemt for mig og tilgå min ftp.

God weekend

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 10-08-07 11:06

Var så lidt....var lidt forvirret da du nævnte batfile ...men så gav jeg alle de metoder jeg kendte til...
Selv tak og god weekend...hvilken hjemmeside er du igang med at lave...?