/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Manual til Canon
Fra : hyldeborg
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 09-08-07 19:51

Hej - er der nogen der kan vise mig vej til en dansk manual til Canon IXUS 70?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 20:07

Ja - hvis du køber et NYT kamera....

De ligger ikke til download uden køb......

Og slet ikke på dansk....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 20:09

Til gengæld kan jeg fortælle dig hvordan man lukker spørgsmål - hvis det har interesse.....

- Ubesvarede 3
- Besvarede 0
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 7

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-08-07 20:12

Lyt til refi

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-08-07 22:26

Manualer til Canon ligger ikke frit tilgængeligt på nettet...og slet ikke på dansk.

Den følger med enten som en bog eller på CDrom når du køber kameraet (i DK)

(hvis det er købt i DK har forhandleren pligt til at levere dansk manual, medmindre det direkte er annonceret eller du får at vide, at den ikke følger med)

Ellers skal du ind til en fotohandler og bestille den, den koster ca 300,-, mener jeg det er.

Nu ved jeg ikke lige specifikt hvad det er du ikke kan finde ud af med det kamera...menuen i det kan du jo stille til dansk sprog og i menuen kan du finde de fleste funktioner, og derudover er der ikke særlig meget teknisk at sætte sig ind i med sådan et automatisk "point & shoot kamera"

mvh dova

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-08-07 23:12

http://www.canon.com.au/products/cameras/digital_compact_cameras/digitalixus70_support.aspx

På ovenstående link kan du downloade manualen m.m. på engelsk og den er let at forstå, som manualer nu engang er det.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 10-08-07 11:40

Jeg har lige bestilt kameraet på nettet og det er NYT, men med engelsk manual. Det er en gave til mine gamle forældre der ikke forstår engelsk.
Hold da helt op hvor der ofte er en nævenyttig/bedrevidende tone i de her kommentarer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 12:27

Det kunne du jo have sagt med det samme.....

Er det en dansk hjemmeside er den vel fulgt med pakken....
Er den ikke det skal du henvende dig til firmaet - der SKAL være en dansk brugsanvisning...
Er det en udenlandsk er det IKKE givet du får en på dansk...

Men den oplysning mangler så også.....

Det korte af det lange - Den skal bestilles hos forhandler PÅ DANSK..

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-07 13:18

Det dine forældre har brug for er at få vist hvorledes apparatet klargøres til optagelser med batterier og memorykort og derefter at anvende indstillingen auto. Forklar dem brugen af blitz med de muligheder der er og om dagen hvis der er sol altid at have den i ryggen, så kan de med det gode kamera ikke undgå at få pletskud næsten hver gang. Der kan være andre basisinformationer som de skal have men det bedste er at vise dem det.
Manualen på 165 sider vil kun forvirre dem, enten den er på dansk eller et andet sprog.
Jeg forærede selv min gamle søster på 85 år (jeg selv er 78) et IXUS 60 for et par år siden og fulgte ovenstående samt skrev de væsentligste ting ned og viste ligeledes hvorledes hun får dem over på Pc'en samt bearbejder dem ganske let i PaintShopPro og derefter hvorledes hun sender dem med mail. Hun skyder løs hver dag og familien får nogle gode billeder.

Godkendelse af svar
Fra : hyldeborg

Dato : 11-08-07 18:32

Tak for svaret Otnob.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 11-08-07 18:40

Glad for at du kunne bruge det hyldeborg og håber dine forældre må få glæde af det gode kamera