/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
2 skærme i 1 kort... hjælp !
Fra : Gausi
Vist : 2337 gange
45 point
Dato : 09-08-07 18:45

Hejsa....

Jeg har lige købt 2 fladskærme, og har fået begge tilsluttet i samme "kort" via. et dobbelt-stik.

Pointen med 2 skærme var at jeg kunne splitte de 2 skærme ! men det kan jeg så ikke rigtigt få til at virke !?? (fik at vide jeg kunne med kun 1 grafikkort) har været i indstillinger/egenskaber men står intet om at dele skærmen op !??

er der en venlig sjæl der kan hjælpe ???

mit grafikkort hedder noget med SIS...

Mvh claus

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 09-08-07 18:50

Du kan kun køre med 2 skærme, hvis grafikkortet har to tilslutningsmuligheder!
Med et fordeler stik, får du samme skærmbillede på begge skærme!

Gert

Kommentar
Fra : Gausi

Dato : 09-08-07 18:51

hmmm.... fik af vide at det skulle kunne lade sig gøre.... er du sikker gamli ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 19:17

Det kan du ikke - du får samme billede på begge....

Hvad skulle formålet da også være - det bliver da et mærkeligt deform billede på sådan en wide-wide-wide screen....

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 09-08-07 19:22

Det kan være smart nok, at kunne have to vinduer åbne samtidigt!
Man kan direkte flytte mapper, billeder og lign. fra den ene skærm/vindue til det andet!
Når du fører musen/pilen ud til skærmbilledets kant, fortsætter pilen over på skærm nr. 2

Gert

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 19:25

Ja 2 vinduer !!!!!!!

Men det er vel ikke det han vil....

Som jeg læser det er det SKÆRMBILLEDET han vil dele i 2......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 19:31

Sådan installeres flere skærme
Sluk for computeren.
Indsæt det ekstra skærmkort af typen PCI (Peripheral Component Interconnect) eller AGP (Accelerated Graphics Port) i en tilgængelig slot.
Tilslut den ekstra skærm til kortet.
Tænd computeren. Windows registrerer det nye skærmkort og installerer de relevante drivere.
Åbn Skærm i Kontrolpanel.
Klik på ikonet for den skærm, du vil bruge ud over den primære skærm, under fanen Indstillinger.
Marker afkrydsningsfeltet Udvid Windows-skrivebordet over til denne skærm, og klik derefter på Anvend eller OK.
Hvis afkrydsningsfeltet ikke vises på computeren, er det måske fordi videoadapteren ikke understøtter flere skærme. Se Bemærk! for at få oplysninger om kompatibel hardware.

Bemærk!

Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Skærm, hvis du vil åbne Skærm.
Hvis du markerer afkrydsningsfeltet Udvid Windows-skrivebordet over til denne skærm, kan du trække elementer hen over skærmen til andre skærme.
Eller du kan ændre størrelsen på et vindue, så det fylder mere end én skærm.

Hvis du vil bruge funktionen til understøttelse af flere skærme, skal du bruge et PCI- eller AGP-skærmkort til hver skærm. Hvis du har et indbygget skærmkort (ikke et plug-in-kort men et kort, der er en del af bundkort), du vil bruge som en del af en konfiguration med flere skærme, skal det indstilles som VGA.
Du kan finde hardware, der understøttes af Windows-operativsystemerne, under Windows Catalog på Microsofts websted.

Hvis computeren ikke genkender den anden skærm, skal du klikke på Fejlfinding ved skærmproblemer for at få yderligere oplysninger.
Operativsystemet skal altid bruge en VGA-enhed. Computerens BIOS eller EFI finder VGA-enheden ud fra slotrækkefølge, medmindre BIOS giver mulighed for at vælge, hvilken enhed der skal behandles som VGA-enheden.
VGA-enheden kan ikke stoppes, hvilket er en vigtig betragtning ved docking af enheder.
Den skærm, der defineres som den primære skærm, viser logondialogboksen, når du starter computeren. Desuden vil de fleste programmer vise vinduer på den primære skærm, når du åbner dem første gang.
Hvis du bruger Dobbeltvisning, skal du springe trin 2 og 3 over. Tilslut den anden skærm til videoudgangsporten på din bærbare pc eller til den anden videoudgangsport på den stationære pc. Når du tænder computeren, skal den genkende den anden skærm. Følg trin 5-7 for at udvide visningen til den anden skærm. Hvis den anden skærm ikke er vist under fanen Indstillinger, skal du måske opdatere skærmdriveren.

Kommentar
Fra : Gausi

Dato : 09-08-07 19:35

mange tak for svaret

du har vel ikke et link til hvor jeg lige køber et sådan kort ???

det er ligepræcis det jeg vil

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 55 point
Dato : 09-08-07 19:37

http://eshop.datacompagniet.dk/CategoryMainPage.aspx?q=c:36132

Du kan købe skærmkort i enhver komputerbiks.....

Kommentar
Fra : Gausi

Dato : 09-08-07 19:41

jeg takker mange gange

Godkendelse af svar
Fra : Gausi

Dato : 09-08-07 19:41

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 19:43

Selv tak....

Og held og lykke med projektet.....