/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Filsøgning gennem VPN-tunnel
Fra : develop
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 09-08-07 14:53

Hej.
Jeg har opsat en VPN-tunnel mellem 2 netværk.
På det ene netværk står min server med arkiver, på det andet arbejder jeg.
Det er på 2 forskellige postadressser.

Når jeg fra min arbejdsplads via stifinderen browser mig til en mappe på serveren - via netværksdrev - og søger denne mappe for filer (specifikt 710-10195 eller alle *.*) får jeg ingen "hit", selv om jeg kan se filen/filerne i filvinduet.

Kobler jeg mig på netværket med serveren får jeg "hits" som jeg skal, dvs. når forespørgslen ikke skal gennem tunnelen virker alt som det skal.

Er der nogle forslag til hvad dette skyldes og hvad jeg kan gøre ved problemet.

På forhånd tak.
Mvh
Kurt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-07 20:25

Citat
Kobler jeg mig på netværket med serveren får jeg "hits" som jeg skal, dvs. når forespørgslen ikke skal gennem tunnelen virker alt som det skal.

Altså du er inden for i servernetværket.

Jeg ved ikke vilke, men tror serveren skal give nogle tilladelser, for at du kan komme i gennem.
VPN er jo en lidt striks sag at håndtere, som jeg er oplyst.