/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Nye bundstykker i trævinduer
Fra : anders_bak
Vist : 7263 gange
100 point
Dato : 09-08-07 09:58

Jeg har købt et hus med fyrretræsvinduer fra 93. på nogle af vinduerne er bundstykkerne (på selve vindus rammen, ikke på karmen). rådet er på midten af stykket, og tapsamlingerne på sidestykkerne fejler derfor ikke noget. er der nogen der har en cirka ide om hvad en snedker/tømrer tager for at skifte sådan et bundstykke?

ps. der er alu. bundliste på vinduerne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 12:29

Kommer nok lidt an på udformning, tilgængelighed, hvor meget du evt. selv laver osv....

Du ringer bare til den "lokale" - så kommer han/hun forbi og giver dig en pris......

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-08-07 17:46

en pris på udskiftning af et bundstykke vil løbe op i tilnærmelsesvis det samme som et nyt vindue.
for at skifte bundstykket kan det være nødvendigt at tage vinduet ud, og så kan det slet ikke betale sig. et nyt vindue som måler 120 x120 cm kan fåes helt ned til 2500 kr.

Accepteret svar
Fra : maskinsnedker

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-07 17:54

hvis det KUN er på rammerne koster det ca 400 kr pr stk at foretage en udlusning, hvis du aflevere det hos snedkeren. husk at du selv skal male vinduet bagefter. du kan gå ind på www.bygningsbevaring.dk og søge i deres håndværkerdatabase efter en snedker i dit nær område, der KAN lave den slags.

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 09-08-07 18:26

Tak for svaret maskinsnedker.