/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motor vibrationer i en Citrien Xsara HDI~
Fra : pma59
Vist : 762 gange
40 point
Dato : 29-01-03 16:47

Jeg er blevet ejer af en Xsare 2.0 HDI som havede kørt 65.000 km da jeg købte den. bilen køre fint når man køre normalt, men når man ligger i en kø eller køre i byen og motoren gå omkring 1200 til 16oo omdr. så vibrere den, så det kan mærkes i hele bilen, det føles som et man har en rystepudser i hånden.
Jeg har været på værkstedet for at klage over det, men de siger at det er normalt for den type diselmotor, men jeg kan da ikke se at en ny diselmotor ikke kan gå jævnt ved disse omdr, det er ligemeget hvilket gear man køre i og det kan også mærkes når bilen ikke er i gear.
Jeg havede før en Citroen XM (Benzin), der var som luxus at køre i, når jeg sammenligner disse biler, især kunne jeg lade min XM trække i tomgang i både første og anden gear når jeg kørte i kø men nu er det en pestilens at gøre det samme i min nye bil.
Jeg vil gerne høre om der er andre der har samme problem eller om det bare er mig der syntes at på det punkt så er en HDI mortor noget lort.

MVH

Accepteret svar
Fra : Nox.

Modtaget 40 point
Dato : 30-01-03 00:21

Min firmaspand er en Peugeot 306 HDI 2.0, har også kørt ca. 65.000 km. Min bil larmer meget mere end da den var helt ny.Det ændrede sig væsentlig inden for de første 10.000 km. Den ryster dog ikke så meget som din, men lydløs er den ikke mere. Skralder og larmer en del i tomgang, især når den ikke er gennemvarm. Men ellers kanon god trækkraft op gennem gearene. Den skal dog gå jævnt

Godkendelse af svar
Fra : pma59

Dato : 30-01-03 13:07

Tak for svaret Nox..
Min larmer og ryster også mere når den er kold men efter et par min. så er det ok.
Den trækker fint også når den er kold, jeg må sige at det er den hurtigste disel bil jeg har kørt i.