/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Åbne disketter i XP
Fra : Steffansteffan
Vist : 634 gange
50 point
Dato : 29-01-03 16:47

Hvorfor kan jeg ikke åbne disketter i XP'en da jeg havde win. 98 kunne jeg godt åbne mine disketter. Hvis jeg åbner en så kommer der en boks frem hvor der står:

------------------------------------------------------------
Disken i Drev A er ikke formateret. Skal den formateres nu. Ja Nej
------------------------------------------------------------

Jeg har prøvet med alle mine disketer og den vil formater næsten alle sammen, men min far har en com. med win. 98 på og den kan godt åbne disketten uden at den vil formater den. Jeg har også prøvet og købe nogle helt nye disketter med det hjalp heller ikke

Hvad skal jeg gøre?

Det er et 3½ diskette drev jeg har.

/Steffan

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-01-03 16:53

hej lækkert tip med pcstop,
har du haft komprimerings på win98.så der kan være mere end 1.44 på dem på din fars com
kunne det være derfor at de skal formateres for at bruges i xp.
kopier så dem over på win98 com brænd på cd der ,formater.nye skal nok osse formaters.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-01-03 16:57

hej xou

hvad mener du med "lækkert tip med pcstop"

findes der inden måde på at få den til og lade være med det.

p.s jeg kender også andre som har dette problem.

/Steffan

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-01-03 17:13

godt at man kan undersøge sin (eller andres)via internettet synes jeg.
da jeg deler internet med en anden kan jeg nu se hvormeget den anden sjæler
af den.til andre prøv: http://www.kandu.dk/dk/tip/2978
det vat pitstop,jeg mente.

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-01-03 17:25

Jeg er med på en lytter. Har eksakt samme problem som Steffansteffan.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-01-03 17:31

skriver den også det ved dig als?

/Steffan

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-01-03 17:59

Hej med jer
Jeg er også med på en lytter
har de samme proplemer som Steffan skriver
ved en masse af mine disketter
men har dog en del,som xp acepterer uden proplemer.
Jeg tror proplemet ligger i mærket på disketterne
lige som tomme cd skiver,der er også nogle enkelte mærker den ikke bryder sig om.
Det må være mit bud på proplemet
alså at købe et andet mærke næste gang du skal ud og købe disketter
MVH Brian

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-01-03 19:17

Ja det skriver den også ved mig. Lige nøjagtig som hos dig. Når jeg har en diskette med hjemme fra arbejde (windows NT) og propper den i mit diskettedrev (windowsXP home) så kører den og kører og til sidst skriver den det samme som hos dig. Et par enkelte disketter lykkes det med, lige som hos briani.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-03 19:24

Jeg har alle mulige gamle og nye disketter, som bruges i xp.pro, win 2000.pro, win98, win98se og win95. Det er det samme diskettedrev og den samme computer. Der er kun få diskette der ikke vil læses. Men de "dårlige" disketter kan så ikke læses i nogen af styresystemerne. Jeg har set nogle disketter som vil formateres på andre maskiner, men ved heller ikke hvorfor.
Emesen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 02-02-03 10:44

Egentlig mærkværdigt. Jeg havde lavet en diskette på min XP-puter og tog den med på arbejde. Satte den i en NT-puter og den ville ikke køre, men formatere. Lavede en diskette (ny frisk diskette) på arbejdet. Tog den med hjem og puttede den i min XP-puter. Den ville ikke køre, men formatere. Hvad er det der sker?????????????