/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Betaling til hundepension for
Fra : KarlSonja
Vist : 1596 gange
60 point
Dato : 08-08-07 22:52

Vores søn har en hund som var løbet hjemme fra.Er det rimeligt,at politiet lader en hundepension hente hunden, transporten var 750,00 kr. der var km 31,5 hver vej ialt 63 km. Det er 11.90 kr. pr km
yder mere kunne vi ikke få udleveret vores hund inden for et døgn. der blev optaget om morgenen. vi efterlyste den samme dag. politi vidste hvor den var. Men vi blev ringet op af politi, at vi ikke måtte hente den før mellem kl 16 og 17. dagen efter den var løbet hjemme fra.Hundepension var 200,00 kr.for begge dage. ialt at betale 950,00 kr.beløbet skulle betales ved afhentning af hunden i Tårnborg Dyrepension som ligger i Halseby 4220 Korsør.. Jeg håber der er en som kan fortælle mig om det er retfærdigt. På forhånd tusind tak...

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 08-08-07 23:06

Det er forretningsgangen når en hund løber væk
og så er du endda billigt sluppet,
jeg har hørt om priser på 3000 kr. for det samme forløb.
Så pas godt på den. Det må ikke gentage sig.
For det kan have andre uheldige konsekvenser.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 08-08-07 23:11

Ja, det virker rimeligt, selvfølgelig er det ærgerlige penge, men i må glæde jer over, at hunden kom hel hjem.
Ang. prisen skal du tænke på, at mange mennesker har brugt arbejdskraft for at passe, og få sønnens hund hjem. Prisen på kørslen svarer til prisen på en taxa. Prisen på hundepensionen er ikke dyr. Så er han endda så heldig, at han ikke skal betale for den tid han har brugt på at sætte politiet på opgaven.

Se positivt på det, og sig til sønnen, at han skal passe på vovse i fremtiden, næste gang er den måske kørt over. Tænk hvad en dyrlægeregning ikke kan blive til.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-08-07 23:41

Ja, og hvis I slap for at få en bøde oveni, for at lade hunden løbe løs er du heldig, for det er normal standard oveni de andre udgifter

mvh dova

Kommentar
Fra : KarlSonja

Dato : 08-08-07 23:46

mange tak for svarerne.for jer lyder det måske rimeligt, at betale så mange penge for transport. jeg er af den opfattelse at det var for dyrt. jeg har været inde og se på meget fornuftige priser. hunde pension Dyrehotellet Evigglad reklamer med de henter hunde for 3,00 kr pr. km. for øvrigt kommer der også bøde oven i .Altså har politi også et beløb til gode...hunden blev optaget lige over for hjemmet hvor den hørte til. vedr. arbejdskraft hunden var alene hjemme i pension hele dagen. Det var derfor den ikke måtte afhentes før mellem kl.16 og 17 næste dag... det var ikke engang rent hvor den gik... yder mere kan den ikke være bleve lufte når politi fortalte mig,at der ikke var nogen hjemme før kl. 16.00..... ?
mvh KarlSonja

Accepteret svar
Fra : nanahund

Modtaget 60 point
Dato : 09-08-07 00:20

Beløbet er nok rimeligt for ydelserne, men den må jo havde manglet et skilt med navn og telefonnummer siden det helt store blev sat i værk. Mangler den dette skilt, ja så kommer bøden ligesom når selen i bilen ikke bliver brugt.

Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 09-08-07 06:43

Hol-da da op, her bliver sat sure miner og kr og øre på en liv der kunne have endt meget kedeligt. Din hund er i live og det er de mennesker også den kunne have lavet ulykker over for, på vejen.

Nøjes med og mærke taknemmeligheden over, at du har fået hunden hjem og så sørg for at den er mærket på en eller anden måde i fremtiden.

I har kun jer selv og takke for jeres situation.

Erkend at i ikke har passet ordentligt på jeres hund, i stedet for og give lovgivningen skylden. Hunden er jeres ansvar.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-08-07 08:56

Hvorfor har i hund?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-08-07 09:55

Hvor der handles, der spildes...

Et mærke med et telefonnummer havde sandsynligvis sparet jer for den udgift.

Jeg finder prisen rimelig - og måske ovenikøbet forebyggende....

Vaxen... Der ville være taknemmelig for at få hunden sikkert hjem igen...

Godkendelse af svar
Fra : KarlSonja

Dato : 09-08-07 10:00

HEJ KAREN vi var jo ikke hjemme. Det er en jagthund det dreje sig om. Over for hvor hunden boer ligger en fabrik . det var der hunden løb hen. De kendte ikke hunden. den færdes jo normal ikke ude. Det er ude på landet der ligger kun 5 huse i omegnen.
Mvh KarlSonja

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 09-08-07 10:16

Hej KarlSonja.
Takker og ja trist og dyrt når der sker en smutter, men det er nu en gang svært altid at være på forkant med sådan et uheld.

Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 09-08-07 10:23

Sigurd er også en jagthund, men han ved godt hvor hans grænser er. Uanset hvad der kommer forbi, er han aldrig stukket af. Det hedder vistnok opdragelse og kontrol.

Det du skriver der er en dårlig undskyldning.

Kommentar
Fra : KarlSonja

Dato : 09-08-07 11:19

hej knh15 tak for dit svar men,ak hvis du tror det er en god undskyldning, så tager du skam fejl.
Det kan ske selv for den mest påpasselige, at hunden kommer ud. det er jo ikke den eneste hund som er løbet hjemme fra.Politiet optager mange hunde på årsbasis. Når en hund er i løbetid vil den gøre alt for at komme ud. det er for øvrigt en tæve, den hund som det drejer sig om. Vedr. opdragelse er den skam ok. angående hundens homoner kan vi ikke bestemme over.
Det drejede sig også om pris og rimelighed. Hunden er normal velfungerende, vi har aldrig før haft problemer med den.
Mvh. KarlSonja
PS. skulle du være uheldig en dag, tænk tilbage på ordene opdragelse og kontrol,lige meget hvor du befinder dig....

Kommentar
Fra : KarlSonja

Dato : 09-08-07 11:41

Teil Du spørger om hvorfor vi har hund. svaret er hvis du kendte til jagtloven, vidste du at man ikke må gå på jagt uden hund. Kun hvis det er rådyr og den slags,man ikke gå på fasanjagt eller duejagt eller skyde ænder uden en hund det er ulovlig. Hvis du ikke vidste det, er du bleve klogere nu. men du kunne jo ikke vide det var en jagthund det drejede sig om... derfor må du jo også have mulighed for at reagere.
undskyld du ikke fik svar på straks hvorfor vi har hund...
Mvh KarlSonja

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 09-08-07 13:36

Hej KarlSonja..
Lige en kommentar til dit spørgsmål.. Pengene er som allerede skrevet ærvelige. Men mine svigerforældre har været ude for at deres hund rendte væk. Den blev fundet 15 km fra hjemmet. de kørte den til et pensionat 120 km fra hjemmet (der ligger et 25 km fra den hjem) transport udgift 1000 kr. for den blev jo fundet om aftenen. Pris for udlevering: 500 kr. og pensionatet skulle jo også lige have 225 kr. for et døgn. Der ud over kom bøde mgl navneskilt: enten 500 eller 1000 kr. og så kom lige en bøde til for at de ikke havde meldt den savnet 500 kr.
Tror det er meget standart, selvom det er ærvelige penge. og meget fra egn til egn hvad pensionaterne tager! Desværre..

MVH
Mulleni

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-08-07 13:39

Havde hunden intet skilt på?

Jeg tænker på, hvis ikke politiet vidste hvor hunden boede, så har de anbragt den i samme pension som de plejer at bruge... De kunne jo ikke vide, hvor hunden hørte til.

Hvis hunden havde skilt på, og hvis den er blevet "arresteret" lige udenfor sit hjem, så lyder det underligt, at den skulle i pension så langt væk. Hvis altså der findes en nærmere..

Men det er nok ikke så ligetil at finde en akut pensionsplads til en strejfende hund i starten af august måned. Jeg VED, at der er meget oftere problemer med at politiet ikke reagerer overhovedet, hvis man som tæve-ejer står med en terroriserende hanhund når tæven er i løbetid.

---Hvis jeg selv havde hanhund, så ville jeg nok foretrække, at de, der var generet af min hund, -i stedet for at ringe til politiet -ringede til det nummer, han havde på sit skilt. Og det skulle selvfølgelig så være et nummer, hvor jeg altid kunne træffes. Det er jo muligt i disse mobil-tider.

Men politiet kar nok hyret en taxa til transporten, for der ligger priserne i det niveau, du nævner.

http://www.taxinaevn.dk/

Muligvis en petcab, http://www.petcab.dk/
for det er sin sag at have en hund raslende løst rundt i en taxa endda uden ejer..

Men du har ret i, at det kunne have været løst billigere ved at finderne havde kontaktet dig direkte og du efterfølgende havde stukket dem en god flaske vin...

Hvis du vil undgå, at det sker igen, så gå over til fabrikken med en flaske etellerandet eller en æske chokolade, -tal med ejeren og tak for at han "reddede" din hund. Den KUNNE jo rent teoretisk være blevet kørt ned... Og samtidig afleverer du navn på hunden og adresse og telefonnummer. Smartest hvis du laver et lille skilt med hundens billede og oplysningerne på, som de kan have hængende på deres opslagstavle.

Og selvfølgelig passer du også på, at det ikke sker på samme måde engang til..

200kr er en helt almindelig takst pr døgn for en hundepension i højsæsonen.
Og mange hundepensioner har fast ankomst- og afhentningstid hver dag...