/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
min laptop er blevet mega slow
Fra : USandA
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 08-08-07 20:56

Hej

jeg tror min laptop er blevet mega langsom, efter jeg har fået over 2000 fonte, kan det passe? Også eller især når jeg bruger goggle siden, så køre den langsom op og ned... Også denne Kandu side, også når jeg skriver nu her. Har levet med det et par mdr. men nu er jeg træt af det. Kan mangør noget easy ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-07 21:01

Ja - hvis den skal loade dem alle kan det sagtens være et problem....

Du har næppe brug for så mange - så slet dem du ikke skal bruge.....

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-08-07 21:04

Har du prøvet at diskdefragmentere, eller hvad med en diskoprydning?

Clou

ps: det er godt nok mange skrifttyper du har hentet ned

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 08-08-07 21:07

Hej, ja det er mange men det skulle da nok være mulige at beholde dem, når jeg roder en del med design...

Det er MEGET når jeg scroller op og ned på eks. denne side, så HAKKER det og køre ultral langsom

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-08-07 21:07

Fontene er uden tvivl et større problem en diskfragmentering.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 08-08-07 21:14

Så det er de Fonte ??? Hvad gør man så hvis man gerne vil beholde dem, og hvordan reder jeg de orginale ud igen, da alle er sat ind i samme mappe, nogen gode triks ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-08-07 21:23

Enten så lever du med, at den er "sløv", eller også sletter du de overflødige.

Du kan jo altid lave en CD med dem på, inden du sletter de "overflødige", så kan du jo altid installere en af dem, du "absolut" skulle bruge - alligevel.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-07 21:27

De ekstra fonte kan måske også ligge i en mappe for sig selv.

Kommentar
Fra : USandA

Dato : 08-08-07 21:32

ja! så laver jeg en mappe,,, men hvordan kommer jeg tilbage med kun de oginale fonts kun, kan dælem ikke udrede ved at se på indholdet længer. kan man down loade de oginale et sted måske ?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-08-07 21:36

Har du prøvet at diskdefragmentere, for det tror jeg da, at den kunne trænge til med alle de Fonte du har hentet ned.

Clou

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-08-07 22:16

Har du prøvet at ryste den - det kan tit hjælpe på det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-07 00:15
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-07 09:26

Godt tip Molokyle - det må jeg også lige kigge nærmere på.

Kommentar
Fra : GTRX

Dato : 09-08-07 11:59

http://www.microsoft.com/typography/fonts/

Vælg dit styresystem i dropdown-boksen og klik på go, du vil så se hvilke fonte der er i dit styresystem som standard.

Du kan flytte fontene over på en USB-nøgle (lager/opbevaringsenhed) hvis du har en. Hvis du har en brænder kan du til nød brænde fontene på en CD eller DVD (afhængig af hvilken brænder og hvilke discs (CD eller DVD) du har). Som en måske sidste mulighed kan du enddog til nød flytte fontene over i et digitalkameras hukommelseskort (men det ville afhænge af størrelsen på kortet om de kunne være der; jeg ved ikke om de ville kunne være på et 16- eller 8MB kort, men jeg kan finde ud af det hvis nødvendigt).

Jeg har læst en artikel i Komputer for Alle med 100 tips og tricks til at gøre den langsomme computer hurtigere (jeg har stadig det blad). Der står som en af de 100 tips at for mange fonte (kan) gør(e) computeren langsom, og de skrev at man bare kan slette dem (det er deres råd).

Når jeg kigger i en mappe på min computer hvor der er ca. 1500 billeder kan det også være meget langsomt at kigge på og det hakker.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 11-08-07 20:25

Forøvrigt er antallet af installerede fonte normalt ikke ensbetydende med en langsom maskine.

Det skyldes helt sikkert andre 'ting'

Hvor har du hentet de fonte? Mange steder hvor man kan hente f.eks. fonte eller smilies i 'bundles' følger der ofte ubahagelige overraskelser med i form af alskens snavs (..hovedsagligt ad- og spyware).

Et eksempel på dette er: http://smiley.smileycentral.com/download/index.jhtml?ref=http%3A//www.google.com/search%3Fq%3Dsmileycentral%26rls%3Dcom.microsoft%3Ada%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26startIndex%3D%26startPage%3D1

Lad nu for Gud skyld være at hente noget på denne side !!!

De lægger ikke engang skjul på disse 'svinestreger': http://helpint.mywebsearch.com/intlinfo/eula/eula.jhtml

..selvom det er 'gemt ad vejen' mellem en masse 'snik-snak'

Dette kan du læse om her: http://fromsej.dk/html/avoid.html
Citat
Mange af disse programmer, indeholder nemlig en lille (ekstra) overraskelse. Her er et par navne: BonziBuddy, Gator, Hotbar, Smileycentral, MessengerPlus, CometCursor, InternetOptimizer, Xupiter.. listen er lang. Der står, i betingelserne som man accepterer, at der bliver lagt tredie parts software ind. Men da det som regel står nederst i en alenlang tekst, er der sjældent nogen der læser det alligevel, og firmaet bag programmet kan så forsvare sig med, at det har folk læst. Det er usmageligt, men juridisk korrekt.

Læs endnu mere om dette 'skidt' (..og ikke mindst hvordan du slipper af med det igen) her:

www.spywarefri.dk

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : USandA

Dato : 28-08-07 09:59

Tak for svaret molokyle.