/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billigste bilforsikring til 24-årig
Fra : Selc
Vist : 4115 gange
200 point
Dato : 29-01-03 16:37

Jeg skal ha' forsikret min "nye" Mazda 323 1,3 fra 1984, og det store spørgsmål er: Hvor får jeg en ansvarsforsikring billigst? Hvilket selskab skal jeg gå til og hvilket prisleje kan jeg forvente?

Jeg bor i Kolding (6000) og fylder 25 om et 5 mdr. Jeg har tidligere haft en VW Polo i 2 år uden skader (hos Topdanmark).

Mvh.
Claes

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-01-03 17:31

- jeg kender ikke så meget til andre forsikringselskabers priser så vil ikke kaste mig ud i for meget sammenligning, blot råde dig til når kommentarerne kommer væltende at overveje "Udflytternes forsikring" - men ellers er meget af det forsikringshalløj tit baseret på rabatter hvis man har andre forsikringer i samme forsikringsselskab.

http://www.udflytterne.dk/sw150.asp

dem bruger jeg og er glade for dem.....

- man skal vel osse som køber af en forsikring netop selv sørge for at forhøre sig hos de enkelte. En fast pris er svær at få, da det med øvrige forsikringer i samme selskab tit spiller ind på præmien.

Karina

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-01-03 17:47

hvis du samler flere forsikringer hos en bliver det billiger.
ring f.eks til din gamle topdanmark(tror den er lidt dyr men for at sommenligne)
jeg har flere ansvarforsikringer hos www.fair.dk ring:
tager ca. 10 min.betaler ca 1500 halv årlig ansvar.
de flerste er billigere ved flere hos somme hvilket jo er et problem at gennemskue.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 29-01-03 19:28

Har du prøvet: http://www.forsikringsluppen.dk/ ?

Mvh

Kommentar
Fra : HNO

Dato : 31-01-03 10:14

Desværre kan man ikke bruge forsikrings selskabet FLAIR når man "kun" er 24! og "kun" har kørt skadefrit i 2 år!
Men http://www.forsikringsluppen.dk er et rigtigt godt sted at starte jagten på en billig forsikring

Kommentar
Fra : Ollie

Dato : 01-02-03 22:37

Prøv at spørge i dit pengeinstitut, de har garanteret en samarbejdsaftale med et forsikringsselskab.
MIn svigerinde sparede ca.4000 kr på den måde.

Kommentar
Fra : swil

Dato : 19-02-03 19:34

GF-Forsikring på www.gf-forsikring.dk

Kommentar
Fra : silas

Dato : 21-02-03 14:50

Det billigste sted er helt klart trekroner forsikring er billigere end fair og gf og du har ingen selvrisiko ved fair har du 4000-5000kr i selvrisiko på deres ansvarsforsikring.

Kommentar
Fra : swil

Dato : 21-02-03 19:17

Prisen i GF-FORSIKRING er 5.745 om året med en selvrisiko på kr. 1.320 - det kan vist ikke gøres meget billigere.

Kommentar
Fra : silas

Dato : 21-02-03 22:47

Jeg betalte 5800 om året ved trekroner med 0kr i selvrisiko for en citroen xantia (vejer 1275kg)
på det tidspunkt havde jeg også kun 2 år skadefri kørsel, og jeg vil tro mazdaen er billigere da den ikke vejer så meget.
da jeg skulle have forsikring på den ringede jeg rundt til rigtig mange og trekroner var den billigste med o kr i selvrisiko???

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 21-02-03 23:52

iiihhh hvor ville det altså være rart om folk der stillede spørgsmål herinde selv gav sig til kende bare lidt i løbet af den tid der kommer kommentarer ind ..... det er over tre uger siden spørgsmålet blev stillet, er der intet du har kunnet bruge herinde, Selc - eller fandt du andre muligheder ( måske nogle du vil dele ud af ? )

Folk er søde herinde til, at hjælpe - og en ANDEN måde at sætte pris derpå ( udover point ) kunne være, at man gav udtryk for den hjælp folk trods alt forsøger at tilbyde.
Er der noget brugbart - eller ønsker du yderligere hjælp.

Venlige hilsner fra Fnollerpige

desværre bliver mange spørgsmål stillet herinde, og når så folk har fået det de kan bruge - "glemmer" de at folk fortsat måske bruger tid på at hjælpe - tak er kun et fattigt ord ........

Kommentar
Fra : ptdenmark

Dato : 27-02-03 00:19

billigste forsikringsselskab er Forsikringsselskabet " Thisted Amt"

Kommentar
Fra : swil

Dato : 27-02-03 07:22

Thisted Amt er kun for folk der bor i Thisted Amt, så det hjælper jo ikke så meget når man bor i Kolding.

Kommentar
Fra : ptdenmark

Dato : 27-02-03 22:06

hallo swil tror du selv at der er noget der hedder Thisted amt ? når det ligger i nordjylland!!! Jeg boede selv i aalborg da jeg havde forsikring på min bil.

Kommentar
Fra : swil

Dato : 28-02-03 03:21

ptdenmark
Ja det er rigtigt hvad du skriver, Thisted amt forsikrer kun folk der bor i Nordjylland se på deres hjemmeside. Og det er jo ikke nok at skrive at de er de billigste, hvad koster det?

Kommentar
Fra : Bradly

Dato : 01-04-03 20:02

prøv sønderjydsk forsikring de er billige!

Kommentar
Fra : noisy_cricket

Dato : 27-04-03 19:32

Gå ind på www.respekt.dk og find oplysninger der...
det koster ca. 2500 hvis du bor udenfor vejle amt, men så får du forsikringen til under ½ pris hos alka....
anyway, det skader ikke at kigge...

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 28-04-03 21:58

Den billigste ansvarsforsikring jeg har kunnet finde er på1250kr årligt, den bil forsikringen dækker er en opel kadett 1,3 årg.84

Forsikringsselskabet er IF forsikring.

Prøv at hør dem ad hvad du skal give for din mazda 323.

M.V.H ymot

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 31-05-03 13:29

Thisted amt tegner også forsikringer for andre,- og der findes ikke et amt der hedder Thisted Amt

Kommentar
Fra : na12

Dato : 05-06-03 19:53

Det er helt siker Vejle Brand, De er lige glad med alder og motor str. det enest det kommer and på er væget. dette gælder selføldig ikke spicial biler som Golf VR6 osv. jeg kunne som nybegynder starte med peogeut 405 1,9 til kun ca.5500.- om året

Kommentar
Fra : jayleno

Dato : 17-06-03 02:29

Lærerstandens brandforsikring dækker hvis du er underviser eller lign .
Du kan se hvem der kan forsikres på: www.lb.dk

Kommentar
Fra : jayleno

Dato : 17-06-03 02:29

Lærerstandens brandforsikring dækker hvis du er underviser eller lign .
Du kan se hvem der kan forsikres på: www.lb.dk

Kommentar
Fra : teleskop

Dato : 20-06-03 20:53

Er du medlem af en fagforening,,så tjek der de har ofte aftaler med gode rabatter,,

Kommentar
Fra : knas_r

Dato : 14-07-03 18:35

GF forsikring eller Vejle brand er de billigeste selskaber jeg har kunne finde

Kommentar
Fra : RasmusM

Dato : 27-07-03 20:24

Check www.runa.dk de er langt de billigste....

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 30-07-03 00:38

Hmmm..... Hvis du var smart forsikret du den i din fars/mors navn, det vil blive billigere også fordi nok en af dem har kørt i så mange år at de er elite billist..!

Jeg har sparet mange penge ved at forsikre mine biler og motorcykler i mine forældres navn

-DET ER VEL OG MÆRKET IK LOVLIGT !!

Kommentar
Fra : HNO

Dato : 30-07-03 10:11

Det har da altid været ulovligt at reg. sine køretøjer i sine forældres navn + at man så aldrig får sparet ancinitet op !! så, derfor, mens i endnu har nogle billige, gamle køretøjer - ta "skraldet" med det samme, det bliver ikke billigere på andre måder....

Kommentar
Fra : HHV

Dato : 10-08-03 17:42

Hmm... Det med at forsikre i forældres navn kan jeg varmt "de-befale"...... Jeg er selv 25 og har gjort det. Men nu skal jeg bare give 1 million ca, i forsikring i mit eget navn pga. de nye prisstigninger.... Øv bøv... Og jeg er i lære så det er ikke så fedt. Så ville jeg ønske jeg havde haft forsikret min bil i eget navn i de 7 år jeg har haft pappet. Så ku jeg nu få en ansvar for 2000,- el. mindre hos fair.

Kommentar
Fra : HNO

Dato : 07-09-03 09:14

Hej

Er I klar over at denne tråd har kørt i ca 8 mdr. !!! Mon ikke Selc har fundet en tl sin bil nu forsikring ?

Kommentar
Fra : HHV

Dato : 08-09-03 15:39

Jo... HNO har sikkert ret. Men det kommer jo osse os andre til gode at der er nogen der skriver om billige forsikringer.... Og ikke kun den der startede indlægget....

Kadett C rykker for hårdt....

Kommentar
Fra : RasmusM

Dato : 11-09-03 20:08

www.runa.dk

XR2 rules ;-D

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-10-03 10:49

For godt to år siden købte jeg en 45 knalleret og fik den ansvarsforsikret i ALKA. (Glem lige navnesammenfaldet ik'). Den gang var det sådan, at i den tid jeg har forsikringen, tjener jeg bonus op, dvs efter syv år er jeg elitekører, fik jeg en ansvarsskade inden, tæller den ikke med, da der ikke er trin på denne forsikring. Dvs. små 1000 kr. om året i syv år = 7000 kr. for at blive elitekører - den er der da vis ingen der kan slå. Jeg har ikke hørt om andre selskaber, der giver denne mulighed.

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 12-11-03 23:03

GF er den bedste til unge personer.
Har netop været nede for se på div. forsikringer.
Spurgte hvad min datter skulle give for en mellemklasse bil som næsten nybegynder.
5785 kr det første år derefter bliver prisen netsat til normalt niveau , forudsat man
ikke laver skade.
Men få en ordentlig snak med dem, de har en god service, ligeledes nedenstående.
Sønderjysk forsikring er bedre til os elite billister ,men nok de næstbedste at vælge
for nybegyndre
kc

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-12-03 12:35

Ja, vi vil selv flytte fra Alka til GF forsikring, vi har nemlig haft en meget dårlig behandling p.g.a. min bil (den som jeg kører i)var ved at blive stjålet, og det kostede os næsten kr. 6000,-, ellers ville vi komme op i forsikringsbeløb, altså en anden gruppe,og så måtte jeg ikke selv vælge værksted, det kan man hos GF forsikring, vi har snart overført alle vores forsikringer til dette selskab. Vi var kommet ned på kr. ca. 4.000,-, den skade kostede som sagt næsten kr. 6.000,- vi troede at det kunne betale sig at Alka betalte men AK neej, og så er det noget dårligt arbejde der er lavet, det er det værste vi nogensinde har set. Det er ikke kun i dette tilfælde Alka har været dårlig, det har de også ved en vandskade, og det til trods for at vi havde forsikring på skjulte rør, man sparede 1 rør i gulvet i badeværelset, så et helt nyt gulv måtte brækkes op igen. så for os er Alka det dårligste forsikringsselskab.

Kommentar
Fra : vibaek78

Dato : 08-01-04 18:02

Din bil er desværre for gammel til det her selskab, men kig på siden alligevel, De har virkelig fornuftige priser. Jeg skal ihvertfald have min bil forsikret her!

http://212.242.151.102/rasmussen/bil.php

Kommentar
Fra : Lemche

Dato : 11-01-04 16:06

Til Claes-> Se evt. TIP&Trick under "billig bilforsikring"

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 29-02-04 02:01

Billigste forsikring er vel bare at ansvarsforsikre din bil, og sætte de penge som du skulle bruge for at nå op på en kasko, ind på en konto.
Skulle du køre galt, koster den bil jo ikke det villeste, og du har penge på en konto til at købe en anden. Kører du ikke galt, har du nogle dejlige penge på din konto.
Din anciennitet bliver så bedre med tiden.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 26-03-04 23:28

Jeg er også 24 og vil have min bil forsikret i mit eget navn. Jeg har lavet lidt resarch over hvilke firmaer jeg vil kontakte..... Ved enkelte af dem har jeg gemt *referencer.... Dvs tekst som nogle har skrevet vedr de forskellige firmaer... Håber du kan brug det....
Thisted amt Forsikringsselskab
* 8783,33 kr årligt for en 325i for ansvar. 18 år.
* prøv thisted amt, havde selv en gsi 16v, gav lige knap 5000 for ansvar som nybegynder..
Trekroner - www.trekroner.dk
Alka - 4358 5623
* Du kan via ALKA komme med i " Respekt for Fart" - Et kørekursus (1 dag - 1 gang), hvor du så lærer en masse spændende ting, for derefter at få en bilforsikring der er op til 75% billigere... jeg skal give 20K(i ansvar!) for min Alfasud(special-model, osv...) om året, men jeg giver 6600 om året(i ansvar)... Så der er penge at spare... www.respekt.dk
* Respekt for farten er udvej for 18..24årige ..
det giver i alka ligeefter trin #2 og minus 50%
det er faktisk samme priser hvis man over 25år.
Aros www.aros-forsikring.dk
http://www.sorobrand.dk/
http://www.hf-forsikring.dk/
http://www.gf-forsikring.dk/
* Min gamle svoger har næsten lige fået et tilbud på hans 100NX 93 (102 hk) på 8.000,- med kasko, og han er vist 22.
Lemche
* Hvis du har været ude at tjekke priserne på bilforsikringer for "nybegyndere"
for at få bilen registeret i eget navn, ved du det er meget dyrt. Jeg har
mulighed for at kunne hjælpe dig til en billigere bilforsikring mod et gebyr.
Eneste krav er, at du er fyldt 24/25 år, og at bilen skal nytegnes.
Interesseret? Mail til mig med dine kontaktoplysninger/tlf. nr. så vender
jeg tilbage til dig. Geby 4500 kr.
mail: lemche_forsikring@yahoo.dk
* Det "billige" består i, at muligheden for at optjene flere års accinnitet, kan man betale sig til, hvis man er over 24/25 år. Det er ikke mere "fusket", end man i gl. dage kunne opnå bonusår ved fx. at tegne sig en pensionsordning i selskabet ved siden af de øvrige forsikringer. Hos mig betaler du blot et beløb, og derefter klarer jeg skærerne således at en billigere forsikring for nybegyndere kan opnås i et uspecificeret selskab. Der kræves nødvendigvis ikke at flere forsikringer tegnes i et givent selskab.
* besparelsen bør jo være indlysende: er du idag 30 år, og skal have bilforsikret for første gang, så starter man typiske med 3000 kr. i selvrisiko, og en ansvarspræmie på en fx. Toyota Corolla årg. 94 på 12.000 kr. pr år. Jeg har mulighed for at skaffe dig bonus fra dit 18 år, altså du får max bonusår. Det er da en ok besparelse ift. den præmie du skulle betale som nybegynder
vendsyssel forsikring   * der gav jeg 8850 for en 325i ... det er max prisen hos dem... for ansvar.. dvs. uanset hvad bil er prisen max det der... så kan nok svare sig for unge fløjsere :=)
http://www.rasmussenassurance.dk
* De forsikrer næsten alt til alle! Meget brugt sted af de unge førstegangskøbere..
TopDanmark
* Jeg synes ikke GF er specielt gode til "ny-begyndere" prøv at ringe til
TopDK, dem har jeg haft gode erfaringer med som begynderselskab
Fagforening. Undersøg om du kan få noget gennem din fagforening eller lignende.
Som 24 årig fik jeg kasko til 120kkr bil for 6700 om året igennem min
fagforening (gruppeforsikring hos Tryg).
www.runa.dk
Tryg
* Men forresten - www.rasmussenassurance.dk - jeg havde et tilbud fra
dem på ca. 9.000,- som nybegynder i Kbh K, men fandt ud af jeg kunne
få gruppeaftale hos Tryg via mit job.
http://www.udflytterne.dk/sw150.asp
http://www.tjm-forsikring.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=TJMAutofor
* Præmie eksempler for Clubben, ansvar- og kaskoforsikring :
1. Hvis bilen har en nypris på under 330.000 kr. og en egenvægt på maks.
1.400 kg. Er præmien 4.148 kr. i 2004 (selvrisiko kr. 3.000,-)
2. Hvis bilen har en nypris på under 440.000 kr. og en egenvægt på maks.
1.600 kg. Er præmien 5.270 kr. i 2004 (selvrisiko kr. 3.000,-)
www.storstroemsforsikring.dk
* De er de billigste jeg endnu har forsikret hos.
Min Citroen XM til 75.000,- (Nypris 437.000,-) tilbød TRYG at forsikre
for kr. 19.000 og med 7000,- i selvrisiko. Storstrømsforsikring
forsikrede den for 5870,- med selvrisiko på 1500,-
Min kone havde heller ikke problemer med at få accepteret ancenitet,
selvom hun også primært har kørt i biler, der enten var mine eller
hendes arbejdsgiver.
Trekroner
* Jeg bestemte mig for Trekroner med en start på ca. 10k som falder til
6.5k efter to år.
IF forsikring
* Da jeg for et par år tilbage var den lykkelige ejer af en Golf med klud,
søgte jeg også efter billig kasko til den. Fandt frem til IF forsikring. De
skulle ikke ha' en krone extra for en cab !!!!! Om det stadig er sådan ved
jeg ikke. Men prøv det......

Hold da kæft Selc..... Kan du få det lettere.......? Ha ha......

Kommentar
Fra : chr_hj

Dato : 15-04-04 17:43

Da jeg skulle finde en billig forsikring til min var http://www.aros-forsikring.dk/ og http://www.gf-forsikring.dk/
De billigeste.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-04-04 19:06

Ja, nu må der vel lukkes for spørgsmåle!!!!

Z

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 08-05-04 00:00

GF er ikke så billige som alle siger....
I hvertfald ikke for mig...
Jeg er 24 og skal starte fra bunden.
Jeg spurgte til forsikringen+kasko på en Nissan 100NX (kun en 1.6 - ingen muskelbil).
Jeg tilbød også at de kunne få min ulykkes- og indboforsikring med...
Men stadig ville de have 20.000,- årligt alene for bilforsikringen....

Kommentar
Fra : Schroinx

Dato : 30-08-04 11:00

Det er da en okay pris. Leder efter et selskab der vil forsikre en Vision til 12-15k. Topdanmark vil have 35k for ansvar alene. If skal have 25k. Er nybegynder inden for forsikring. Kan slå mig selv for at have kørt 2 år på mine forældres forsikring tilbage i 97.

Kommentar
Fra : quasiq

Dato : 31-10-04 01:50

Hvis du kender en lærer eller en tjenestemand/dame, kan du igennem dem opnå vildt billige forsikringer..!

Kommentar
Fra : pwm

Dato : 22-11-04 23:11

Kender ikke priser på forsikringer

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 20-12-04 23:12

hmm.. jeg kan da skrive min erfaring, jeg havde codan, med en golf gti kostede mig 22.000 om året i forsikring, men fandt hurtig ud af at jeg kunne komme i diabetis foreningen, og de har en aftale med tryg forsikring, hvor jeg betalte 12.000 om året for en gti og under 25 år.

du kan se priserne her : http://www.diabetes.dk/default.asp?id=4928

det er dog i acrobat reader...

jeg har dog også kasko så ved ikke hvor meget det vil koste kun at ha' den lovpligtige..

men check også www.diabetes.dk

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 31-01-05 10:25

Hvis du virkelg vil spare på forsikringen, så kører du de næste 5 mdr. i en af dine forældres navne (ved godt den ikke er helt ren i kanten), derefter når du er fyldt 25 og hvis du max kører 15.000 om året, så garantere jeg dig at IF er noget af det billigste du kan støve op som alm. dødelig, medmindre som der tidligere er blevet sagt at du kender en i det offentlige eller selv arbejder der. www.if.dk bestil et tilbud, eller ring og snak med dem, jeg brugte tryg indtil jeg fald over IF...

Mvh.

Sutrow

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 31-01-05 11:35

Har lige tegnet aftale med IF.

Jeg er førstegangsforsikrer og bliver 25 om 1 måned....

Jeg skal give kr. 10.280,- for at få forsikret en Ford KA 1998.
Incl kasko og en selvrisiko på kr. 3.000,-
Der er ingen selvrisiko på anvarsforsikringen...

Jeg er yderst tilfreds med denne pris og tror ikke jeg kan finde det billigere andre steder....
Jeg har så også i samme omgang tegnet en ulykkesforsikring og en indboforsikring...

Kommentar
Fra : Jaguaren

Dato : 03-02-05 00:04

Jeg kan hjælpe jer der er fyldt 22 år til en god forsikringspræmie, mod et mindre gebyr. Skriv til mig, så får I mere info. Der kan være VIRKELIG mange penge at spare, især hvis man indenfor et par år vil have en "ordentlig" bil, som normalt vil være ustyrelig dyr at forsikre som første gangsforsikringstager.

/Lemche

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 26-03-05 15:10

www.gf-forsikring.dk det er et virkelig godt selskab og det er nogle rigtige fornuftige priser de holder sig....

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 26-03-05 19:48

Nu gentager folk bare hinanden, og spørgsmålet er vist så gammel at Selc kan få pensionist rabat.
Kan du ikke lukke den...