/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Tar ikke papiret
Fra : mumle01
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 08-08-07 18:57

Hejsa
Jeg har en printer epsom C66 , den vil ikke ta papiret, men jeg får den besked at jeg skal sætte det rigtig i , det har jeg gjort 1000 gange, men intet hjælper ?? hvis jeg direkt propper det ned, tar den det og ruller det ud, så er det måske de 2 gummiruller der skal renses, og hvis, hvad kan jeg så rense deem i ???? ved selvfølgelig heller ikke om det vil hjælpe ?? nogen forslag ???
Hilsen mumle01

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-07 19:03

Du kan rense med rensebenzin og en bomuldsklud

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-08-07 19:05

det er højst sandsynlig som du selv er inde på de ruller der hiver papiret ind i printeren. Prøv at rense med et rengøringsmiddel ala Ajax og du kan med fordel efter rensning matere dem let med sandpapir for at gøre dem lidt ru. Det har dog den lille ulempe at skidtet hænger skidt bedre i, men det afhjælpes med at rengøre oftere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-08-07 20:49

Brug endelig ikke benzin til gummiruller. Nogle typer syntetisk gummi tåler det, men andre typer ødelægges.
Vask i sulfosæbevand. det tåler alle typer.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 08-08-07 21:42

ja eller kog dem i fiske olie ...

nej for at være seriøs ....

de skal renses i citronolie det blødgører og renser dem, og har du ik det så kan du rense dem i lunkent vand uden noget i ...

alkohol, sprit osv fjerner fedtstoffet i gummiet og tørrer det ud så det bliver hårdt ..

Vh
D9N

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-08-07 22:49

Det behøver ikke nødvendigvis at være rullerne, det kan bare være at din papirindstilling er kommet til at stå forkert?

F.eks. - står den til at tage 'glossy' 'tykt' 'kuvert' eller anden, så kan det sagtens ske at den reagerer ved ikke at tage almindeligtykkelse/vægt papir

Det er da et forsøg værd at tjekke det og betydeligt nemmere end en rensning.

Held og lykke
Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : lham

Dato : 09-08-07 06:08

De skal renses med isoprpylalkohol ( Matas ) -det man bla bruger til at rense videohoveder og gummitrykruller i videobåndoptagere med.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-08-07 07:13

Det kan også være en kontakt (en autosvitch) en føler, der ikke er i orden.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 09-08-07 09:53

lham

nej det må du ikke bruge på pick up ruller på en printer, det er den sikre død for dem ..
i modsætning til i en video så skal rullerne være bløde og ru ...

det salt der sidder på papiret for at holde det adskildt, det udtørrer rullerne og lægger en hinde ud over dem , så de bliver glatte, derfor ser de hvide ud, og renser du det af i alkohol, opløser du fedtstoffet i gummiet, og de bliver hårde ...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 09-08-07 11:18

Til D9n

Man bliver klogere dag for dag -jeg står faktisk overfor at skulle rense en gammel HP Laser jet som jeg tidligere brugt isopropyl på -det vil jeg så undlade-men hedder det bare citronolie -hvor får jeg det-og skal der vaskes først og så olie på bagefter ( mængede ) eller hvordan er proceduren ?

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 09-08-07 14:18

jeps det er citron olie, men det hedder gummiwalzen reiniger og kommer fra Disko som er eneste firma der laver det , men ved ikke om matas evt sku ha det på en eller anden måde , ellers kan det købes ( hvis man er moms reg. ) hos MK electronics i hvidovre/avedøre eller der omkring

Kommentar
Fra : mumle01

Dato : 11-08-07 07:36

Hejsa
Jeg er bange for det nok ikke er rullerne men den der skal føre papir ned til rullen ?? det er ved denne epson monteret 2 skumgummi lignende ca. 1½ cm brede i højre side , jeg vil gå ud fra det er dem som skal føre papir ned til ruller, det er dem som ikke regerer, men gir lys i den røde lampe og skriver jeg skal lægge papiret ordentlig ind ??? det er hvad jeg har fundet ud af i det mekaniske ??
Hilsen mumle01