/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Installation af designjet 20ps
Fra : martinmo
Vist : 252 gange
200 point
Dato : 08-08-07 12:06

Er der nogen der kan hjælpe mig med at installere min Designjet 20 ps plotter?
Jeg køre med XP pro, og har forgæves forsøgt at få hjælp hos HP support, men de kan ikke finde ud af hvorfor det ikke virker.
Problem:
Jeg kan godt installere driveren, men den udskriver ikke.
Jeg har prøvet med USB kabel og almindeligt printerkabel.
Jeg har prøvet på en anden computer.
Så jeg tror at det er noget med driveren.
Det er lidt surt at have invisteret i en plotter som man ikke kan bruge!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-07 12:13

Andre med fejlen bruger Win2000 driveren der tilsyneladende også fungerer med XP..

Kommentar
Fra : martinmo

Dato : 08-08-07 12:59

Den driver jeg har er version 3.2 softvare med RIP for windows useres, som også bruges til Win2000.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-07 13:12
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-07 16:13

Som jeg husker det - skal plotteren først installeres og så tilsluttes (USB) og så efter genstart tiknyttes ACAD.
For en del år siden var jeg oppe at slås med en HP-plotter, som ellers laver en flot udskrift.
Der er også noget med pen farve /størrelse (opsætning i ACAD)

Jeg kan sesværre ikke huske hvad vi gjorde for at den kom til at køre perfekt.

Kommentar
Fra : martinmo

Dato : 30-08-07 08:54

Efter hvad jeg har kunne læse på HP debatforum:
https://h41186.www4.hp.com/country/us/en/forums/tree_display.html?forum_id=1&pageseq=714161
Kan det være fordi XP´s SP2, gør at der er firewall på porten, men jeg ved ikke hvordan man fikser det problem?