/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Street magic ryster ved 60km/t
Fra : steffenkrab
Vist : 711 gange
65 point
Dato : 08-08-07 12:03

når jeg kommer op på de 60 km/t ruster den mig snart af hvis jeg prøver at gi' den mere hug .

kan dette skyldes en skæv krumtab ?

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 08-08-07 13:18

en skæv krumtap vil gører at den ryster, ja...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-08-07 14:45

Hvis din Street Magic, i fregear, og med samme omdrejningstal ryster... ja så er det nok din motor / skæve krumtap som skyldes rystelser... men jeg tvivler. Hvor ved du fra, at din krumtap er skæv?
Jeg vil nærmere tro, at det skyldes dine dæk / fælge. Er disse ude af ballance, eller skæve/ovale, så ryster det ualmindeligt voldsomt... især ved stigende hastighed.
Prøv i første omgang at lege lidt med dine dæktryk, og se om det har indflydelse / hjælper. Hvis ikke så må du nok en tur forbi din forhandler, og få udmålt / afprøvet din Street Magic.
Held og lykke med det...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-08-07 16:29

- den er nok bygget til 30 km/t...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-07 16:39

Hjul ude af ballance og affjedrings dæmpere defekte kan give rystelser.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-08-07 16:42

Stouenberg... nope, det er kun her i Danmark, at man neddrosler til 30-40 km/t

Kommentar
Fra : steffenkrab

Dato : 08-08-07 21:10

den har ikk gjordt det før i tiden det er blevet være og være . kan det være motor ophæng ? de er nemelig rimelig færdige ? :D

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-08-07 21:20

Hvis du skal give dyret mere hug - er det nok en god idé at lave lidt service på den først.

Kommentar
Fra : steffenkrab

Dato : 09-08-07 11:03

service ? har skifter olie - ruller - rem . ?

eller hva mener du ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-08-07 11:24

For det første er det farligt med den hastigheg på sådan en. Det tror du nok ikke på - men se i avisen om ulykkerne.
Det er eksta farligt hvis den ikke kører stabilt.

Ved det omdrejningstal mærker du næppe så meget til skævheder i motoren.
Det er nærmere i hjul, hjullejer , affjedring og stellet du skal finde fejlen.

Dæmperne betyder ikke noget på en helt jævn vej.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 12:35

Citat
kan det være motor ophæng ? de er nemelig rimelig færdige ?

Det vil du så opdage når motoren falder af....

Holden den op, ja så var det det......

Mon ikke du bare skulle gå den igennem fra a-z og rette/udskifte alle de dele der ikke er som de skal være.....

Så får vi andre heller ikke motoren op på kølerhjælmen....

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-08-07 21:46

Prøv at flytte forhjul fra side til side, mellem forgaflen.
Så ser du om der er slør i lejerne.
En skæv krumtap, den bliver hører du lige så snart at du starter den.
Ellers kan det være dine krumtapslejer som er slidte og først skaber store rystelse ved 60kmt, da din motor nok stiger i omdrejninnger der.

Kommentar
Fra : steffenkrab

Dato : 10-08-07 00:42

okay . (dette er en banescooter)

det mærkes som om det kommer fra bagenden . har store tro om det er det inde under remskive ..

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-08-07 13:29

Tag dit varioskjold af, sæt den op på støtteben eller op på stand og giv den gas og se om du kan se hvad der ryster.

Kommentar
Fra : steffenkrab

Dato : 10-08-07 16:57

god idé . har bare ikk taget mig sammen til endnu, for den har ikk el starter :b

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 17:05

Citat
for den har ikk el starter

Hvad har det med sagen at gøre ?????????

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-08-07 17:10

VLAN og BC var det vist har fortalt dig hvad der er galr - "en eller anden ubalance"

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-08-07 17:14

At den ikke har elstarter betyder at han ikke kan starte den uden varioskjold på.
Kickstarteren sidder jo der.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-08-07 17:20

Har du prøvet at lade den køre med denne hastighed når den står på støttefod, og læg lige mærke til om det er dit trækkende hjul som er urund eller i ubalance, - og når den så står på støttefoden kunne du dreje med dit forhjul for at se om det er urund. -Hvis du der kan se uregelmæssigheder, så er du et langt stykke hen ad vejen.

Kommentar
Fra : steffenkrab

Dato : 12-08-07 12:52

når jeg trækker den kan man også hører jern'mod'jern lyden nede fra bagtøj .

så tror der skal nu bagtøj til .

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-08-07 18:00

Det ved man jo aldrig, måske en justering eller en løs skrue

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 14-08-07 16:14

Jeg tror at dine remskiver er skæve fordi en eller anden har haft presset på dem med en tang, for at få koblingen af.

fjern alle skruer fra vario skjoldet undtagen 2 foran og 1 bagved.
start scooteren og fjern de 3 skruer og tag skjoldet af.
Så kan du se om der er noget som kører helt forkert.
Du kan se det i tomgang.

Kommentar
Fra : suzuki-k50

Dato : 02-09-07 17:32

din koblingskål kan være skæv men det kunne også være stellet der er pilskævt