/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Edderkopper
Fra : kETCHIKAN
Vist : 2830 gange
300 point
Dato : 08-08-07 09:47

Hejsa med jer

Har et problem med edderkopper, har dem overalt i huset.

De hedder mejeredderkopper se link

http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=3091

En stor plage for os og så til spørgsmålet

Hvordan kommer vi af med dem?

Har fået af vide af en kollega, at der findes noget der hedder stald shock, men kan ikke lige finde det nogen steder.

Hjælp! de lyder til, at være svære at komme af med.

På forhånd tak

Ketchi

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 08-08-07 09:57

Kan du ikke bare købe almindelig insektgift, og sprøjte med det.

Kommentar
Fra : join

Dato : 08-08-07 09:58

Vi har også haft mange flere edderkopper + spind end vi var glade for. Til afhjælpning har det mest effektive middel været STØVSUGNING.

En eller to gange om året går vi alle overfladerne igennem med støvsugeren. Kors-edderkopperne laver jo et nyt spind fra dag til dag, men hvis du har suget 'koppen' væk kommer der heller ingen nye spind.

Men bare fordi jeg er nysgerrig: hvordan generer majerne ??

hilsen
join

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-07 10:01

http://www.kirk.no/produkter.php?varenr=17700-600&prodgr=fjosstall forhandles ikke i dk

myregift og alm gift til bla flyvende insekter kan bruges til de der kravlekopper ....

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 08-08-07 10:07

Hejsa

Vi støvsuger som gale, men de kommer igen og igen...

Join se linket. der står meget om deres måde at leve på...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-08-07 10:13

Sprøjtemidlerne til fyvende insekter duer ikke til edderkopper med mindre du rammer dem direkte.

Mejeredderkopperne skader vel ikke direkte- tværtimod tager de insekter, som kan være skadelige.

Problemet er vel at du ikke kan li dem. Sådan er der mange, vist især kvinder, som har det.

Jeg vil mene at en ugentlig relativ grundig støvsugning , og en månedlig hvor man kommer ind i alle kroge kan udrydde dem over en periode. Husk månedlig bag og under møbler , ind i skunkrum, og alle andre gemmesteder.
Den formerer sig jo ikke hurtigere end at det må være vejen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-08-07 10:14

Købte mig for et par år siden sådan en tingest i Bilka der giver krybene højspænding. Den lokker insekterne med ultraviolet lys (en større model end de der billige Appliance 100 kr tingester). Den udrydder dagligt en nydelig bunke fluer, stankelben og natsværmere + et par edderkopper. De resterende edderkopper fikses med støvsuger.

Men det knalder lidt når der ryger nogen i fælden. Specielt skal natsværmere åbenbart have mere end et hug, inden deres centralnervesystem giver fortabt. Fluer fikses med eet hug.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-07 10:14

http://www.fr-kemi.dk/Produkterne/Produktopdel/trinol_810_insektmiddel.htm

den her kan du købe (må evt bestille) i matas og den udrydder flyvende og kravlende insekter noget så effektivt - jeg har brugt den ved bananflue angreb og mod edderkopper - det er en spray der kan lidt af hvert og ikke endnu er forbudt herhjemme. Jeg kan kun anbefale produktet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-07 10:16

ps kan også anbefale ovenstående til bananflue angreb og myggeplage

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 08-08-07 10:18

Den du nævner tror jeg er sådan en elektrisk stang som man kan dræbe dem med. Sådan en har jeg set i en gadget butik i Århus på gågaden, men hvilken by bor du i?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 08-08-07 10:24

Hejsa

Mange gode forslag, se linkde æder faktisk de andre edderkopper i huset, vi har ikke så mange insekter i huset, måske lidt fluer her om sommeren, så det er ikke det de lever af. De kan leve i 6 måneder uden mad og vand!!!!

ketchi

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 08-08-07 10:29

se så at få købt det trinol 810

Godkendelse af svar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 08-08-07 10:34

Tak for svaret miritdk.

Ha en god sommerdag....

tak for alle svar

Ketchikan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-07 10:35

velbekomme - jeg er sikker på i får dem væk (bruger og har brugt det trinol over nogle år nu selv)