/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Brugt Kabe
Fra : fotowig
Vist : 975 gange
200 point
Dato : 08-08-07 07:21

Jeg har set en brugt Kabe Smaragd fra 1996 hos Lauritz.com i Næstved. Jeg har ikke den store forstand på campingvigne, og vil gerne høre om nogle har erfaringer med Kabe. Vognen er fra 1996, og det jeg er faldet for er at den, alderen til trods, er meget pæn og i lyse farver. Og så har den gulvvarme. Dur det i en campingvogn? Hvis nogen vil hjælpe med at kigge har den varenummer 1058765.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-07 07:25

Kabe er virkelig en kvalitetsvogn, toppen af toppen, så selv om den har nogle år på bagen, betyder det ikke noget, hvis den ellers har overholdt gas og fugt service.

Har den overholdt især fugtservice, ville jeg ikke betænke mig ved at købe en ældre vogn.

Hilsen en glad Hobby excellent easy 540 UL ejer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-07 07:28

Glemte at skrive, at Kabe er en "vintervogn" dvs. at den er så godt isoleret at den typisk købes af folk der også vil camperer om vinteren, derfor er der også gulvvarme i den.

Afsted med dig, du bliver bidt af campinglivet

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 08-08-07 08:30

Den ser da meget pæn ud. Vurderingen synes også OK (husk der tillægges salær).

http://www.campingbasen.dk/vogn.asp?id=1110&billede=1

Mangler der ikke et eller andet udstyr? Så kunne du kontakte HF campingservice www.hfcampingservice.dk (han bor i nærheden af showroomet) og spørge om han vil montere det hvis du køber, og om han lige vil lave en hurtig gennemgang af vognen med dig - fx medbringe sin fugttester.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-07 08:40

Man kan købe en fugttester hos Flügger, den kan sagtes bruges (vi fik den gratis hos FlÜgger)
fugten er den værste fjende for en campingvogn.

Kender du ikke en privatperson der vil tage med og få kikket den igennem, margasiner og undervogn osv, jeg tror ikke det bliver så nemt at få en forhandler med til at gennemgå den, når der ikke ligger en fortjeneste bag, det ser ud til at alt følger med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-07 09:18
Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 08-08-07 09:55

Jeg har truffet Flemming fra hfcampingservice et par gange. Jeg synes alligevel du skulle prøve at tage en snak med ham. Ja - fugt er det 'alvorligste', men der kan jo være meget andet.

Køber-salæret udgør 20% + 25 kr hos Lauritz.com (ekstrabladsartiklen er mest ud fra QXL, hvor der ikke er købersalær).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-08-07 10:06

Uden at tage stilling til vognen.....

Medmindre den er EXTREM billig ville jeg holde mig langt væk fra at købe den slags et sådant sted...
Du risikerer at få noget GODT, men du risikerer sandelig også at få noget skidt....
Du har INGEN regresmuligheder - fælden klapper.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-07 10:18

Hvis man har mulighed for at besigtige vognen inden, ville jeg ikke betænke mig ved at købe på en auktion

fotowig, hvis du overhovedet ikke har prøvet at camperer før, er det en god ide, at købe brugt første gang, for at se om "campinglivet" overhovedet er noget, og også for at finde ud af, om vognens indretning er som i ønsker, bl.a. at denne vogn har bord i begge ender, nogle syntes om det, andre vil hellere have dobb. seng/enkeltsenge, køjer i den ene ende osv. Vognen er også lang, kan du kører med den, f.eks BE kørerkort kan din bil trække den osv.

Jeg syntes denne Kabe ser flot og velholdt ud, men få den endelig fugttestet, gastest er også vigtig men det kan den altid blive inden ibrugtagning fugttest skal tages inden du køber

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 08-08-07 20:38

Har været inde og se på vognen. Den ser umiddelbart fin ud, og den har været fugttestet flere gange, sidst for 3 uger siden. Og der er vidst 14 dages returret. Så min ikke det er nogenlunde sikkert?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-07 21:17

Hvis du er sikker på du kan få en fugtattest, ville jeg ikke være bekymret, altså set ud fra billederne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-07 21:20

Kommer lige i tanke om, at en i familien er ved at købe brugt campingvogn, han fik den tjekket for om der var restgæld i den??

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 08-08-07 21:26

Det gør man vel i bilbogen. Ligesom med almindelige biler?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 08-08-07 22:12

Jeg ved ikke hvor han fik det tjekket, kom bare lige i tanke om det. Kan du ikke spørge hos Lauritz??

Godkendelse af svar
Fra : fotowig

Dato : 09-08-07 20:55

Tak for svaret Nordsted1.

Nu har jeg fået sat mig mere ind i markedet end jeg havde drømt om.
Det er jo en jungle.
Og jeg ender med at vende tilbage til min gamle drøm om en teltvogn. Kaben er ikke bare stor, men rigtig stor, men telte har nu altid været mere mig.

Men tak for hjælpen til alle der har deltaget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-07 21:22

Selv tak.

Har du prøvet at camperer med teltvogn??, det ser jo dejligt ud en varm "tør" sommerdag, men hvis man tænker på den danske sommer så vil jeg nu foretrækken en campingvogn. Jeg har godt nok aldrig prøvet en teltvogn, men jeg kan forestille mig, at sengetøjet mm må blive klamt som vejret har været i år, og hvis man tager sydpå, så kan man lige smutte ind i vognen og snuppe en lur undervejs, maden i køleskabet er dejligt køligt osv.

Ja campingvogne er en jungle, men du var jo godt på vej til en god handel??