/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fjern Euro ikon fra DK Excel 2000
Fra : SEBruhn
Vist : 671 gange
500 point
Dato : 10-09-01 14:59

Som overskriften antyder...
I den danske Excel er der indsat et ikon der kan formatere cellen til at vise valutasymbolet €. Knappen kan fjernes på normal vis - men dukker op næste gang Excel startes. Jeg skulle mene at indstillingerne for ikonerne gemmes, hvis Excel lukkes normalt.

Hvordan fjernes dette totalt idiotiske ikon?

Det er ok, hvis løsningen kræver indgreb i registreringsdatabasen!

(Hvis/Når vi skifter til Euro, så stiller man sine regionale indstillinger til Euro, hvorved det normale valuta ikon klarer sagerne.)

vh SEBruhn

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 500 point
Dato : 10-09-01 19:58

>
> Hvordan fjernes dette totalt idiotiske ikon?
>

Funktioner, tilføjelsesprogrammer fjern flueben i
EuroTools

mvh Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-01 20:35

"SEBruhn" <SEBruhn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:7L2n7.6000$9V5.335392@news000.worldonline.dk...
> Som overskriften antyder...
> I den danske Excel er der indsat et ikon der kan formatere cellen til at
> vise valutasymbolet ?. Knappen kan fjernes på normal vis - men dukker op
> næste gang Excel startes. Jeg skulle mene at indstillingerne for
> ikonerne gemmes, hvis Excel lukkes normalt.
>
> Hvordan fjernes dette totalt idiotiske ikon?
>
> Det er ok, hvis løsningen kræver indgreb i registreringsdatabasen!
>
> (Hvis/Når vi skifter til Euro, så stiller man sine regionale
> indstillinger til Euro, hvorved det normale valuta ikon klarer sagerne.)
>
Du kunne også gøre det på en helt anden måde. Højreklik på en tomt sted på
en værktøjslinie og vælg Tilpas. I dialogboksen trykker du på knappen Ny. Så
får du en tom værktøjslinie. Læg den op lige under din formateringslinie.
Træk nu een efter een alle knapperne fra formateringslinien ned i din egen
linie - undtagen Euroknappen.
Fjern fluebenet ud for formateringslinien. Luk excel. Åbn Excel.
Du ser nu kun din egen kopi af formateringslinien uden den famøse knap.
Skulle du en dag alligevel komme til at savne Euroknappen, kan du gå ind og
markere formateringslinien og vælge at nulstille, så får du originalen
tilbage.

Kurt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-09-01 18:35

Så kan jeg dog ikke la´ vær´ med ar pege på funktionen Funktioner/Tilpas.
Så længe denne er åben kan enhver knap fra menulinierne trækkes ud på siden.
Dermed er den væk, men kan retableres gennem den samme rutine.
Og i øvrigt får "vi" brug for ikonet meget snart.
--
mvh
pre

"Kurt B. Andersen" <kurta@iname.com> wrote in message
news:3b9d1cc4$0$14823$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> "SEBruhn" <SEBruhn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:7L2n7.6000$9V5.335392@news000.worldonline.dk...
> > Det er ok, hvis løsningen kræver indgreb i registreringsdatabasen!
> >
> Du kunne også gøre det på en helt anden måde. Højreklik på en tomt sted på
> en værktøjslinie og vælg Tilpas. I dialogboksen trykker du på knappen Ny.

> får du en tom værktøjslinie. Læg den op lige under din formateringslinie.
> Træk nu een efter een alle knapperne fra formateringslinien ned i din egen
> linie - undtagen Euroknappen.
> Fjern fluebenet ud for formateringslinien. Luk excel. Åbn Excel.
> Du ser nu kun din egen kopi af formateringslinien uden den famøse knap.
> Skulle du en dag alligevel komme til at savne Euroknappen, kan du gå ind
og
> markere formateringslinien og vælge at nulstille, så får du originalen
> tilbage.
>
> Kurt
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-09-01 19:37

pre skrev i <3ssn7.11448$sk1.369738@news010.worldonline.dk>:

>Så kan jeg dog ikke la´ vær´ med ar pege på funktionen Funktioner/Tilpas.
>Så længe denne er åben kan enhver knap fra menulinierne trækkes ud på siden.
>Dermed er den væk, men kan retableres gennem den samme rutine.

Det virker bare ikke med euroikonet.
Hilsen emj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-09-01 14:08

Er der søm i din Excel?
Nu blev jeg så nødt til at teste i min og det går skam fint - og det var
også den fidus Kurt brugte. Men når man ser rigtigt på tingene, så er
Euro-symbolet - typisk for Office - en mulighed der kan til/fra vælges. Det
er nemlig en Add-In som styres af Funktioner/Add-Ins, og den hedder "Euro
Tools" (i min). Det er så også løsningen på hvorfor den bli´r ved med at
komme igen.
--
mvh
pre

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:bemsptskln9brfaq65oj9vg62agbr48isi@4ax.com...
> pre skrev i <3ssn7.11448$sk1.369738@news010.worldonline.dk>:
> Det virker bare ikke med euroikonet.
> Hilsen emj
>

Godkendelse af svar
Fra : SEBruhn

Dato : 12-09-01 16:28

Præcist

Tak for svaret Lars Klintholm.

Kommentar
Fra : soccer

Dato : 13-09-01 22:09

Hvad er forskellen på mit svar og det svar som blev godkendt ?????????????

MVH Soccer

Kommentar
Fra : SEBruhn

Dato : 14-09-01 13:07

Ingen - og da dit svar et indtastet først burde du jo have haft point. Jeg vil tro at jeg har læst listen nedefra, eller at dit svar slet ikke var på listen (ved en teknisk fejl). Uanset grund vil jeg gerne afgive 500 point til dig, hvis du kan arrangere det med administratoren.