/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Netværksforb. til bærbar.
Fra : marcussen1
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 07-08-07 21:31

Jeg har en stationnær PC med bredbåndsforbindelse og vil gerne have min bærbare med på linien.
Men hvordan?
Jeg har fra tidligere en router og en access point, men ved ikke hvordan jeg evt. kan bruge disse.
Der skal måske købes noget nyere.
Hvis jeg kan bruge de hardware, jeg har, hvad gør jeg så?
Mvh
Niels

Svar modtages med tak, men jeg skal desværre forlade forumet nu.
På gen(syn hør)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-08-07 21:37

Ja det kan du sikkert godt.
Hvad er det for en router.
Har du den CD som fulgte med routeren.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 07-08-07 22:01

Routeren er en Belkin 802.11b WirelessRouter model# F5D6231-4 og på Access Point står der FCCID IIO-252 WLAP

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 07-08-07 22:08

Ja , jeg CD'en

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-08-07 22:34

Normalt skal du blot sætte routeren på din netforbindelse, og så tilslutter du alle de PC'er du måtte have, til din router. Normalt sker det smertefrit, men så er der det med sikkerheden i det trådløse netværk.
Du må også forvente, at du skal godkendes med den nye MAC-adresse, som din router har, da den er forskellig fra den der er i din PC.
Det er MAC adressen der skal godkendes af ISP før du får tildelt en IP-adresse.
Hos nogle ISP'er går det nemt medens andre kan være lidt mere kringlet.

Uanset om man kun har en enkelt PC eller en hel armada af PC'er, så vil en router kunne give en ekstra sikkerhed, hvis den bliver indstillet rigtigt.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-07 17:28

Hvis der er trådløst netkort i den bærbare er det bare som severino siger at sætte den router på mellem din internet forbindelse og pcen. Det kabel der nu didder i den stationære pc's netkort skal bare plugges i routerens WAN indgang og et nyt kabel fra en af de fire LAN udgange skal i den stationære pc. Så taster du i din browsers adressefelt http://192.168.2.1 og trykker enter. Du kommer nu ind i routerens opsætnings menu, hvor du skal åbne for det trådløse.
Når du så har fået forbindelse ved at søge på trådløse netværk på den bærbare og at det rent faktisk virker skal du så kryptere det. Det kan du læse om i manualen. Jeg kan ikke lige finde din router men har fundet en anden fra Belkin og mon ikke menuerne er nogenlunde ens.

http://www.belkin.com/uk/old-support/tech/F5D7630_F5D7632/How%20To%20Establish%20An%20Internet%20Connection.pdf

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-08-07 17:28
Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 08-08-07 21:49

Tak for svaret Fijala.
Tak for oplysningerne, jeg går videre og forsøger ad den vej.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-07 16:11

Tak tak og held og lykke med det. Det er slet ikke så svært.