/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lavendler
Fra : Dieter
Vist : 557 gange
50 point
Dato : 07-08-07 10:38

KAn man dyrke / plante lavendler i en zinkbeholder ?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 07-08-07 10:40

Ja!
Du kan dyrke i hvad som helst, bare du sørger for drænhul i bunden og sørger for at der altid er tilstrækkeligt med vand og næring (gødning)
Wibbi

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 35 point
Dato : 07-08-07 10:40

ja ! lavendel er hårdfør - men du skal huske at tynde ud

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-07 10:42

wibbi - selv uden "hul i spanden" og meget vand er lavendel nærmest som ukrudt

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 07-08-07 10:56

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-07 10:58

velbekomme og god fornøjelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-07 13:16

Her er en vejledning i hvordu skal gøre - hvis du altså ikke ved det på forhånd

http://www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/formering/603.html

Når/hvis planten kommer til at se død ud med tiden, skal du bare grave et størrer hul til den, og sørge for at jorden dækker alt det kedelige i bunden af planten, så bliver den som ny