/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Til teamet bag Kandu
Fra : briani
Vist : 529 gange
1 point
Dato : 29-01-03 13:51

Kære Kandu.
Da jeg de sidste par dage,har fulgt meget med, i disse to spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/spg/10730
http://www.kandu.dk/dk/spg/10707
venter jeg meget spændt på at få et svar fra jer
da jeg gerne vil vide de nøjagtige regler,hvad man må og ikke må herinde,så jeg ikke,kommer til at dumme mig,i mine kommentarer herinde eller i tips,og dermed risikerer at få dem slettet.
Jeg kunne selvfølgelig have valgt at skrive en privat e-mail til jer om dette,men da der er mange her inde,der ikke ved,hvad man må og ikke må,så har jeg i stedet valgt,at stille det som et spørgsmål,som jeg så håber på at i vil gøre en undtagelse at svare på,så vi kan undgå alt den fnidder/fnadder der har været herinde de sidste par dage,og også i tiden fremover.
Lad os nu få de regler sat på plads,en gang for alle
Og lav så et regelsæt,som i passende kan sætte ind et eller andet sted i menuen
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-01-03 14:53

Tillæg.
Hvor mange bruger herinde er i tvivl om reglerne?
Hvad man må og ikke må
Kom med en lille kommentar
Ja eller nej?
MVH Brian

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-01-03 15:00

Jeg bakker meget op omkring nogen retningslinier
ja

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-01-03 15:05

http://www.kandu.dk/dk/beting.asp

hvad angår retningslinier er de her - de er brede, bevares men er alt rigeligt juridisk Kandu kan iflg deres afsnit 6 godt slette indlæg - det er hvad det er .....
den holder i byretten det de gjorde i går.

Naaah det interessante er at få mere at vide om :

http://www.kandu.dk/dk/spg/10730
http://www.kandu.dk/dk/spg/10707
- disse to højest besynderlige debatter - der er seriøt ikke noget at komme efter i det juridiske.

Men der er en masse andre meget interessante beskyldninger jeg gerne vil høre mere om.

Karina

Accepteret svar
Fra : bks

Modtaget 1 point
Dato : 29-01-03 15:23

Hej Briani

Som nybegynder hos kandu (og i det hele taget på denne slags sites) mener jeg, at jeg har sat mig ind i reglerne. Men der er da alligevel noget ind i mellem, som jeg er usikker på, hvordan jeg skal takle.

For eksempel har jeg manglet en <Abonner>-knap, når der kommer et spørgsmål, som f.eks. dit. Jeg har kun mulighed for <Send indlæg> (Tror den fungerer som <Abonner>-knap, når man ikke har skrevet noget i kommentarboksen).

Jeg håber ikke dit spørgsmål ender i fnidder-fnadder, som to tidligere spørgsmål i forgårs og i går.

Venlig hilsen
Bks

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-01-03 15:54

>Kandu - lad os nu få en kommentar fra jer!

>BKS - sæt flueben i "Ja tak, send mig en .......

Du behøver ikke at have skrevet noget - bare accepter ved at "Send Indlæg" og retur.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-01-03 16:01

at slette et tip,burde være ok,så andre ikke skal sidde og kigge mange dårlige igennem for

at finde noget ok.

at slette et spørsmål,er osse ok, synes jeg,hvis der f.eks handler om fil-deling-programmer oa der er

imod loven,som kandu kan komme i dellema med.

Men da den hyrtigere forbindelse skulle etableres,kunne de godt i det mindste skrive(i en mail)

:tekninsk uheld vi arbejder på det,

og ligeledes ,dette er blivet slettet pga tvildsom indhold,eller for dålrigt score til at kandu kan bibeholde det,

så man ved hvad der sker.

Ellers synes jeg at KANDU er en rigtig go side,hvor man selv som ny bruger bliver behandlet godt,selom man kommer til

at dumme sig.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-01-03 16:03

Hej igen
Jeg ved godt at man kan gå ind og læse diverse regler her
http://www.kandu.dk/dk/beting.asp
Men her står der ingen steder at man ikke må komme,med links til andres forum
For så vil de blive slettet.
Hvis man ellers har fulgt med i de overstående to links,så tror jeg i ved hvad jeg mener.
Nogle bruger herinde må godt komme med links til andre forums
Andre bruger må ikke,for så bliver det slettet
Det er for mig en forskelsbehandling af brugerne herinde,og det syntes jeg ikke er fair
Og i mine øjne,en kæmpe fejl fra kandus side
Og derfor ser jeg gerne de kommer med en forklaring her,eller under de 2 overnævnte links,hvor der stadigvæk ligge spørgsmål til Kandu som de endnu ikke er kommet med et svar på.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej bks
Det som du gør er rigtig
Ønsker du bare at læse,lige så snart der er kommet nyt til et spørgsmål herinde
Så går du ned i bunden,og sætter et fluben,og klikker på send indlæg,så vi du modtage en email der fortæller at der er en ny kommentar/eller svar til spørgsmålet.ønsker du at abonnerer på en bestemt gruppe,så klik på den fane over til venstre der hedder abbonneringer,og kryds af,de steder som du ønsker at abonnerer på,så får du en email hver gang der er et spørgsmål/eller et tip,i de grupper du har valgt
MVH Brian

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-01-03 16:06

Jeg har lige brugt en 1 time på at lede efter et sted hvor der står beskrevet hvad man må og hvad man ikke må.

Jeg fandt intet!!!.

Så for mig at se er der ingen regler at følge eller forstå.

Det gør li'som hele diskussionen meningsløs. IK'

rfou

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-01-03 16:06

Jeg har lige brugt en 1 time på at lede efter et sted hvor der står beskrevet hvad man må og hvad man ikke må.

Jeg fandt intet!!!.

Så for mig at se er der ingen regler at følge eller forstå.

Det gør li'som hele diskussionen meningsløs. IK'

rfou

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-01-03 16:11

Hej Rfou!

Prøv at markere nederste linie "Copyright ......." og retur / accepter!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-01-03 16:12

nej som sagt står der IKKE hvad man ikke må, men der står de forbeholder sig en hver ret til at at rette, slette, modificere, genbruge osv osv - så uden at det står der - ja så står det der jo på en måde !!!!

- jeg er slet ikke i tvivl om det juridiske er på plads.

Men beskyldninger om, at Kandu i går var inde at svare igen bag andre profiler, vil jeg gerne høre mere om ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-01-03 16:24

det har jeg osse tænkt på med de lidt gamle profiler der pluselig dukket op.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-01-03 16:29

ja... jeg synes at dem der ikke læste det igår skal ofre tiden det tager og læse de to links briani henviser til øverst i denne tråd ......

og udover det er der vist ikke mere at sige til at Kandu forbeholder sig retten til at slette, men det havde været ønskeligt at man i denne situation og tidligere havde sendt vedkommende en mail med besked om " du overskrider vores grænser " .....

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-01-03 16:59

Jeg burde måske have læst bedre på lektien; men jeg vidste ikke hvor jeg skulle finde den.

Det var brianis link der førte mig frem til dette:. sikkert fordi jeg så det før jeg læste oplysningen fra bjarneh.

Men hvem tænker på at lede efter regler under ”Copyright” der så vidt jeg ved betyder eneret, og bliver betragtet som det der står med småt i en forsikringspolice, og som folk ofte glemmer at læse.

Det burde være enkelt at lægge det ind øverst på siden med denne overskrift:

Bruger betingelser hos kandu.dk

som så med et enkelt klik bringer nedenstående tekst frem.

Citat
Disse bestemmelser er lavet af kandu.dk, og skal overholdes når du befinder dig på vores site.
Heldigt for os at nogen rent faktisk fandt frem til denne side. Vores advokater insisterede nemlig på, at den skulle inkluderes. Vi tænkte først på bare at ignorere deres råd, men så begyndte vi at læse indholdet og fandt rent faktisk ud af, at der her var tale om noget meget vigtigt stof. Derfor tog vi det brev, som vores advokater havde skrevet, og oversatte det til sætninger der var til at forstå.
Vi anbefaler derfor, at du læser denne side, ikke for vores skyld men for din egen, idet det kan redde dig fra nogle væmmelige samtaler med vores advokater.
Her kommer så hele smøren! Vi har valgt at lave denne side, så personer som dig har mulighed for at finde informationer, kommunikere og ikke mindst uddanne sig selv, så gå du bare i gang med at ”browse” alt det du har lyst til, det er det kandu.dk er her for.
Vær desuden meget opmærksom på ikke at ”lege” med vores copyright eller andre bekendtgørelser af vores materiale, da de er der for en meget god grund.
Du skal derfor overhovedet ikke bryde dig om at distribuere, modificere, transmittere, genbruge, gensende eller gøre andet usmart med noget af vores materiale, det samme gælder for vores tekster og billeder der selvfølgelig ikke må bruges til offentlige- eller erhvervsmæssigeformål med mindre vi har givet en skriftlig tilladelse.
Når du besøger kandu.dk, gør du dig automatisk forpligtet til at rette dig efter vores betingelser og vilkår som er beskrevet nedenfor. Det samme gælder selvfølgelig for hvilken som helst anden lovgivning eller bestemmelser, som måtte være gældende for sittet , Internettet og World Wide Web.
Du burde ikke gå ind hos kandu.dk, hvis du mener ikke at kunne følge vores regler, for er du først gået ind hos kandu.dk, er der ingen vej tilbage, du er bundet til at rette dig efter de gældende betingelser og vilkår.

top 9 regler for brugerne hos kandu.dk

1.   Gå for en sikkerhedsskyld altid ud fra, at alt på kandu.dk er copyrightet, med mindre vi har meddelt noget andet. Du kan derfor kun bruge vores materiale, hvis det fremgår af teksten på selve siden, eller hvis du har vores skriftlige tilladelse
2.   Selv om vi så vidt mulig prøver på at være meget omhyggelige med de informationer vi har liggende hos kandu.dk, kan vi ikke altid 100% garantere deres nøjagtighed. Så hvis du bruger vores materiale, er det på egen risiko. Lad derfor vær med at kontakte os, hvis der skulle opstå et problem, da vi ikke påtager os nogen form for ansvarlighed for fejl eller mangler hos kandu.dk.
3.   Hvis du har i sinde at skrive eller sende noget, som du ikke ønsker hele verden skal vide, så lad være med at gøre det på kandu.dk.
Grunden til dette er, at alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os. Ja du læste rigtigt, vi kan reproducere det, afsløre, transmittere det, udgive det, sende det til et andet sted, vi kan endda sende det til din mor ( når vi altså har fundet hendes adresse). Ikke nok med det, vi kan bruge enhver ide, koncept, knowhows eller teknologi der måtte komme fra dig på hvilken som helst måde vi ønsker, og det er inklusiv udvikling, fabrikation, markedsføring af produkter eller andre ting. Der er dog en undtagelse til denne regel:
Vi lover, ikke at afsløre nogle personlige informationer som du har giver os i al fortrolighed (ved at tilmelde dig som superbruger eller lignende). Dine personlige informationer er dine, de vil hverken blive afsløret eller solgt.
4.   Billeder eller steder vist hos kandu.dk er enten vores eller en andens ejendom, som vi har fået tilladelse til at bruge.
Lige meget hvad, er det i hvert fald ikke din ejendom. Du kan derfor ikke bruge det, medmindre vi har givet skriftlig tilladelse på siden eller et andet sted på kandu.dk. Så vær forsigtig, uautoriseret brug kan bryde mange forskellige væmmelige love. Vær derfor smart og hold det du downloader for dig selv.
5.   Du vil sikkert bemærke, at vi har linket kandu.dk til en masse andres websteder, det er jo godt nok, men det betyder ikke, at vi har checket alle disse sider igennem for at se, hvad der er på hver enkel.
Så lad være med at bebrejde os, hvis du går ind på en side der omhandler noget der fornærmer dig eller dine husdyr.
Så husk når du hopper til en af de andre websteder er det på eget ansvar.
6.   Det bringer os til, hvad der er tilladt på kandu.dk. Selvom at vi fra tid til anden går vi ind på grupperne, og kigger på alle sendte indlæg i vores emner, påtager vi os intet ansvar eller erstatningspligtighed for indholdet på disse sider.
Vi påtager os heller intet ansvar eller erstatningspligtighed for nogen, ærekrænkelse, fejltagelse, fornærmelse, bagtalelse, forsømmelse, løgne, obskønitet, pornografi eller blasfemi der muligvis må medfølge når du besøger disse steder hos kandu.dk. Og lad være med at være dum ved at sende eller transmittere/overføre noget forfærdeligt, truende, ærekrænende, modbydeligt, skandaløst, ophidsende, pornografisk, væmmeligt, ondt, blasfemisk materiale, der på nogen måde kan komme i konflikt med lovgivningen, da dette kunne resultere i en civil retssag.
Eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol der vil vide hvem der har lagt modbydeligt stof hos kandu.dk.
7.   Det er tilladt for os at ændre kandu.dk eller hvad som helst på siderne præcis når vi ønsker det. Det er fordi det er vores sider og vi har programmørerne der kan gøre det, så hvis vi vælger at ændre noget, er du også bundet til at følge disse ændringer, når du besøger kandu.dk.
8.   Hvis du syntes at alt dette lyder meget ondt og udiplomatisk, så skulle du have set det vores advokater skrev allerførst, vi var nødt til at minde dem om at menneskeligt tortur og offering ikke var tilladt i Danmark, er du sindssyg de blev skuffet.
9.   Vi eller andre der har hjulpet os med at designe, producere eller levere kandu.dk er på ingen måde ansvarlig for nogen skade der må være opstået ved brugen at dette.
Citat slut

§ 6 & 7 legaliserer Kandu Teamets metode med at slette uønskede indlæg uden at begrunde det. Det må vil tage til efterretning

rfou

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-01-03 17:15

Det er selfølgelig lovlig at oprette lige så mange profiler man vil herinde.
Så kunne jeg jo skrive,hvor mange mon Kandu Har?men det kunne jeg aldrig drømme om at skrive,så det lader jeg være med.
Men to bruger,som man aldrig har hørt om herinde,dukker lige pludselig op,som trold fra en æske
Det ser i mine øjne,meget meget mystisk ud
Men jeg er nok også lidt for mig selv
Jeg vil da her til slut bede jer om at,gå ind og læse de overnævnte links.
Men en ting kommer jeg nok aldrig til at forstå
Hvorfor er dette links ulovlig,og skal straks FJERNES
http://yff.dk/hsboard/
Men denne her er bare helt okay i Kandus øjne
www.eksperten.dk
tippet ligger da stadig herinde,og kan læses her
http://www.kandu.dk/dk/tip/2784.
Plus eksperten er nævnt mange andre steder herinde
Hvad er forskellen på disse to links
Jo denne her http://yff.dk/hsboard/
Er bedre end denne www.eksperten.dk
Og hvem er Kingcreol?
Og hvem er vnc?
MVH og en forsat god aften til alle
Brian
PS-Husk at behandle andre som du selv ønsker at blive behandlet

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-01-03 19:50

Man kan mene hvad man vil, men ham kingcreol/vnc aka kandu.dk har klogeligt valgt at holde lav profil.
Det er sikkert noget som gentager sig om ca. ½ år og så håber de folk har glemt deres bommert.
Og nu vil de endda undlade at besvare dette indlæg ligesom de ikke har intentioner om , i det hele taget at besvare andre indlæg...
Det minder en del om sovjettiden hvor man forsøgte at tie ALT ihjel, men oppositionen var der og vil fortsat være der...
Kandu : 1984 er OVERSTÅET og i er IKKE hovedpersoner i George Orwells roman af samme navn.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-01-03 19:56

jammen så post spørgsmålet een gang til - og bliv ved til der kommer svar - der er jo ikke andet at gøre.......

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-01-03 20:05

Jeg have tænkt på,at hvergang den ryder ud af de seneste 25 spørgsmål
så skal den bare postes på ny
så den hele tiden ligger synlig
indtil kandu kommer med et fornuftig svar

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-01-03 21:06

ja så ved vi godt at vi ryger en tur *G*

Jeg har en gang præsteret at få dem i tale, men der brugte jeg også sprogets værste gloser og kaldte dem det der var værre.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-01-03 21:15

det tror jeg ikke på, for jeg er utallige gange stødt ind i gloser som "Kandu er et seriøst sted" så den skal du sgu længere ned sy´på med ......

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 30-01-03 01:04

Tak for svaret bks.