/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skifteelektronik-fejl BMW E36
Fra : kimsdk
Vist : 1025 gange
300 point
Dato : 07-08-07 08:25

Har en BMW E36 med automatgear, hvor lampen for "skifteelektronik" til automatgear lyser. Og som der står i instruktionsbogen kan den kun køre i 4. gear.
Det kan naturligvis være utallige fejl, men er der nogen der har et lille fif om hvad fejlen tigest/oftest er?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 150 point
Dato : 07-08-07 10:56

Som du skriver kan det være så meget.
Start med at checkke oliestande i gearet. Den skal formetlig måles med kørende motor og varm gearkasse. Både for meget og for lidt kan give funktionsfejl. Det kan overhedning af olien også. Det kan komme af dårlig køler eller kørsel med anhænger uden ekstra oliekøler.

Men som sagt kan det også være noget helt andet.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 07-08-07 11:53

Prøver den med oliestanden og kølingen her af.
Har faktisk ikke tjekket gearolie de sidste 2 år.

Foreløbig tak.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-08-07 17:37

Du skal finde ud af om dine speedsensor virker. Det er ofte dem som ikke giver signal så vil den aldrig komme i top gear.

Kendt fejl på BMW

Godkendelse af svar
Fra : kimsdk

Dato : 08-08-07 13:10

Tak for svar (begge to).

Fejlen er "gået i sig selv" igen. Så jeg fandt ikke ud af den reelle fejl, men pointene skal jo gives til en.
Kender en del til biler, så jeg ved godt, at er det en fejl, så kommer den igen.
Tjekker olie og den del af ledningsnettet der er til at komme til.
Opstår den igen, så må jeg jo her ind igen, eller skille hele lor...