/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tænding Yamaha Jog?
Fra : TobiasRJ
Vist : 935 gange
100 point
Dato : 06-08-07 21:39

Hej jeg har købt en Yamaha Jog R. Men tændingen er defekt. Den kan sagtens lave en gnist men gnisten er bare alt for lille. Tændspolen skulle være iorden har prøvet at tjekke med en ny og får det samme resultat og har også ohmet den og den skulle virke fint. Jeg har to tændinger til at ligge og jeg har prøvet med begge. Den ene har en lille cdi boks som sidder koblet til med 4 ledninger lige ved siden af. Og den anden tænding har et multistik som går op i stelet og op til en cdi boks deroppe. Den med cdi boksen i stelet giver kun gnist. Det er ikke tændrøret og heller ikke tændrørs hætten. Kan det ikke kun være den skide CDI boks? Kan man måle den for fejl? Ville der overhovedet løbe strøm igennem den hvis den er defekt? nogle gode råd?

Hilsen Tobias

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-08-07 00:01

Den med cdi boksen i stelet giver kun gnist.
Ja, så er den vel iorden.

Kan det ikke kun være den skide CDI boks? Kan man måle den for fejl
Nej.

Ville der overhovedet løbe strøm igennem den hvis den er defekt?
Det kan der, da transistoren eller andre komponenter, kan være lidt defekt. Men normalt står de helt af.

nogle gode råd?
Afprøv med en andens scooter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 07-08-07 16:41

Dårlig stelforbindelse.
havde samme fejl på min Rally for et par måneder siden.
prøv at trække en ledning fra tændspolen og hen til varioskjoldet, eller andet metal på motoren.