/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Modelskibe selvbyg
Fra : Musiclover
Vist : 1428 gange
200 point
Dato : 06-08-07 18:21

Hej.

Jeg har fundet disse, som jeg ikke ved hvad hedder, men som kaldes gaffelhoved og gevindstænger på modelskibet.dk

http://www.modelskibet.dk/product.asp?product=1118&sub=5&page=1

Desværre virker deres betalingsside ikke, så vil høre om der er nogen der ved hvor jeg ellers kan købe dem, helst over nettet, da jeg ikke har kunnet finde dem nogle steder, heller ikke i en hobbyforretning.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-08-07 18:28

Ring eller send dem en mail.....så kan du sikkert få dem til at se på deres net-butik, eller aftale en anden måde at handle på.

20 98 58 67 (man, tir, tor 17-21, fre 10-1730 - lørdag 10-13) - E-mail: info@modelskibet.dk

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-08-07 18:30

Ja, de har jo telefontid nu !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 06-08-07 18:30

Jo tak, så langt havde jeg tænkt....

Men er utålmodig og vil gerne have dem bestilt med det samme...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-07 18:39

Der kan købes ufattelig meget på denne side, men jeg ved ikke hvor jeg skal starte og slutte, så kan du ikke selv prøve dig frem

http://www.dkfms.dk/hobbyworld.htm

Min mand har købt rigtigt meget der, og kan kun anbefale dem

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-08-07 18:42
Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 19:00

Hvorfor virker deres betalingsside ikke - Jeg har da ingen problemer......

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-08-07 19:23

og så hedder det for øvrigt vantskruer

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 06-08-07 19:58

tak for svarene alle sammen, men har desværre ikke kunnet finde nogle magen til på de sider I
viser.

jakjoe - tak for det, men tror kun det er den ene del af det

refi... har prøvet flere gange fra forskellige pc'er uden held...

trimare46 tak for det, så kan det være de er nemmere at finde

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-08-07 20:51

Her har de den også - det er nemlig en Robbe ting.
http://at.robbe-online.net/rims_at.storefront/46b76df7002361ce271d3e0dc1460681/ChangeLanguage/EN

Den bruges til at forbinde servo med eks. roret.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-08-07 07:23

De hedder "links", ikke at forveksle med links til en hjemmeside

Her er et link til links:
www.el-fly.dk gå ind i web-shop, vælg tilbehør, vælg links rorhorn, scroll ned til links. BINGO
De er for øvrigt meget billigere, end dem du henviser til !!!

De kan købes i alle seriøse hobbyforretninger, der handler med RC udstyr (fjernstyringsanlæg).
Jeg har tidligere brugt disse, men gør ikke mere. I dag tager man blot et stykke pianotråd, og bøjer det til så det passer i rorhornene, det er lettere, ingen "slør". Problemet med de flexible "kabler" er at der skal ikke ret meget skidt til, før de begynder at gå trægt, evt. sætter sig helt fast. Det er næsten umuligt at undgå, at de begynder at gå trægt, og man opdager det ikke lige med det samme !!.

God fornøjelse

MVH

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 07-08-07 17:05

e.c tak for svaret, har forsøgt at finde den inde på deres hjemmeside, men har ikke haft held med det.

viskinge tak for linket, det var da en god start! Virkeligt dejligt. Men mangler lige selve den gevindstang som skal skrues sammen med linket...

tak for tippet i øvrigt, vil viderebringe det til rette person

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-08-07 22:48

Prøv lige at kigge lidt mere inde på el-fly, som tidligere angivet. Bare hold cursoren på det lille fotografiapparat, der er i hver linie, så dukker der et billed op.
Der er både gevindstænger og gevindstykker som du kan lodde/lime på en evt. stang. (femte linie fra oven eller M2 gevindstang)

MVH

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 09-08-07 18:28

ja jeg har set det, men den jeg sidder med her er beregnet til at skrue i og har en speciel afslutning, så de er ikke helt som jeg gerne ville have dem