/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sd-kortet er for tykt!
Fra : thorkil1
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 06-08-07 14:51

nokia 6230...
jeg har købt et nyt sd-kort, men det er tykkere end det gamle, og kan derfor ikke gå i..

øv - nok et fejlkøb -men hvordan ser jeg om sd-kortet kan passe i min telefon - er der versionsnumre eller lignende?

mvh
Thorkil

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 110 point
Dato : 06-08-07 14:58

Ifølge Nokia http://www.nokia.dk/phones/6230/features.php skal du heller ikke bruge sd-kort, men Multimediekort (MMC), så det er nok derfor.

Mvh.
d.Buus
www.mextos.dk Sport & Legetøj

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 06-08-07 15:01

Du skal ha dig en MMC kort og det kan MAX være på 512MB da det er det højste den telefon kan understøtte.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 15:02

Det ser du i din manual - der står præcis hvikket kort der passer

Citat
MMC-kort op til 512 mb

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 06-08-07 15:09

tak for det ...

skal man nu også til at læse manualer - øv....

jeg så bare at kortet passede i størrelsen (længde og bredde), men det er altså ikke nok... hæhæ

Det er da også bøvlet at have to korttyper, der er ens i længde og bredde... jeg skulle have holdt mig til min antikvariske nokia 3310 - der er ikke så mange kort i...

mvh
thorkil

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-08-07 15:14

Citat
skal man nu også til at læse manualer - øv....

- behøv's ikke Thorkil, bare spørg her... Men lad være med at købe noget, før du har spurgt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 15:21

Citat
Men lad være med at købe noget, før du har spurgt...

Skidt med det - bare det kan byttes

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 06-08-07 15:26

Det skal lige siges, da jeg havde min Nokia 6230i Fik jeg en forkert vejlidning inde i TDC, Ekspedienten sagde til mig jeg skulle ha et SD Kort men da jeg kommer hjem kan det som du skriver ikke være der i da det er for tykt.
Jeg tager så derind med det igen og får det byttet til et MMC Kort. Også selv om jeg har haft det åbnet. Her i det her tilfælde er det forkert vejledning jeg har fået, hvilket er mine fejl.

De bytter det uden nogen problemer.

VH Laika_Pigen.

Godkendelse af svar
Fra : thorkil1

Dato : 07-08-07 00:01

Tak for svaret dbl.

du var først - så hermed pointene!

mvh
thorkil