/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bind 2 - en bog du ikke kan få
Fra : krestenklit
Vist : 829 gange
200 point
Dato : 06-08-07 14:08

Politikens "Lystige viser og enkelte sørgelige - bind 2"

Altså fra serien fra 1990erne og som kom i stort format i 6 bind... ikke dem fra 1950-70erne.

Er jeg den eneste som ikke kan opstøve denne visebog nogen steder?
Er jeg den eneste som har de andre og bare mangler denne udgave?

Jeg synes vi skulle gå sammen om at få Politikens Forlag til at genudgive et oplag af Bind 2.
Det er det eneste bind som ikke er til at få fat i - hverken på saxo.com eller hos antikvariater.

Er der nogen som kan hjælpe mig til at anskaffelse af denne bog?

Venlig hilsen
Kresten

PS: Ellers kunne du være med til at skrive til Politikens Forlag

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-08-07 14:10
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-08-07 14:12

ellers ind på det lokale bibliotek, bestil den hjem, og sig den blev væk. Så betaler du bøden

LOL

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 06-08-07 14:21

Hej troldenesdhp

Vedr. saxo.com:
Jo tak, men her står jo netop:
"Udsolgt, men fås i anden udgave." og disse andre udgaver er jo netop IKKE bind 2

Og jeg har lånt den på biblioteket.
Og jeg kan godt forny lånet.
Og jeg stjæler ikke.

Følger jeg din morsomme anvisning får man ikke en bøde, men et erstatningsforlæg som jo netop skal dække udgifterne ved, at biblioteket anskaffer et nyt eksemplar.

Kan du fortælle mig nøjagtigt, hvor de skal skaffe det fra, så får du points.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-07 14:36
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-07 14:38
Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 06-08-07 15:23

Jeg har dem alle og kan ikke forstå at du ikke kan bestille den hjem hos dig bog&ide??

De koster jo ikke en bondegård, vist godt og vel 100 - 130 kr.

Mvh Dorthe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-07 15:45
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-08-07 16:55

jeg ved likke hvor du kan få den; Men min erfaring med, at opsnuse den slags, er at det er bedst hos de små og gamle boghandlere, Så kommer der sommetider et: "Gad vide om ikke jeg har en liggende bagved". Hos de store, kigger den ansatte rundt på hylderne : "Nej desværre!"

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-08-07 20:06

Du kan jo sætte en "søger"-annonce i www.dba.dk ...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-07 20:15

Jam jam, er bogen ikke fundet kl. 14.36 og 14.38???

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-08-07 21:55

Udover Bogbasen.dk kan der oprettes efterlysnings-annonce på http://www.bogorm.dk/faq.asp?q=free&lang=dk

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 06-08-07 23:35

Citat
Altså fra serien fra 1990erne og som kom i stort format i 6 bind... ikke dem fra 1950-70erne.

- Nordsted, det skal være den nyere udgave, Begge linkene viser eksemplarer fra 60erne

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 06-08-07 23:39

Den er udgivet fra Politikens forlag i 1982

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-07 07:55

Ups undskyld, det overså jeg.

Jeg håber det vil lykkedes for dig at få din bog, men jeg kan da godt se at det ikke bliver nemt

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 07-08-07 12:16

vil.du har helt ret.

Den første serie af viser fra Politikens Forlag kom i 1950erne og frem til 1980.

I 1990erne kom en helt ny serie fra forlaget med
1. Helt andre sange
2. Historiske kommentarer til mange af dem
3. Artikler om visesang fra kendte visefolk

Denne serie udkom i 6 bind og fik (desværre) nøjagtig samme titel som den gamle serie.

Derfor - troldenesdhb, Nordsted2, pallebhansen, valde., Ysseven, Balcanard:

Det er fra denne "nye" serie jeg søger bind 2.

Alle de links jeg til nu har fået (inklusive fra kandu.dk) har henvist til den gamle serie eller også til forhandlere af den nye serie - men med undtagelse af: BIND 2

Venlig hilsen
Kresten

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 08-08-07 10:12

Jeg har gjort samme erfaring som dig. Bind 2 er ikke til at skaffe og sådan er det bare! Jeg forstår ikke at man sælger en serie af bøger....UNDTAGEN et bind. Det er der bare ingen logik i?! Ved ikke hvad de har gang i.... Jeg overvejede at starte min samling, men når samlingen ikke kan færdiggøres synes jeg ikke det har noget formål og har droppet tanken.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-08-07 14:46

Jamen hvis man falder over det bind, hvad må det så koste ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-08-07 15:44

Politikens Lystige Viser. Udgivet på Politikens Forlag 1997 - 99 ... Startside ] Send e-mail til info@ingertobiasen.dk med spørgsmål eller kommentarer til ...

http://www.ingertobiasen.dk/sang.htm

Hvorfor ikke henvende sig til inger thobiasen eller forlaget enten telefonisk pr mail eller brev?
I ,ine limk finder du i hvertfald mailadressen til inger thobiassen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-08-07 15:55

I ,ine limk ?

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 08-08-07 16:02

Tjaeh, sådan en pris afhænger jo af flere ting: tid, sted, person

Listeprisen for de andre bind er 199,- kr,

...så i "omegnen" af denne pris er vel rimelig.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 08-08-07 16:11

Tak, valde, for linket til tegneren.

Desværre er det ikke tegneren, som tager stilling til om en bog skal genudgives. Det gør forlaget, som jeg allerede har talt med, omend med negativt udfald.
De har ingen planer om at genudgive bind 2.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-08-07 17:48

Ja men der var så lidt at takke for så!
Jeg må indrømme at jeg har forstået det som, Inger Thobiaser er både tegner og udgiver, forstået på den måde at det er hende der har udvalgt og samlet sangene. Er det mon forkert forstået? Men det er selvfølgeligt forlagets afgørelse om der kan være penge i at lave et nyt oplag.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-08-07 17:59

http://www.ingertobiasen.dk/sang.htm

det link manglede åbenbart i første omgang
der står da noget om lystige viser. Men vel ikke noget der kan bruges i den her sammenhæng

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 10-08-07 11:28

Jeg ved ikke lige nu om hun er opretshaver på værket. Men Det er almindeligvis forlaget som sikrer sig retten til udgivelse af det.

Jeg har for en ordens skyld forsøgt mig med en forespørgende mail til Inger Tobiasen. Så deeet...!

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 17-08-07 08:49

...og jeg venter fortsat på svar fra Inger Tobieasen