/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Køreteknik
Fra : jesper_m_h
Vist : 313 gange
50 point
Dato : 29-01-03 13:40

Jeg går og roder med en ide om at tage nogle "bane dage" "kørekurser" når vejret bliver lidt bedre.
Men det er lidt sjover når man er flere.
Kan det tænkes at der er andre der går og roder med samme ide ???

Så skulle vi måsker prøve at finde ud af noget sammen.

på sjælland.
Jesper_m_h

Kommentar
Fra : inspectorclousseu

Dato : 30-01-03 08:37

Hej Jesper

Hvad med at du "hopper" på Mestersvinger kurset ?? De kører på de 2 svenske baner. (hvis ikke der allerede er optaget, men der er jo flere hold)

Evt. se på de forskellige forhandlere om de arrangerer ture til race/køreteknik.

Men et lille tip: Du skal have standard potter på mc'er ellers bliver man ikke lukket ind på banen.

Fuld Rulle

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 30-01-03 11:04

Øv X 3

Jeg har en arrows monteret på min mc. Det er s.. da diskrimination eller sådan noget.
Er der ikke nogle steder man kan komme til at køre med en LET modificeret MC.

Jesper_m_h

Kommentar
Fra : inspectorclousseu

Dato : 30-01-03 13:46

Måske her i danmark eller tyskland, men reglerne er klare i sverige.

Jeg ved egentlig ikke hvorfor de har den tåbelige regl, for når der bliver kørt rigtigt race så larmer det jo 10 gange så meget.

Jeg går ud fra at du kører suzuki siden du har arrows, men hvis det er en carbon-potte som er forholdsvis ny og ikke "brændt igennem" så larmer den jo heller ikke så meget mere end standard. (Lidt mere hult og brølende,, hehe)

Du kan kigge på disse 3 arrangører til at starte med....

www.dmc-org.dk
www.mcinstruktoererne.dk
http://home12.inet.tele.dk/pjmoller/intro.html (=Mestersvinger)

Mht. priser , så bliver det også dyrt selv at arrangere kørsel på bane, bla. banens pris + en ambulance med 2 folk der skal stå til rådighed , så jo, det løber hurtigt op.....

Bo
Gsx1300R - Hayabusa

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 30-01-03 14:10

JO JO
Jeg køre Suzuki hvad ellers med Arrows Carbon.

Kors bare fordig at man vil blive lidt bedre til at køre og lære sin maskine bedreat kende.

Der er vist snart kun mulighed for at køre sjovt på bane med licens OG DET KOSTER KASSEN !!!

Jesper_m_h

Kommentar
Fra : inspectorclousseu

Dato : 02-02-03 08:51

Hej igen Jesper, Go'e nyheder

I det nye nummer af TN på side 65 Står der under Mestersvingerne: Racing4Fun er et nyt tilbud til motorcykelister som gerne vil køre på bane...... osv. osv. Men at der er såkaldte Buller-dage hvor man gerne må køre men slip-on-potte eller racingudstødning. Tadaaa, så der er mulighed for dig endnu Jesper...

Hvis du vil, så kan jeg tage et billed af artiklen og maile til dig, eller du kender måske nogen som abbonerer på TN som du kan låne.

Eller se mere på www.Racing4Fun.dk

Go' fornøjelse....... Weeeeee

Bo

Kommentar
Fra : inspectorclousseu

Dato : 02-02-03 09:13

Ejjjjjj, jeg har lige prøver adressen og den virker ikke (kommer hen til noget helt andte)
Jeg har ellers tjekket at jeg ikke skrev fra artiklen i TN.

:oll

Kommentar
Fra : inspectorclousseu

Dato : 02-02-03 09:14

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 03-02-03 01:19

Det har du da ret i jeg kommer ingen veje med det link

MEN jeg farede lige over og slog op på TN side 65 og det ser da spendende ud jeg er selv medlem hos MCTC og har været det et stykke tid. Det er et godt stykke arbejde de laver

Det er lige sådan noget jeg er på jagt efter, måske bare ikke lige i udlandet.

Det kunne være noget fedt at finde en "bane/sted" her i lille danevang, hvor man kan få lov til at fyrre dyret af på en ordenlig måde. der ikke bringer uskyldige i fare.

Måske er "Racing4Fun" løsningen måske er der noget andet der ude.

Jeg er RET sikker på at jeg IKKE er den eneste i danevang der har en lyst/behov for at se hvad knapt 100 Hk. Kan når de for lov.

Skrabe knæ i et sving. Det er noget man skal lære, jer er ikke født med den viden men det kunne være ret fedt at prøve.

Jesper_m_h