/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
PVC-trapezplader
Fra : danielsss
Vist : 9085 gange
50 point
Dato : 06-08-07 06:09

Undertegnede skal til at lægge plastik-trapezplader på en terrasse, der skal laves huller til skruerne. er der nogen der har en god ide til at lave disse huller så de ikke flækker.
VH
Ib

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-08-07 06:52

med et ganske almindeligt metalbor.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-08-07 07:18

Et almindelig metalbor, skarpt. Og hvis du skal skære, er en vinkelsliber med tynd skive fin.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-08-07 07:42

Du skal bruge et murbor !!!!!

Da jeg engang skulle udskifte mine trapezplader på terrassen, hentede jeg det hele på den lokale tømmerhandel (byggemarked) Der lå tilfældigvis en instruktion imellem trapez pladerne. Der stod at man skulle bruge (så vidt jeg husker et 7 mm murbor). Det havde jeg ikke på "lager" så afsted til tømmerhandlen. Vi kom til at snakke om det her murbor, og de sagde, at det havde de godt nok aldrig hørt om, at man skulle bruge murbor til trapezplader. Det endte med at de ringede til fabrikken, og jo, de kunne bekræfte at det bedste var at bruge murbor.
Den dag lærte de noget nyt, på tømmerhandlen.

Jeg har der efter altid brugt murbor, altid med perfekt resultat.

God fornøjelse.

MVH

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 06-08-07 08:36

Hmm.

Den type skruger jeg har brugt de 2 gange jeg har lavet tag, har selv kunne lave hullerne.

Det er den type der skal anbringes nede i bølgen, der er et par vinger øverst som laver huldet lidt stører end skrugen, lidt smart, og meget nemt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-08-07 08:51

Det var sgu også sådan jeg gjorde sybil. Specialskruer, og skruet i bunden af pladen?!?!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-08-07 10:29
Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-08-07 12:41

.. og nu skinnes solen, så husk for guds skyld: Læg ALDRIG to plader oven på hinanden i solen. Så bliver mellemrummet mellem pladerne så varmt at pladerne deformeres. Jeg taler af bitter erfaring.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-08-07 15:17

Specielle selvborende skruer med gummitætningsskive i bunden af pladen . Det er nemt , hurtigt, og holder hvis man ikke kører for langt og skruer over.
De er dyrere men bedre end de gammeldags skruer med plaststætning.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-09-07 11:08

Hvis du kigger i clans indlæg kl. 10,29 er der vist både med top- og bundskruer og om hvordan det korrekt skal gøres.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-09-07 15:59

Fijala... danielsss er ved at øve sig... det er derfor han/hun ikke har afsluttet/lukket sit svar endnu

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-09-07 16:00

svar jeg mener selvfølgelig spørgsmål

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-07 19:36

tja det er jo nok derfor CLAN.

En god side du ellersa fandt der. Nu har jeg jo også lært noget.
Uden at det kostede mig point