/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Uret går forkert
Fra : o.v.n.
Vist : 659 gange
200 point
Dato : 06-08-07 00:17

På min bærbare med Windows XP home, går uret en time forkert, jeg har lige rettet fra 01.15 til 00.15, det gør jeg hver dag og er ret irriterende, Tidszonen er København,Stockholm Oslo, Madrid (det samme som på den stationære) der er sat markering ved Automatisk skift til sommertid og forleden satte jeg den til automatisk at synkronisere med time.windows.com , men nu i dag er det galt igen, hvad kan der være galt

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 210 point
Dato : 06-08-07 00:30

Jeg havde samme problem fornylig. Lige meget hvad jeg gjorde, så stod den forkert. Hos mig der rettede det sig selv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-07 00:31

Det håber jeg også det gør her er mine indstillinger rigtige ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-07 00:36

husk dato og dag - og ellers er det korrekt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-07 00:40

Jamen er det ikke mandag den 6. august nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-07 00:44

Søndag den 5. august vil gå over i historien, jeg blev sortlistet for første gang

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-07 01:10

du har da altid været sortlistet hos mig - jeg kan bare ikke finde knappen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-07 01:19

Ups det havde jeg slet ikke opdaget, du skal stille nogle spørgsmål om noget jeg ved (eller tror jeg ved) lidt om Mon ikke jeg ligeså godt kan lukke nu, indstillinger er vel som de skal være og ingen foreslår ændringer, så det går sikkert i hak igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-07 01:45

Bliver den ved at stille tilbage til 0.00, så er det fordi det interne back-up batteri til BIOS er fladt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-07 01:52

Den er ikke engang et år gammel endnu, kan det så være batteriet ? Hvor mon batteriet er ? Mon det er til at komme til, uden at adskille hele den lille puter ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-07 01:54

Jeg fik ikke læst dit indlæg ordentlig molokyle nej den stiller ikke til 00.00 den går præcis en time forkert, hver gang den har været slukket

Kommentar
Fra : heltfin

Dato : 06-08-07 07:09

fjern Automatisk skift til sommertid

Kommentar
Fra : smik

Dato : 06-08-07 07:31

Hent det lille program her..
http://www.mytoolpad.com/open/timesync/#download
Min slæbebare havde det også med gå forkert.

Kommentar
Fra : smik

Dato : 06-08-07 07:37
Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 06-08-07 11:06

Ohh well en time er vel en time..jeg har en derimod en mobil-tlf som vinder(?!) et x-antal sekunder i døgnet, hvilket bevirker at jeg må løbe hurtigt efter bussen til min nattevagt, kun for at finde at der er 10 min til afgang..Damn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-07 11:19

men så når du at få pusten igen og er vågen når bussen kommer, tror du ikke at du skal ønske dig en ny telefon min opdaterer selv tiden og går ikke en time forkert, i aftes sad jeg og troede at det var ved at være sengetid, da Kandu fortalte at jeg loggede ind første gang, jeg rettede uret og havde fået en hel time foræret
Næste gang jeg starter den bærbare, vil jeg prøve linkene fra smik, det lyder som der er noget der

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 11:44

Nu er det vel ikke sådan at du stiller dit ur 1 time frem fordi det er sommertid ???????

For så er det jo logik at den "æder" eller "forærer" den time igen......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-07 12:05

Hej refi problemet er kommet efter en nyinstaltion, det er ca. 1 måned siden og da havde vi sommertid, uret blev instillet til den aktuelle tid = sommertid, har jeg gjort noget forkert der

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 12:08

Citat
uret blev instillet til den aktuelle tid = sommertid

Nej hvis du har sat uret til det klokken FAKTISK VAR (uanset sommer/vinter) og sat hak ved aut. sommertid - skulle det være iorden....

Har du andre programmer til indstilling af sommertid - kan de konflikte og stille uret 2 gange....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-07 12:13

Nixen der ikke andre programmer, men jeg skal have afprøvet smik´s forslag, vender tilbage i morgen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-08-07 14:10

En Masse kloge ord, men ingen har foreslået at checke uret i BIOS. Prøv lige det inden du smider compen ud af vinduet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 14:17

Citat
men ingen har foreslået at checke uret i BIOS

Af den simple årsag at vi taler "præcis" en time......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-07 00:57

Uret er præcis nu i aften, jeg venter lidt med point uddeling, for at se om det bliver ved eller jeg skal have fat i et af de forskellige forslag

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-07 01:17

Tak for svaret stl_s. Nu er der gået en uge og uret går som den skal jeg går ud fra at det har rettet sig selv, det var nok at stille spørgsmålet, nu får du hele hatten fuld af stjerner, det er i nat der kommer stjerneskud, har i klart vejr der østovre

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-08-07 01:35

Hvis alt dog bare kunne rette sig, bare ved at stille spørgsmålet .

Håber du får set stjerneskuddene. Her er rimeligt klart, men har persiennerne trykket for.

Tak for hatten.