/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP psc 2110 all-in-one
Fra : WinXPeter
Vist : 2138 gange
50 point
Dato : 05-08-07 23:45

Godaften

Jeg er den, til i dag lykkelige, ejer af en HP psc 2110 all-in-one.

Den har virket upåklageligt, men i dag nægtede den at scanne. Den siger den ikke er tilsluttet, men det passer nu ikke.

Jeg prøvede så at printe og det kunne den godt, men det tog en ½ til en hel time at få printet et ark.

Så hev jeg USB stikket ud og prøvede at kopiere, det kan den også, men stadig er den en ½ til en hel time om at udskrive et ark.

Den kan udskrive Selvtest,Menurapport, men med samme lange tid.

Der er ikke papir i klemme, dioden lyser OK og Blækpatronerne sidder OK.

Så problemmet er nok elektronisk eller mekanisk, vil lige høre om der er nogle gode bud, inden jeg imorgen går i gang med skruetrækker og hammer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-08-07 09:14

Hiv stikkontakten ud, vent et par min.
Tilslut strøm igen og prøv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 11:14

Citat
Den kan udskrive Selvtest,Menurapport, men med samme lange tid.

Citat
inden jeg imorgen går i gang med skruetrækker og hammer.

Det kan du ikke rette med en skruetrækker - så tag hammeren....

Hvordan den kan være længere tid om at udskrive - må stå i det uvisse....

Enten er der "hul" igennem eller også er der ikke.....

Så det er en tur på værksted - eller køb en ny.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-08-07 11:26

Kan du se hvor stor buffert filen er?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-08-07 13:19

HUSK

Det er nok en af de fejl der er 2 års garanti på.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 06-08-07 13:30

Har prøvet at trække stikket ud natten over, det hjælper ikke.

Jeg kan ikke se hvor stor buffert filen er, men den kan jo ikke engang arbejde uden PC. Altså som Stand-alone kopi, eller testudskrivning.

Så det bliver nok hammeren.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 06-08-07 13:57

Og ja, det er en af de fejl der opstår netop som de 2 års garanti er udløbet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 14:07

Der er tilbud mange steder......

Men hvis det vitterligt er en mekanisk fejl og maskinen ikke er brugt mere end den er beregnet til, syntes jeg du skulle kontakte HP.....

De er ikke interesseret i dårlig reklame og skulle det vise sig at være en konstruktionsfejl tror jeg ikke de 2 år betyder noget for dem - de er til at snakke med....

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 06-08-07 14:32

hmmmm ja, men jeg tror nu at når den godt kan printe og kopiere, selv om det går meget slow-motion, så er det nok en elektronisk brist og det bliver vel bare regnet som slid.

Men det er da værd at overveje HP, hvis jeg ellers kan styre min trang til at se hvad sådan en maskine indeholder.

Og så er der jo tilbud mange steder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 14:36

Citat
at når den godt kan printe og kopiere, selv om det går meget slow-motion, så er det nok en elektronisk brist og det bliver vel bare regnet som slid.

Næhhhh....

Det er netop IKKE en elektronisk brist....

Som sagt - enten er der hul eller også er der ikke....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-07 17:29

Hvad med at slette driveren og geninstallere den igen efter genstart. Jeg har selv døjet med en Brother netv ærks printer du installeret over nettet. Og på lige netop 1 ud af 9 pcer, gik det galt. Pceren gik helt i knæ men kunne da langt om længe printe ud, men det har jeg ikke tålmodighd til. Så om igen og den var iorden.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-08-07 01:25

Jeg giver det en chance og skriver til HP support, de kan jo højst sige rend os et vist sted. Men det er jo også muligt de er til at snakke med selv om den er lidt for gammel.

Til Fijala, det er ikke driveren, da jeg som skrevet har hevet USBstikket ud og prøvet den som Stand-alone Kopimaskine og der er den lige så lang tid om at printe ud. Også når jeg udskriver testsider.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-07 13:10
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-08-07 13:16

Håber ikke du er gået igang med hammer og skruetrækker for den ovenover hjalp hos mig

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 16-08-07 02:38

Halløj igen

Har været borte et par dage.

Til dr_dem, den Firmware opdatering er installeret og det hjælper jo ikke med opdateringer, jeg kan opdatere her fra og til jul men det hjælper jo kun PCen og Printeren til at tale sammen og når den heller ikke virker som Stand-Alone Kopimaskine eller testudskrivning ligger problemmet i Printeren.

Og jo jeg har skilt den ad, de har ikke ligefrem lavet den særligt servicemindet at skille ad, men indeni er den nu enkelt nok. Alt det mekaniske virker perfekt og som før skrevet kan den sagtens printe, bare i slowmotion. Jeg har testet motorerne og alle bevægelige dele og de er OK. Så det er simpelthen elektronikken der er stået af og ikke sender signaler hurtigt nok. Men der er man jo lidt på herrens mark i dag, der er ikke mange komponenter man kan måle på i moderne elektronik, det er Integrerede kredse det hele, så jeg kommer nok til at erklære den for afgået ved døden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 09:31

Kontakt nu HP.....

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 17-08-07 00:00

Har skrevet 2 E-mails til dem og der er bare dyb tavshed.

De skriver at man får kvittering inden for en time, men deres ur må være gået i stå.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 20-08-07 08:05

Har nu fået svar fra HP.

De skriver: Dette kan skyldes at maskinen er ved at blive defekt.

Det anede mig

De skriver videre: Det eneste som er at gøre er at lave en Hardware reset på den. for at nulstille maskinens computer og så starte forfra med den.

Det er nu gjort og det har intet hjulpet

De skriver også at hvis det ikke hjælper er jeg velkommen til at kontakte dem igen, så servicen er såment god nok når man tænker på at der ikke er garanti på maskineriet.

Men jeg løb ind i et tilbud i forgårs som jeg ikke kunne sige nej til, så nu er jeg blevet Canon PIXMA MP510 ejer.

Håber den har en længere holdbarhedsdato. Printene ser ihvertfald fine ud og så er der seperate farvepatroner, en god ting for mig der altid løber tør for gul.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-08-07 19:49

canon er en fin printer. Og de har billige patroner.

Har selv en Canon Pixma MP800R med trådløst netværk

Kommentar
Fra : wmhh07af

Dato : 25-10-07 18:35

Jeg har selv haft de samme problemer, dog med en PSC 2210, men HP gav en meget fin service også selv om printeren var ude over reklamationsperioden. Jeg fik en mail og efter at havde kørt alt det igennem de sagde jeg skulle virkede printeren igen, det tog godt nok ca. 3 timer at lave hvad de skrev.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-10-07 18:47

Det er da vist ved at være en gammel tråd Mon ikke han har fået det løst

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-10-07 19:04

Meget gammel