/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Dårlig billedkvalitet
Fra : eeyore73dk
Vist : 469 gange
300 point
Dato : 05-08-07 23:12

Efter at jeg har fået ny pc med Vista er min billedkvalitet på mit tilsluttet tv (ja, også på computeren) blevet helt vildt dårlig, altså når jeg afspiller avi-filer... Billedet er meget mørkt og fyldt med fejl (hakker lidt og har streger hen over skærmen)... Tv'et er tilsluttet med s-video-stik og mit grafikkort er nVidia GeForce 8500 GT... På den gamle computer kunne man 'tvinge' billedet igennem til tv'et, så man ikke behøvede at afspille i fuld skærm på computeren, jeg ved ikke om det var en fordel, men jeg synes at det er lidt trælst, at jeg ikke kan det nu...

Jeg har prøvet med forskellige afspillere uden nogen effekt.
Jeg har installeret Vista Codecs Package...

Nogen der kan hjælpe???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-07 23:52

Med 9 Annullerede spørgsmål
Og 9 besvarede.
Så er der 50% mulighed for du annulerer

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 05-08-07 23:58

Ja, med mindre jeg får et svar jeg kan bruge

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-08-07 06:57

Der kommer da altid et brugbar svar på alle spørgsmål!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hawaii7

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 06-08-07 08:31

Ja det kan jeg se...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 11:10

Citat
Efter at jeg har fået ny pc med Vista er min billedkvalitet på mit tilsluttet tv (ja, også på computeren) blevet helt vildt dårlig, altså når jeg afspiller avi-filer

Det er så fordi dit grafikkort er ringere....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-07 17:31

er det den rigtige driver der er installeret til grafikkortet

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 06-08-07 20:07

Jeg går da ud fra at nVidia GeForce 8500 GT er bedre end nVidia GeForce 7600 GS...

Jeg har også prøvet med en nyere driver (engelsk) - billedkvaliteten var den samme...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 20:10

Det kunne jo være det var FOR GODT.....

Så kan TVet ikke følge med....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 20:11

Hvis du forsøger at lave en bedre kvalitet end TV og skærm kan klare.... Ja så skal det gå galt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 20:13

Jeg tvivler så på at billedet er ringere på din komputerskærm end tidligere hvis det er de samme filer.....

Kommentar
Fra : eeyore73dk

Dato : 06-08-07 22:30

Ja, det er de altså