/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Strøforsyning
Fra : michael_30
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 05-08-07 21:27

Hej

Kan jeg godt sætte en 500W strømforsyning i min pc uden der sker noget. Den gamle er en 250W?
Har det nogen nogen betydning, eller kan det ikke lade sig gøre?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 05-08-07 21:37

Går udmærket.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-07 21:42

Sæt du bare en større i, der er kun fordele, hvis du tilstutter udstyr i fremtiden kan 250W være for lidt, jeg har lige sat en 400W i min den kostede kun 187.50kr.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-07 21:52

Antal Watt er den mængde strømforsyningen kan levere på een gang.
Jo større watt - jo mere kan der "hænges" på comp.

Men du skal lige sikre dig at den har samme byggemål som den gamle strømforsyning.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-07 22:35

En så lille strømforsyning plejer at tilhøre et gl. AT kabinet
Og så er det værd at overveje en anden puter.
Du er i tvivl om din strømforsyning er AT eller ATX., så er forskellen:
Hvis strømstikket til bundkortet er 2 delt er det AT, hvis der kun er et enkelt stik med 20 ben til bundkortet er det ATX

Kig bagpå hvis der sidder et stort stik til tastatur, er det AT -- hvis der derimod sidder mus og tastatur "ovenpå" hinanden hvis du lagde kabinettet (lilla og grøn farve, som regel også), så er der tale om et ATX-kabinet...
En helt anden sag, er nemlig at du ret billigt kan købe et splinternyt karbinet med strømforsyning, næste for det samme som en enkelt strønforsyning.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-07 22:57

Har det nogen betydning? ..ud over det allerede anførte; at du kan tilslutte flere strømslugende enheder internt i kabinettet.

Ja, du fordobler strømforbruget: 500W. = 250W. + 250W. (..og dermed din el regning).

>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-07 23:02

Ikke korrekt molokyle, at strømforsyningen kan give 500W er ikke ensbetydende med at den bruger 500W. computeren bruger ikke mere end den plejer (med 250) men den kan trække 500W hvis det bliver nødvendig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-07 02:16

o.v.n. -> Så prøv at misforstå mig korrekt

Naturligvis bruges der ikke mere strøm end de givne enheder kræver eller mere end strømforsyningen kan levere.

Dette ændre dog ikke ved at en 500W. strømforsyning alt andet lige kan levere nøjagtig den dobbelte effekt af en med 250w. og dermed fordoble elforbruget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-07 02:35

Citat
Ja, du fordobler strømforbruget: 500W. = 250W. + 250W. (..og dermed din el regning).
den var altså nem at misforstå

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 06-08-07 20:47

Tak for svaret Teil.

Og tak til alle jer andre. I giver faktisk lidt mere info, men jeg er jo nødt til at tage den første besvarelse...